Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kal 20 patroner ? Erfaringer?
#1
Så har jeg endelig fået støvet en lang tyver op[Smile] og nu glæder jeg mig til at komme på jagt med den. Hvad for noget krudt skal jeg bruge til sådan noget normal blandet husmandsjagt ? Jeg har hørt godt om Kent faststeel 76mm og også godt om hjemmeladte haglpatroner. Hvad med flugtskydningspatroner, hvad skal købe der?

På forhånd tak.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#2
KIig på patrontest.dk
Der er lidt test af 20'ere [Smile]
Svar
#3
Til at skyde lerhøns, er det ligegyldigt hvad du stopper i. Blot de har været opbevaret rigtigt. Tyveren har større starttryk og ikke plads til buffer i hylsteret. Prøvede engang nogle eley der havde ligget koldt og fugtigt. De sodede og jeg måtte holde næsten én meter længere foran en sidedue for at ramme dem.
Jaguargruppens flugtskydningspatroner er de billigste og er ok.


K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Min SKB i 20/76 elsker Faststeel 3 og 5 til det meste.
Tjurkok, ænder, fasaner og senest råvildt, bare du kan ramme og holder afstanden, så skal der nok leveres.

Knæk og bræk
Torben
Svar
#5
Min erfaring fra 3 forskellige 20'ere er, at jeg har oplevet de bedste skudbilleder med de lette patroner. Det sig være 21 grams stål ladninger eller den lette Eley bismuth patron, hvis det er til skoven. Når jeg gør min del, så har jeg aldrig oplevet bøvl med dem.

Christian
Svar
#6
Var på skydebanen i Lørdags, hvor jeg tog hul på et nyt parti Express patroner. Det mærke har jeg været rigtig glad for til jagt i cal. 12.
Ud af ca. 40 patroner (1 sporting serie) var der 4 der kun gav et "fesent" knald, dog mere end kun fænghætte. Den makker jeg skød sammen med kunne også sagtens hører det,var dog ingen forladninger der blev hængende. De patroner vil jeg prøve på at få byttet og igen gå tilbage til Kent.

Til jagt har jeg også gode erfaringer med Kent 20/76,Eley Vip 20/70 og Remington 20/76 som dog er ret dyre, og de sparker som en hest.
De nævnte patroner er alle i steel.

Mvh S
Svar
#7
Jeg har købt 25 stk kent faststeel magnum 5 hagl, 80 stk jaguar 76mm 24 grams 3 hagl, 25 stk kent 21 grams 70 mm 5 hagl. Dertil har jeg købt lidt 7'ere til lerduer. Jeg har skudt en skovdue med faststeel magnum. Den blev hevet ned 35 meter oppe og det gav et ordentligt drøn[Big Grin]. Der er smæk i dem, så de er nok gode til en and tror jeg[Smile]. Jeg vil prøve de små fem'ere til duer på søndag og så må vi se.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#8
Magnum patronerne er klart at foretrække. De er skidegode og særdeles effektive. Med dem i skyderen savner jeg ikke tolveren. 20'er med 81 cm løb føles også skønt[Smile] Den skyder fantastisk[Smile]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#9
Min 20'er er rigtig glad for Eley Alphamax Bismuth. Så hvis du også skal bruge skovpatroner,så var det måske en mulighed.[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Jeg har i denne weekend prøvet lidt Rio bluesteel 4 hagl og de lader også til at være ok. Der er dog noget mere "kapow" i de lange fra jaguar og kent. De kent 21 grams jeg havde købt, var der ikke meget fut i og de bliver brugt på nogle lerduer istedet.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)