Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transport af riffel i dk
#1
Jeg overvejer at købe ny riffel hos en forhandler i dk, bosiddende i Grønland, og i den forbindelse tænkte jeg på reglerne for transport af min evt nye riffel..
Her i Grønland har vi ikke våbentilladelser og kan transportere vores våben næste som vi vil, skal dog lige udfylde en seddel med våben type og mængden ammunition hvis vi skal have den med i et indenrigsfly..
Men hvad vil det kræve i dk hvis jeg gerne selv vil hente min nye riffel hos forhandleren og transportere den med mig hjem..?
Svar
#2
en exporttilladelse vil jeg tro

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Først får du oplyst mærke, model, ladesystem og serienummer af sælgeren. Så går du ind på din lokale politistation i Grønland, og får dem til at skrive et brev om, at der ikke kræves importtilladelse til Grønland for dette våben.

Så ansøger du politiet i Danmark om eksporttilladelse, og vedlægger brevet fra politiet i Grønland. Politiet i Danmark vil nemlig normalt ikke give eksporttilladelse før de har set en importtilladelse fra det pågældende land, men brevet gør det ud for importtilladelse til Grønland.

Når du har eksporttilladelsen, kan du bare tage riflen med i flyveren hjem til Grønland. Tilladelsen er gratis.

Hvis du gerne vil "se med fingrene" i butikken før du beslutter dig, kan du bare overlade papirarbejdet til butikken, de fleste våbenbutikker sender jævnligt til Grønland. Så er du også fri for at skubbe moms frem og tilbage. Du betaler bare riflen uden moms i butikken, og lader dem sende den til dig. Blue Water vil gerne transportere våben, så det plejer ikke at give problemer.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
@Lassescoute

Tak for en fin forklaring, ideen med egen transport udspringer af at jeg skal til dk og så kunne spare de ca 1500 kr som fragten løber op i..
Det svare jo til hvad min lyddæmper koster og derved kommer den til at koste "gratis"..[Big Grin]
Spørgsmålet gik også på om jeg måtte transportere riflen fra forhandleren, f.eks Jylland, til Sjælland med en eksporttilladelse..?
Svar
#5
Hold da op [:0] Sidst jeg fik en riffel sendt til Nuuk gav jeg 180 kr. for det. Det var derfor jeg ikke gad bøvle med at stå for det selv.

Jeg mener at din eksporttilladelse gør det ud for "riffeltilladelse" så længe du er i Danmark, men spørg lige for en sikkerhedsskyld på våbenkontoret når du ansøger, for jeg kan ikke huske det sikkert nok.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Hentet for 2 år siden en 17 hmr herop og det kostede mig 900 kr, så med inflation og hvad vi ellers skal kalde det ender det på den forkerte side af 1000 kr og så snakker vi naturligvis skib..
Jeg må sende en mail til politiet i dk og høre hvad de råder mig til, ville bare høre om hvad jeg kunne forvente mig..hmm
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)