Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulv i Danmark
#41
Citat:quote:

Originally posted by ID

Den er ikke død af slut bundgaard, den er død af en kræftsvulst i brysthulen.

[Image: bueskytte.png]



Det var godt - så stemmer jeg osse på hund.
/b
Svar
#42
Den er død, og det er det vigtigste.[Big Grin]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Den er død, og det er det vigtigste.[Big Grin]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]


Svar
#44
Linket om den Tjekkiske hybridhund var for at understrege at ligheden er slående - og derfor er det lige så sandsynligt at nogle turister kan have medbragt en legitim? "hund", der så er undsluppet.....

Kan en ulv kan være undsluppet/lukket ud fra en uautoriseret dyrepark, eller er der ligefrem fanatikere indenfor div. naturorganer(ingen nævnt - ingen glemt), der kan have set en interesse i en uofficiel faunadiversificering a la bæverne i Klosterheden og Vizcenterne på Bornholm....? (Jeg har hørt ubekræftede rygter om "undslupne" vildsvin flere steder i Jylland.)

Formoder at et génsvar, udover racen,kan kortlægge dyrets oprindelige lokalisation.
Svar
#45
Jeg tager chancen og siger ulv

det er vel ikke så usandsynligt .
Der er meldt ulv! gentagne gang .
Og om ikke hver gang så ihvertfald ofte nok er pågældende udråbt som tåbe.Så mon ikke der er et par observationer der ikke er kommet frem.
Hvem kender en svinebonde der ikke har sin egen lille rovdyrfoderplads , overdækket af et lille fikst grønt plastlåg eller en presenning . Og ville det blive anmeldt nogen steder hvis der var ædt af stakken ?
En ulv med nordgående kurs , og normal skyhed har vel egentlig rimlig gode chancer for at klare den simple rejse .
Så længe den bare er så svaglig at den holder sig fra vores vildt og nøjes med en død pattegris .Og når vi så finder resterne imponeres vi over hvad en ræv kan slæbe afsted med.

det kan selvfølgeligt godt være en hund , det er bare næsten lidt for kedeligt . Men det vigtigste er KRÆET ER DØDT !

Mvh LWL
Svar
#46
Jeg tror også, at en naturligt indvandret ulv ville finde ud af at snuppe døde husdyr for næsen af DAKA, istedet for at jage vildt. For en ulv må der udgå en liflig duft fra staldenes opsamlingspladser for døde dyr. Derfor ville jeg forvente at en enlig ulv holdt sig i skjul om dagen, men gik på rov omkring især svinestalde om natten, altså i spredt beboet landbrugsområde med noget skov. Det vil sige næsten hvor som helst i Jylland.

Når så dyret dukker op i Danmarks største vildmark, så lugter det mere af resultatet af menneskers drøm om hvad en ulv ville vælge, end om en vild ulvs egen beslutning. I Nationalparken vil den have svært ved at få nok at æde, fordi den ikke kan jage med en flok, og derfor kan den ikke tage store byttedyr.

Det er derfor jeg fornemmer menneskelig indblanding her, uanset om det er en ulv eller en hund.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Når så dyret dukker op i Danmarks største vildmark, så lugter det mere af resultatet af menneskers drøm om hvad en ulv ville vælge, end om en vild ulvs egen beslutning. I Nationalparken vil den have svært ved at få nok at æde, fordi den ikke kan jage med en flok, og derfor kan den ikke tage store byttedyr.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



De unge ulve vandre vel typisk rundt alene i perioder af deres liv, så det bør vel være helt naturligt at sådan en er i stand til at klarer sig alene. I både Sverige og Norge har mærkede individer taget lange strejfture alene. Så hvis det er en ulv tror jeg at den er vandret op igennem Jylland i håb om at finde et ordentligt revir og en flok. Jeg tror at vi vil se sådanne strejfede ulve i Jylland fra tid til anden hvis ulvene får etableret sig i Nordtyskland. Men derfor kan dette eksemplar jo godt være en hund - jeg synes blot at det vil være meget mere interessant hvis det er en ulv.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#48
Sakset fra ATS:[Big Grin]
NYT GENNEMBRUD FOR FORSKERE
Forskerne kom i går et skridt nærmere en artsbestemmelse af kadaveret fra Thy:

»Vi fik en henvendelse fra en lille pige, der med sikkerhed kunne sige, at det ikke er hendes bedstemor, vi har fundet«, fortæller seniorforsker Tim Kåre Jensen.

