Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optik til Remington 7600
#1
Hej

Jeg har besluttet at jeg skal have en Remington 7600 til drivjagt i DK, Tyskland og Polen (Kan selfølgelig også ende andre steder). Kaliberen bliver 30-06 og 22" pipe.
Men jeg er i tvivl om optikken. Jeg har i forvejen S&B Zenith på en anden riffel og er super tilfreds. Men da de ikke endnu er kommet med deres ellers annoncerede 1-8x24 er jeg i tvivl om, om jeg evt. skal vælge Swarowski 1-6x24, i stedet for S&B 1-4x24. Normalt står den jo på 1 til 2 gange forstørrelse, men det sker jo man får et pas med lidt længere skudhold, og så vil det jo være rart med ekstra forstørrelse når der skal vuderes om f.eks en dåhjort er skudbar hvis parolen har sagt at "kneiber" er OK.
Ulempen ved Swarowskien er i mine øjne betjeningen af lys. Kan en kasket komme til at slukke lyset ved et uheld?
Jeg vil gerne høre jeres erfaringer [Smile]
Svar
#2
Jeg har aldrig oplevet at fået slukket lyset på min 1-6*24 z6i'er. Den er brugt en del de sidste 4 år.

Mvh
Jørgen
Svar
#3
Leica Magnus 1-6.3x24, er suveræn og et godt alternativ til Swarovski.

6x forstørrelsen er bare lækkert.

mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Leica Magnus 1-6.3x24, er suveræn og et godt alternativ til Swarovski.

6x forstørrelsen er bare lækkert.

mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Det var selvfølgelig også en mulighed. Har en Geovid med afstrandsmåler og den har heller aldrig skuffet :o)
Svar
#5
Jeg hørte lige forleden på vandrørene, at man kan købe S&B PMII 1-8x24 i Tyskland[:p].

Hent du den - og lad os andre prøve den når du kommer hjem med den[Big Grin].

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Hejsa.

Kender to (Far og datter) som har hver sin Remington 7600 i kaliber .338-06 A-Square, og de har begge to monteret Leica Magnus 1-6.3x24, og dét fungerer altså bare.

Jeg har monteret en Zeiss 1,25-4x24 på min 7600'er i kaliber 9,3x62.

Mange hilsner - Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#7
Hej Rydstrøm

Er du ellers tilfreds med 7600'eren. Er lidt spændt på at få den med i biografen... og bagefter polen. Fungerer det godt med repeteringen. Jeg forestiller mig man holder bedre fokus fordi ladegrebet er mere naturligt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)