Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 vs Tikka T3 lite
#1
Nu har jeg en pris på en Sauer 202 links med træskæfte og 51 cm fluted løb som jeg synes virker som en god riffel og så kom tanken..

" Hvad får jeg ekstra for de ca. 8.000kr mere som en Sauer 202 koster i forhold til en T3 Lite"[?]

Har været igennem de tråde med sikringen og skift af løb, bruger ikke kombinationen patron i kammeret/sikret tilstand og skal ikke skifte løb..
Svar
#2
Begge rifler skyder ligeud.
For mig at se forsøger du at sammenligne en moderne Audi med en moderne Skoda.
Begge biler kommer problemfrit fra A til B.
Det er alt det andet du får!
Svar
#3
Du skal stå med dem i hånden, føle balancen, hvad er metal / plastik, se på finish o.s.v. Og ja, ma betaler selvfølgelig også for muligheden for kaliberskift - om du vil gøre brug af det eller ej.

Står du med den begge vil du se årsagen til prisforskellen.

Mvh. Ole
Svar
#4
Brug de 8000 kr + til noget godt optik og optilock montage.
Jeg tror ikke på at 202eren skyder bedre en T3eren, bevares der er kælet mere for en sauer, låsegangen mm er svært at finde bedre, men til det brug som du beskriver i en anden tråd er kunststof skæfte rustfrit system og pibe da det enste rigtige!
Jeg tror ikke T3eren nogensinde vil svigte (den er jo lidt i familie med en Sako[Big Grin])

Mvh Bjarne

Ps: Er en Sako 85 for tung? (3,2 kg) fås ikke i cal 308 men 30,06 er vel også ok og ikke i rustfri i LH udgaven[Smile]
Mvh Bjarne
Svar
#5
Er ikke i tvivl om både den ene og den anden riffel vil passe til mit formål, men er også lidt til at det godt må være rart at bruge..
Vil også gerne have kunststof skæfte, men er låsegangen og de små detaljer på Sauer det som gør man er "gladere" for sin riffel..[?]
Ikke at jeg er typen der sidder og nusser med min riffel, men er generelt glad for de små detaljer i hverdagen.. Riflen luftes fra 15/8 til 15/10 når der er rensdyr og moskus jagt, resten af tiden står den i skabet..
Svar
#6
Tikka T3 Lite SS hvis du spørger mig. :-)
( I mit skab står også sådan en riffel )
Det er bl.a. fordi du ikke er til at "nusse" din riffel.

Jeg så en test af letvægt rifler til fjeld brug i et norsk jagtblad.
Der beskrev de TIKKA riflen -både den alm. og SS modellen som begge var med i testen - som riflernes Toyota !! Meget god beskrevet.
Der er hvad der skal være, de er ikke nødvendigvis spændende at se på - MEN ! De virker altid !

Det med låse gangen ..... Det er kun vigtigt i butikkens lokale ! På jagt skralder du en bønne i kammeret og går på jagt - Ofte sider der stadig den sammen bønne i kammeret når jagten er slut !
Svar
#7
P.S. Det med veksle pibe ...... Glem det ! Jeg har nu også to S&L riffler i skabet... De startede som et våben system og to piber... Som sagt - Glem det !
Har du behov for to kaliber - så køb to rifler .... ;-)

( Ja ! Jørgen.. Du læser jo nok desværre dette .. og ... Du havde ret !! ;o) --- Den sved ! )
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Begge rifler skyder ligeud.
For mig at se forsøger du at sammenligne en moderne Audi med en moderne Skoda.
Begge biler kommer problemfrit fra A til B.
Det er alt det andet du får!



Ikke de erfaringer JEG har med Audi[Sad!]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#9
Er der forskel på en superb og en A6 ud over en urimelig prisforskel og et nyere design på superb?

Helt det samme jeg ser med Sauer vs Tikka. Opgør dit behov og når du så indser at du ikke bliver et gladere menneske af at have givet det dobbelte for noget der ikke giver dig noget værdi, så vælg den løsning hvor du får mest for pengene.

Jeg betaler gerne dyrt for kvalitet, men jeg nægter at betale overpris pga et mærke :-)

Det havde været noget andet hvis du rent faktisk skulle bruge vekselsystem, men i det tilfælde valgte jeg Mauser over Sauer, da jeg til samme pris også fik opspændings sikring og en i mine øjne bedre montageløsning.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Hej D.

Sauer 202 Outback!!!!
Prøv da den. Let, flutet Qpq behandlet pibe, synt.skæfte, lækker lås, og min fik jeg for, godt nok, meget lidt under 10k.

/P
Svar
#11
@Prezz
Outback findes ikke i links, jeg er dog ikke sikker på om Sauer producere en links låsestol i alu..
Har søgt rundt på nettet for at læse om brugererfaringerne med en alu låsestol og umiddelbart har min skestis overfor dette materiale vist været ubegrundet..
Men nye deres syntetiske skæfter er kun produceret i RH, dog undtaget 202 syncro som desværre er en tung riffel - som jeg er oplyst..
Svar
#12
Sauer låsestol er blødt... har set et eksempel med krater fra bundstykke....

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)