Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forbud mod jagtvåben på KSC
#1
Faldt lige over dete på DSF's hjemmeside:
Citat:quote:

Det er med beklagelse vi ser os nødsaget til at aflyse 200 M Kombiriffel-DM sammen med DM på 300 M skydning weekenden d. 27. - 28. oktober.

Aflysningen skyldes at Kbh. politi af egen drift har ændret banegodkendelsen på Kalvebod således at kun SKV registrerede våben må anvendes.

Vi påklager naturligvis denne i vores øjne meningsløse og ulovlige ændring, og vender tilbage om ny tid (og evt. sted) for Dm'erne.



Det er snart ikke nemt at være riffelskytte ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Man kan undre sig over hvorfor. Det er jo ikke fordi folk træder hinanden over tæerne derinde. Måske er der en jagtmodstander der er kommet til at sidde det forkerte sted [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Er det ikke bare step 2 i lukningen af kalvebod... :-(

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Det er jeg slet ikke sikker på at de har hjemmel til (men det er Københavns politi i en nøddeskal).
En banegodkendelse har afsæt i sikkerhed (kaliberstørrelse) ikke i hvor våbnet er registreret eller hvad farve det har.

Jeg er 99,9% sikker på at jeg kan sætte navn på primus motor i dette her - det vil jeg dog undlade og så blot undre mig over at tossen stadig er ansat i Københavns Politi.

Jeg vil opfordre alle brugere af KSC til at stå sammen og støtte KSC i en eventuel retssag. Det er på høje tid at få stoppet Københavns Politi i deres "praksis-ændring" som i virkeligheden er omgåelse af landets love. Et af problemerne er at det ikke koster Københavns Politi en klejne at tumle en klagesag - hvis de enkelte afdelinger i Københavns Politi (f.eks. våbenkontoret) selv skulle afholde sagsomkostninger i de klagesagersager som bliver anlagt i mod dem, så er jeg sikker på at piben ville få en helt anden lyd.

Uanset om hjemlen er på plads er det ren og skær nidkærhed at nedlægge et sådant forbud, der er ingen som helst fornuftig grund.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)