»Blandt andet fortalte pigen, at munden er alt for stor. Så nu er den mulighed også udelukket«.
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by kka

Sakset fra ATS:[Big Grin]
NYT GENNEMBRUD FOR FORSKERE
Forskerne kom i går et skridt nærmere en artsbestemmelse af kadaveret fra Thy:

»Vi fik en henvendelse fra en lille pige, der med sikkerhed kunne sige, at det ikke er hendes bedstemor, vi har fundet«, fortæller seniorforsker Tim Kåre Jensen.

»Blandt andet fortalte pigen, at munden er alt for stor. Så nu er den mulighed også udelukket«.

[Big Grin][Big Grin] Me like



Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Jeg tror det er en Varulv ...[:o)][B)]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Hvis det nu var en ulv, hmmmm så har Claxel ret "Var ulv" da den nu er død.
Det næste vil så være hvornår jagttiden skal ligge. Jeg stemmer for 01/09 til 31/08, bare for at være sikker på ikke at rende i samme problemer som de har i Sverige [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Jeg tror det er en Varulv ...[:o)][B)]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Hvis det nu var en ulv, hmmmm så har Claxel ret "Var ulv" da den nu er død.
Det næste vil så være hvornår jagttiden skal ligge. Jeg stemmer for 01/09 til 31/08, bare for at være sikker på ikke at rende i samme problemer som de har i Sverige [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen



Der må jeg så desværre skuffe dig. Ulven er fredet på Europæisk plan og Danmark vil forpligtet til at passe godt på den. Når der går op for cafe-folket er jeg sikker på at debatten om store rovdyr vil ændre karakter i DK

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#52
Det er ihvertfald syret hvis ulven er fanget i fælde i feks nordsverige. Smuglet til Danmark, udsat og død af kræft. Den er snarere købt i et ikke nærmere defineret østeuropæisk land som en practical joke. Lidt ligesom at der af og til findes en ihjelkørt ræv på bornholm.
Svar
#53
https://vimeo.com/42261942

[Image: bueskytte.png]
Svar
#54
Update pr. 6/12 :

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6...kvalt.html
Svar
#55
http://politiken.dk/videnskab/ECE1836320...ar-en-ulv/

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#56
Så skylder jeg en øl til Leo, Mini, LWL og Sneppen [Big Grin]

Det bliver hyggeligt. Leo har jeg kendt i snart 49 år, men i andre må lige prikke mig på skulderen når i ser mig på en skydebane en gang.

Tilsyneladende en ulv af nordtysk afstamning, så den kan godt selv være løbet hele vejen. Hmmmm, det havde jeg godtnok ikke troet ! Nå, den havde også en byld i hjernen, så den har sku da ikke været for klog.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#57
[8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#58
giv bare øl til os alle - vi trænger [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#59
Jeg er overrasket, men det er da ganske interessant.
Så mangler vi bare en isvinter så de sydsvenske ulve kan bytte gener med de nordtyske/danske.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Så skylder jeg en øl til Leo, Mini, LWL og Sneppen [Big Grin]

Det bliver hyggeligt. Leo har jeg kendt i snart 49 år, men i andre må lige prikke mig på skulderen når i ser mig på en skydebane en gang.

Tilsyneladende en ulv af nordtysk afstamning, så den kan godt selv være løbet hele vejen. Hmmmm, det havde jeg godtnok ikke troet ! Nå, den havde også en byld i hjernen, så den har sku da ikke været for klog.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Ja tak hellere en enkelt "elefant" end en kasse slotspi. [Big Grin]

Nå pyt jeg skal nok få de øl som jeg har godt af, men hvor det FEEEEEEDT at det kunne lad sig gøre ivores forholdsvis forarmede "kulturnatur" og et bevis på at der stadig er "magi" derude....... [:I] (det var da vist lige før jeg fik en våd plet i bukserne).....og ja, jeg ved det godt - det vil gå ud over alt vores hjortevildt osv. men det giver da noget mere spænding ent at stå i en plovfure og skyde udsatte plutfasaner. yes yes...... hvad mon en ulvelicens løber op i [?][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)