Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rådyr på 140 kg amok i hærværk !!!
#1
Jeg er i chok

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/raad...egger-hjem
Svar
#2
Det var godtnok et tungt rådyr.

...hmmm, det er nok den globale opvarmning [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Og netop der blev .243 win kasseret som rådyrskaliber. Alt skal åbenbart være større i Amerika

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#4
Ja, for satan jeg tør slet ikke tænke på, hvor store deres hjorte så må være :[:o)] Ron Philipose skal nok være glad for, at det ikke var sådan en der var kommet ind i huset hvis forholdet er det samme kan den jo så let veje 600 - 700 kilo [:p]

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#5
Mon ikke det er en Elk - i den størrelse [Smile]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Da man jo ikke har Rådyr i USA, regner jeg med at det var en Whitetail som der er rigtigt mange af i det område, 140Kg...Tjaaa?[Wink]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Og netop der blev .243 win kasseret som rådyrskaliber. Alt skal åbenbart være større i Amerika

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog


Er du gal?!? Der skal som minimum en 338 LM til sådan et stykke storvildt.. Skal du skyde på mere end 77,9 meter skal du faktisk op i en 416 barret ladet med den dyreste premiumkugle der kan fåes for penge[Big Grin][Big Grin][Wink]
Svar
#8
Ja, Ja hvis vi skal være seriøse[Wink], mon så ikke det er oversættelsen af ordet "Deer" der er missæren [Smile]. Nogle ordbøger oversætter vel netop "rådyr" til "deer" selvom det jo nok ikke er helt korrekt - uden jeg dog skal gøre mig til ekspert [Big Grin]

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#9
Vægten er god nok. Det er et White tailed deer der er tale om, og de forekommer ofte i de østlige stater meget store......................Og en .243 kan sagtens nedlægge dem.
Rdyr har vi ikke her og de hedder Roe deer paa engelsk, men findes ikke her paa kontinentet.
H
Hogmeister
Svar
#10
Jeg troede godt nok ikke, at de kunne blive så store - de white-tail og mule-deer jeg har set, har da kun været halv størrelse så [Smile]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#11
MÅ nok hellere købe en .416 rigby hvis jeg en gang skal over dammen. Er ikke helt sikker på at en NKT med ttsx er nok.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#12
Hvor har du været henne AB? Mule Deer er normalt større end White tails. Nu er 140 kg jo ikke normen, men jeg kender da folk der har skudt dyr paa den størrelse. Her i amtet hvor de er meget velfodrede ligger de nemt paa 100-120 kg for en buk, 12-14 ender, og inden alt det kaliber halløj kommer igang, saa lad mig lige fortælle at 80% af white tails lever i det sydlige Ontario, og der er der en kaliberbegrænsning paa 6 mm.
Hvis man kigger paa et kort af provinsen og trækker en linie øst vest fra lidt syd for North Bay og øst over saa maa man ikke anvende kalibre ikke over 6mm. Nord for denne line er der meget faa dyr, og Elge er normen.
H
Hogmeister
Svar
#13
Montana - North Dakota - South Dakota - Nebraska - og så lige Iowa, men der så jeg ingen Hjorte (de skulle efter sigende være noget større her)

De hjorte jeg så, "lignede" 80 - 90 kg.

Jeg tænkte at vægten på de 140 kg. passede meget godt på en Elk hind, jeg ved godt at hjorten kan være meget større - kunne bare ikke forestille mig, at en tyr kan få geviret med ind [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#14
En normal fordør her er 92cm bred
H
Hogmeister
Svar
#15
Pensylvanien er kendt for at have en meget tæt bestand af Whitetail, men ikke kendt for at have store whitetail!
Som en af kommentarerne siger i nedenstående artikel, så må 300lbs være en ny state record!http://www.nbcphiladelphia.com/news/local/300-Pound-Deer-Wrecks-Philly-Home--175699371.html

Hilsen Renegade
Svar
#16
Mon ikke journalisten har "glemt" at lave pund om til kg... Så der er tale om en på 140 pounds eller ca. 64 kg?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#17
For et par aar siden blev der skudt en white tail buk her i det sydvestlige Ontario paa lidt over 180 kg.
Jeg kan ikke gøre for det, men det er fakta!
H
Hogmeister
Svar
#18
Her i AR, er white tails ikke ret store sammenlignet med dem fra Kansas. Her lever de af rodder, bark og gras, men i Kansas kaldes de "cornfed" og bliver gerne 25-40% storre. En normal doe her vejer ca. 150 til 200 lbs. og i KS bliver de nemt op til 300 lbs.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)