Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulv i Danmark
#61
Zoolog ønsker ulv i DK

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#62
Se nu begynder debatten at blive interessant...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#63
Jeg er da næsten 100% sikkert de var ikke den sidste ulv vi har set i danmark.
Ulvebestanden er stærkt øgende i tyskland fra ca.25 individer for 5 år siden ved den tysk polske grænse til over 100+.I betragtningen af at der er jo ret begrænsede habitater som en ulv an seer som være brugbart.Løber de lagnt.En ulf klar snild 50km på en nat.Der er observeret flere individer i Nord tyskland.

Hvis den udsagn fra ham Trolle skulle passe så skulle han være kasse dame i aldi i stedet for.Fordi han har ikke meget styr på hvad der sker i de vesteuropæiske ulve områder.Ulve render rund i byer og landsbyerne. Da de ikke anser meneske som trussel(manglende jagt).
I tyskland er ulven en hellig ko og må ikke skydes under nogle som helst omstændigheder! Liget meget hvilken skade den nu forårsager.
Modstanden og råb om hjælp for at løse disse problemer bliver højer og høyer syd for grænsen.

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#64
Naturfolk siger ja, jægere nej til ulve i Danmark

http://www.b.dk/nationalt/naturfolk-sige...-i-danmark

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#65
http://www.jv.dk/artikel/1104760:Udland-...deres-hund
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by kka

http://www.jv.dk/artikel/1104760:Udland-...deres-hund



[Big Grin] ja nu begynder det at blive interessant [Big Grin]

læste lige artiklen 2 gange...... når ulven har kløerne ude ?? det har den sq da hele tiden - det er jo ikke en tiger eller et andet kattedyr. Der er ingen tvivl om at vi nu skal høre både den ene og den anden ammestuehistorie fra medierne[:o)]

Jeg synes nu stadig det er lidt fedt med en rigtig ulv i Danmark - og jeg synes det er svært som jæger at forklare at vi gerne vil have vildsvin, og indførte plutfasaner, som vi farmer til formålet.

Lad ulven følge vildsvinet til DK - og ja jeg ved det godt. Vi får nok svært ved at gøre noget ved de problemer som ulven uværgeligt vil skabe, og belært afden 200 år gamle historik, er vi kun interesseret i at udrydde arter der generer os.[:o)]

Jeg ville gerne at man i dk kunne få et fornuftigt syn på at regulere arter som pt. er TOTALfredet - f.eks. sælerne og musvågerne - og måske ulven når den bliver et problem - men det er vel utopi.

Og selv om jeg bor langt derude, er jeg nok mere bange for fucked up menneskers fucked up kamphunde - som de overhovedet ikke har forstand- eller styr på[xx(][xx(][xx(]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#67
Hvor skulle der være ulve i Danmark? I de små menneske og asfalt frie zoner ved motorvejfletninger?

[Image: bueskytte.png]
Svar
#68
Nu er problemet så lige det, at vildsvin IKKE tillades i Danmark( de fleste husker vel nedskydningen af vildsvin i Lindet Statskov), så hvor ligger argumentationen for ulve?!?

Til MINI:Er med et støverjagtskonsortium(statsskov), NETOP i Naturreservat Thy, hvor ulven holdt til. Jeg er ovenud tilfreds med, at vi kan slippe vores hunde, uden at skulle frygte nedenstående:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4...-oslo.html
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hvor skulle der være ulve i Danmark? I de små menneske og asfalt frie zoner ved motorvejfletninger?

[Image: bueskytte.png]



[Big Grin] nu har jeg over 50 KM til nærmeste motorvej - så de skal vel være her, Jeg plejer at skyde ræv med 22'eren men så skal jeg vel have pudset 308'eren [Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#70
Lyder da fint med ulve i dk. Lad os starte med 10stk på Amager , 10 i Fredensborg dyrehave samt 10 i Marselisborg skovene , og så håbe at de første 8-10 tæppetissere ryger der inden det går ud over en rigtig hund.[xx(][xx(][xx(]
kig lige engang på Svensk jagt hjemmeside under vargdödade hunde[xx(][xx(][xx(]

Mhv Støver.
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by kka

Nu er problemet så lige det, at vildsvin IKKE tillades i Danmark( de fleste husker vel nedskydningen af vildsvin i Lindet Statskov), så hvor ligger argumentationen for ulve?!?

Til MINI:Er med et støverjagtskonsortium(statsskov), NETOP i Naturreservat Thy, hvor ulven holdt til. Jeg er ovenud tilfreds med, at vi kan slippe vores hunde, uden at skulle frygte nedenstående:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4...-oslo.html



Jamen det forstår jeg udmærket KKA, men nu - lige nu råber de op i medierne om den omsiggribende snestorm som har lammet landet - jeg skulle bo lige midt i den men føler mig dog ikke lammet.

