Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ammunition til .223 Remington Ltr...
#1
Hejsa,

Da jeg lige har fået en Remington Ltr .223 i en byttehandel... Og har solgt mit ladegrej, vil jeg høre om der er nogen der har gjort sig nogle erfaringer mht. fabriks ammunition til pågældende riffel, pipen skulle efter sigende være med en stigning på 1:9. Jeg syntes ammunitions udvalget er lidt småt her i Danmark, I hvert fald med de lidt tungere kugler 60-70 grs. Er der nogeen som har gode erfaringer med fabriks ammunition til ovenstående ? Det er spidsskarp vi snakker om.

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#2
Boller og selleri skyder udemærket i min tikka. Jeg skyder som en blind komfirmand uden arme, så jeg skal ikke udtale mig om deres præcisionspotentiale. Der findes sikkert meget der er bedre, men de er billige og mere præcise end jeg er[Big Grin] Så de er fine til jagtrelevant trænning for mit vedkommende.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#3
Troede at selleri og boller var løsningen... men de er ikke homogene nok... min erfaring er at der er flyvere af og til ... og det er ikke mig ;-))))
skyttebutikken siger de har kontaktet fabrikken. men de er ligeglade... sælger nok alligevel... :-(.

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#4
Den LTR jeg havde brugte jeg også selleri og boller og det fungerede fint.
Jeg brugte også Winchester i 55gr og de fungerede også ganske fint i den.
Jeg har ikke prøvet med tungere kugler.
Spørg evt "lillelars" hvad han bruger i den nu. Han har købt den efter mig.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Boller og selleri skyder udemærket i min tikka. Jeg skyder som en blind komfirmand uden arme, så jeg skal ikke udtale mig om deres præcisionspotentiale. Der findes sikkert meget der er bedre, men de er billige og mere præcise end jeg er[Big Grin] Så de er fine til jagtrelevant trænning for mit vedkommende.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap



Og hvordan skulle du nogensinde kunne blive bedre når du skyder med sådan noget lort ?? Netop til træning er det da utroligt vigtig at man ved 100% at det ikke er ammo' ens skyld hvis ikke lige skuddet sidder som tiltænkt.
Jeg fatter simpelthen ikke nogen kan tænke sådan.
Først når du ved at din riffel, dit ammo, din skydestilling, dit aftræk, dit sigtepunkt, dit åndedræt og alt det andet er 100% i orden kan du jo vide hvad der gik galt hvis skuddet ikke sad som tiltænkt.
Ved brug af lorteammo, er det alt for nemt at give det skylden.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Når jeg træner med skydestok eller skyder fritstående, er det for mig ikke vigtigt om egenspredningen er 15 mm eller 35 mm. Kan jeg holde dem pænt på bladet af bukkeskiven er det ok for mig. Til indskydning i bænk er det en anden historie. Der bruger jeg jagtammo og er selvfølgelig mere kræsen.
Men jeg tror vi er ude på et sidespor nu[Wink]Det var trænningsammo til en 223'er der blev spurgt efter[:I]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Hejsa,

Da jeg lige har fået en Remington Ltr .223 i en byttehandel... Og har solgt mit ladegrej, vil jeg høre om der er nogen der har gjort sig nogle erfaringer mht. fabriks ammunition til pågældende riffel, pipen skulle efter sigende være med en stigning på 1:9. Jeg syntes ammunitions udvalget er lidt småt her i Danmark, I hvert fald med de lidt tungere kugler 60-70 grs. Er der nogeen som har gode erfaringer med fabriks ammunition til ovenstående ? Det er spidsskarp vi snakker om.

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM



Jeg kan ikke finde ordet træning nogen steder i dette trådstarter indlæg.

Jeg vil anbefale Hornady af de fabriksladede med et 75 grains projektil.

Det går fint i min 223 med samme stigning og længde.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
Man kunne måske godt formode det er træningsammunition han søger når han siger det skal være spidsskarp.
Svar
#9
Tak for de mange svar...

Att.: Søren
Hvor køber du dine Hornady 75 grs ? Syntes ikke jeg kan finde dem nogen steder.. hmm

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Tak for de mange svar...

Att.: Søren
Hvor køber du dine Hornady 75 grs ? Syntes ikke jeg kan finde dem nogen steder.. hmm

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM



Skov i Bording

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#11
Citat:quote:


Jeg kan ikke finde ordet træning nogen steder i dette trådstarter indlæg.

Jeg vil anbefale Hornady af de fabriksladede med et 75 grains projektil.

Det går fint i min 223 med samme stigning og længde.

VH Søren

Big Green for ever


Man kunne måske godt antage det var trænningsammunition han var på udkig efter, når nu han spørger efter spidsskarp[Wink]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#12
Tjae hvis det er blevet synonymer så.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#13
Update.:

Jeg har igennem en tysk jagtkammerat bestilt en sending "Remington Premier Match, Sierra Match King 69 grs" Til en total pris af 7 kr.

Det siger at de skulle være super til en 20" 1:9 stigning... Så det bliver spændende at prøve.
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Update.:

Jeg har igennem en tysk jagtkammerat bestilt en sending "Remington Premier Match, Sierra Match King 69 grs" Til en total pris af 7 kr.

De siger at skulle være super til en 20" 1:9 stigning... Så det bliver spændende at prøve.



glem alt om spænding der er noget helt galt hvis det ikke virker.

Men spidsskarp er det ikke det er bthp du har bestilt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#15
Fair nok Søren... Spidsskarp = trænings ammo i min verden ;-)

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Fair nok Søren... Spidsskarp = trænings ammo i min verden ;-)

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM



Skulle du prøve at skyde andet end pap vil du opleve forskellen.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Fair nok Søren... Spidsskarp = trænings ammo i min verden ;-)

Mvh.

Jacob S. Jensen

.22 Lr, 6,5x55, 30/06 & .300 WSM



Også i min verden [Big Grin], men der er bare nogen der ikke har andet at lave end at fluekneppe istedet for at komme med mere konstruktive indlæg[Wink] ( Og gi' mig så et drag over nakken for eventuelle stave og kommafejl, hvis ikke i har andet at skrive om)[}Smile][}Smile][}Smile]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)