Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svensker på jagt i DK
#1
Hej.
Jeg skal måske have en svensker på jagt ved mig, han er bosat i sverige og har svensk jagttegn.

Men hvad skal vi gøre for at han må komme på hagljagt ved mig og må han låne en af mine haglbøsser?

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Han skal løse dansk jagttegn og NEJ han må ikke låne en af dine haglbøsser, med mindre du selvfølgelig er hagl instruktør[Wink].
Han skal få lavet et europæisk våbenpas og så få de våben han vil rejse med i det.
Så skal han bare deklarere sine våben til tolden når han rejser ind/ud igen, præcis som man gør når man skal til Sverige og jage.

Hilsen

Frederik

PS held og lykke med visitten [Smile]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#3
Tusinde tak for hjælpen!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by fasan

Han skal løse dansk jagttegn og NEJ han må ikke låne en af dine haglbøsser, med mindre du selvfølgelig er hagl instruktør[Wink].
Han skal få lavet et europæisk våbenpas og så få de våben han vil rejse med i det.
Så skal han bare deklarere sine våben til tolden når han rejser ind/ud igen, præcis som man gør når man skal til Sverige og jage.

Hilsen

Frederik

PS held og lykke med visitten [Smile]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Hvorfor må han ikke låne ham en haglbøsse? Må man heller ikke låne et haglgevær ud til en anden dansk jæger?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Du skal have gyldig kopi af mandens svenske jagttilladelse og sende ansøgning til denne mailadresse jagttegn@nst.dk Din egen danske adresse skal også vedhæftes. De laver rutinemæssigt arbejdet ca hver fjortende dag og udskriver jagttegn til dig. Når du modtager girokortet skal du betale det så hurtigt som muligt via bank, print bekræftigelse ud. Det er bevis for lovligt dansk jagttegn. Cirka fjorten dage efter betaling modtager du et rigtigt jagttegn. Når din kammerat har dansk jagttegn kan han selvfølgelig godt låne din haglbøsse, riflen dur ikke. Vær opmærksom på eventuel rifeltilladelse. Vi skal ansøge om dansk jagttegn to gange om året da svenskerne skifter 1.juni.
Svar
#6
@rekylling: det lader til du VIRKELIG har styr på det, jeg vil her med gøre som du siger!
Takker er fra!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by fasan

Han skal løse dansk jagttegn og NEJ han må ikke låne en af dine haglbøsser, med mindre du selvfølgelig er hagl instruktør[Wink].
Han skal få lavet et europæisk våbenpas og så få de våben han vil rejse med i det.
Så skal han bare deklarere sine våben til tolden når han rejser ind/ud igen, præcis som man gør når man skal til Sverige og jage.

Hilsen

Frederik

PS held og lykke med visitten [Smile]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Hvorfor må han ikke låne ham en haglbøsse? Må man heller ikke låne et haglgevær ud til en anden dansk jæger?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........



Nej, man skal være instruktør for at måtte overlade våben til andre. I Sverige kan man med en låneaftale udlåne sine våben til folk med licens til den pågældende våben kategori.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Det forstår jeg simpelthen ikke... Så kan han jo i princippet vel bare "sælge" ham et gevær - og "købe" det tilbage igen bagefter jagten.

Umiddelbart troede jeg ikke det var noget problem når det var et jagtgevær. Jeg er helt med på at der er problemer hvis det var en riffel.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by fasan

Han skal løse dansk jagttegn og NEJ han må ikke låne en af dine haglbøsser, med mindre du selvfølgelig er hagl instruktør[Wink].
Han skal få lavet et europæisk våbenpas og så få de våben han vil rejse med i det.
Så skal han bare deklarere sine våben til tolden når han rejser ind/ud igen, præcis som man gør når man skal til Sverige og jage.

Hilsen

Frederik

PS held og lykke med visitten [Smile]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman



Hvorfor må han ikke låne ham en haglbøsse? Må man heller ikke låne et haglgevær ud til en anden dansk jæger?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........



Nej, man skal være instruktør for at måtte overlade våben til andre. I Sverige kan man med en låneaftale udlåne sine våben til folk med licens til den pågældende våben kategori.

Mvh.

Yeti



Det vil jeg gerne se en lov der siger.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Hvornår er en flugtskydningsinstruktør (for det er vel sådan en instruktør der er tale om når det drejer sig om haglvåben?) blevet bemyndiget til at overdraget våben i forbindelse med jagt? At de må på skydebaner hvor jægerforbundet eller Dsku står for skydningen er jeg godt klar over, men at de må i forbindelse med jagt er sku godtnok nyt for mig :-)

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#11
En flugtskydningsinstruktør må overdrage til folk UDEN jagttegn, på en godkendt flugskydningsbane (og skal være ved personen han overdrager til) Selvfølgelig må en person MED gyldigt jagttegn låne et gevær uanset om det er til jagt eller flugtskydning.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)