Jeg tror det er et spørgsmål om at hvis man som mig har valgt at bosætte sig på landet, så betyder det lange smalle veje, biler med vinterdæk, sneskovl, snekæder osv. det der irriterer mest er når en eller anden pensioneret overlærer på 70 kører rundt herude på hans blankslidte sommerdæk, og han sidder totalt forstenet bag rattet - det skal gå galt.

Ligesådan er det et valg: Vil vi have vild natur, eller kuvøse og glasmontre natur. [?][?]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#72
Mini .. Nu nævner du vinterdæk og sneskovl .. Så betyder det vel også Nosler Accubond og etterehagl efter det første grå møgdyr man ser???

Mvh Støver ..
Svar
#73
Citat:quote:

Originally posted by støver

Mini .. Nu nævner du vinterdæk og sneskovl .. Så betyder det vel også Nosler Accubond og etterehagl efter det første grå møgdyr man ser???

Mvh Støver ..



Jep - man skal altid være beredt. Men lad os nu se hvor galt det går - men jeg tvivler på at statens autoriserede vildtkonsulenter vil danne mur lige nordfor grænsen.

Lad nu bare de urbaniserede skælve i drømmen om store ulveflokke med rabiesfråde om kæften [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#74
Mini det er fint med vild natur/ulve retur - så betragt mig som topprædator med beføjelser til det samme. Jeg bor nemlig også midt i en skov. Så hvis en ulv krydser min vej.......
Svar
#75
Jeg må med skam meddele, at netop jeg burde have vidst at ulven ville komme.

Prøv at kigge på denne kandidatafhandling fra 2001, den er skrevet af en god ven og tidligere kollega i Direktoratet for Miljø og natur i Grønlands Hjemmestyre. Hun anser præcist en spredning fra den polske stamme over Nordtyskland for at være den mest sandsynlige introduktionsvej af ulve til Danmark. Og det allerede i 2001 ! det er da meget sjovt.

http://issuu.com/egevang/docs/ulven_kommer_ingethaulow

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#76
Nu bliver det jo ikke os der kommer til at bestemme om ulven skal være i DK. Vi har tilsluttet og diverse konventioner om at beskytte truede arter og den europæiske ulv er en truet art. Så vælger ulven at indvandre til DK ja så har vi ulve. Måske kan man slippe afsted med flytninger eller lignende, men det vil formentligt være traktatstridigt blot at skyde dem ned. Det er dermed ikke parallelt til vildsvin hvor vi kan beslutte at de ikke skal være her og så forsøge at skyde dem væk.

Jeg vil foreslå at følgende områder udpeges til ulvereservater:

Amager fælled
Grib skov
Marselisborgskoven
og bliver der rigtigt mange kunne søndermarken måske også bruges, særligt hvis man indretter nærområdet så det bliver mere ulvevenligt

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#77
I ovennævnte tilfælde er du nødt til at indhegne dem. De kræver et meget større areal for at kunne trives.
H
Hogmeister
Svar
#78
De skal bestemt ikke indhegnes, for så kommer de jo ikke ind i cafeområderne hvor dem som har haft så travlt med hvordan svenskerne skulle gøre med ulvene sidder og drikker cafe latte og snakker om Disney naturen.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#79
Det er ikke seriøst yeti (det lugter lidt af sur mave fordi vi syntes at ulve er ok i Sverige). Danmark har slet slet ikke naturarealer til at rumme ulve - efter 10 år med Fogh er størstedelen af Danmark asfalteret.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by ID

Det er ikke seriøst yeti (det lugter lidt af sur mave fordi vi syntes at ulve er ok i Sverige). Danmark har slet slet ikke naturarealer til at rumme ulve - efter 10 år med Fogh er størstedelen af Danmark asfalteret.

[Image: bueskytte.png]



Sur mave er det nu ikke, men jeg synes at debatten til tider har været for ensidig. Jeg har stor forståelse for dem der ikke er trykke ved at have ulve i baghaven og ikke længere kan drive jagt med løse hunde. Jeg synes også at det er for let at sige at der skal være ulve - bare ikke der hvor jeg bor. Der bor 2.000.000 svenskere i de områder der er ulv i Sverige. Og det er da rigtigt at der er en del plads i skovene, men ulvene kommer oftere og oftere ind i beboede områder. I Norge kom der mange flere nuancer i debatten om ulve da de dukkede op i Nordmarken, som er det område folk fra Oslo tager ud i. Da ulven pludseligt ikke bare var noget de fjerne landsbybeboere kunne støde på så forsvandt en hel del af Disneyglimmeren. Det kunne jeg også godt tænke mig skete i den danske debat.

Måske denne kan smutte en tur over broen og tage et par runder på Sjælland før den igen vandre nord på.

http://www.sydsvenskan.se/skane/varg-pa-falsterbonaset/

Og så synes jeg godt nok at der er nogen der må have det svært med ironi, hvis de tog mit forslag om ulve på Søndermarken seriøst... [Big Grin]

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)