Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylster sidder fast i kammeret
#1
Er der en der har en god ide til, hvordan man lettest muligt får et hylster ud af kammeret på en riffel...

Hylsterbunden er desværre væk, den blev trukket af hylstret ved repetering.

Det drejer sig om en riffel med fast pibe cal. 8x68s.

Skal jeg bare overlad den til en professionel med det samme. Jeg har prøvet med olie, en rensestok og kobberbørste i overstørrelse 9,3 mm uden held.

Any ideas?

.376 Steyr

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#2
Jeg ville prøve med en passende snittap og få den til at løsne hylsteret. Alternativt når den har bid indvendigt i hylsteret at dunke det hele forsigtigt baglæns med rensestokken. Kender en der skruede en tagskrue i halsen bagfra, det ville jeg ikke turde ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Kan du ikke liste en gevindstang ned i hylsteret og så give den en lille bestemt rap?
Svar
#4
Når jeg har det problem (ved brug af for gamle hylstre [8D][:o)]) bruger jeg en fransk skrue som passer med gevind i hylsterhalsen som Claxel også anfører. Min er et knækvåben, derfor er det let at komme til
Når det er en repeterriffel tror jeg tagskruen, som Claxel anfører, er en fin og brugbar ide.

Hvis du prøver med andre afskudte hylstre, hvor du tager bunden af, kan du finde en skruestørrelse som netop passer til hylsterhalsen og ikke "går længere ind" og beskadiger selve riffelløbet, riffelgange el.l..

En bøssemager kan også hurtigt klare det (på samme måde) for ca. en jydsk halvtredser[Wink]

mvh
Korthår
Svar
#5
Snittap..
Svar
#6
Problemet løst med snittap...

Tak for hjælpen.

.376 Steyr

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#7
Her er ellers en let metode til en anden gang...

http://www.youtube.com/watch?v=bDYx5-1AZdk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)