Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Håndkikkert til natjagt
#1
Hej VTFére

Har netop været på min første natjagt i Tyskland. Fantastisk spændende jagtform! Jeg var lidt spændt oom udstyret kunne klare opgaven (håndkikkert Swarovski EL 8.5x42 og Riffelkikkert Zeiss Victory FL 6-24x56 - sat på ca. 8x). Som jeg vurderede det så kunne jeg se nogenlunde lige godt i begge dele. Håndkikkerten er jo uundværlig på denne form for jagt, da man ser i den hele tiden. Så mit spørgsmål er om jeg vil opnå NOGEN som helst fordel i at anskaffe en billigere 8x56 håndkikkert f.eks. MINOX, NIKON eller lign. Eller skal jeg bare bruge det jeg har? [:I]

Praktiske erfaringer modtages gerne, tak [Big Grin]
Svar
#2
Brug den du har. Jeg har selv købt en billig 56mm håndkikkert, men den matcher ikke kammeratens Swarovski 8,5 x 42

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#3
Det ku' man da vel sagtens have sagt sig selv. Jeg har en Rolls Royce, gad vide om en Trabant kører bedre??
H
Hogmeister
Svar
#4
Med begge øjne ser man lidt mere, selvom kikkerten ikke er største. Så hvis du kan se i din lidt mindre håndkikkert, kan du i hvert fald se det du vil skyde i din zeiss

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det ku' man da vel sagtens have sagt sig selv. Jeg har en Rolls Royce, gad vide om en Trabant kører bedre??
H



Godt klar over at swarovski objektivt set er bedre glas, men kunne jo være én med 56mm objektiv gav ét eller andet[Wink], selvom man vælger et lidt billigere fabrikat (mange af de nye mærker nærmer sig jo "de store gamle" mærker i ydelse).
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)