Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem åd skarven - vildtkamera
#1
Her forleden havde jeg reguleret et par skarver og efter at have set "Nak og æd" var jeg blevet lidt lun på at smage på skarven.
Jeg tog begge brystkød af 2 skarv og smed resten ned i et hjørne af marken, hvorefter jeg satte mit vildtkamera op.
I dag hentede jeg kameraet da kadaverne var væk.

Først var der husdyr:
[Image: PICT0007.jpg]

og så blandede de vilde dyr sig:
[Image: PICT0070.jpg]

[Image: PICT0036.jpg]

og til sidst kom ham her:
[Image: PICT0125.jpg]

og idag kom han igen midt på eftermiddagen for at rydde op
[Image: PICT0149.jpg]

Jeg tror lige jeg sætter mig ud med riflen og kigger lidt [Smile]

EDIT: jeg har nu nærstuderet billederne og det er 2 forskellige ræve. Den der er sort/hvid er ikke samme ræv som den der er i farver (150 billeder ialt)

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Knæk og bræk.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#3
........er der ikke noget med at man ikke må drive jagt på eller i nærheden af foderpladser?

Mvh Jesper

NB ...men jeg vil nu også sige Knæk og Bræk!!!
Svar
#4
Duftspor, vaner, rutiner - jeg ville osse give det en chance uden "fowl" play [Big Grin][Big Grin]

En lille tablet fra 204. Ruger ville gøre jobbet[8D]

K&B

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Jesper Madsen

........er der ikke noget med at man ikke må drive jagt på eller i nærheden af foderpladser?

Mvh Jesper

NB ...men jeg vil nu også sige Knæk og Bræk!!!


Det er jo ikke en foderplads når han har skrællet brystkødet af den stakkels skarv vel. Så er det nærmest bare jordforbedring [Wink]

Hvordan smagte skarven ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jesper Madsen

........er der ikke noget med at man ikke må drive jagt på eller i nærheden af foderpladser?

Mvh Jesper

NB ...men jeg vil nu også sige Knæk og Bræk!!!



nu står der jo ikke noget om hvor "ud" er.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

[quote][i]Hvordan smagte skarven ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Den er lagt til modning og skal bruges til cowboymad en aften hvor der kun kommer drenge. Og så ligger der lige nogen gåsebryster i reserve [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg har også prøvet skarvbryster ![}Smile]
Sørg for at gåsebrysterne er optøede [Wink]

Mvh LWL
Svar
#9
Jeg har også eksperimenteret med forskelligt. Sørg for at have røde pølser i køleskabet.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Hende jeg har købt hund af, har en opskrift på "kragebøffer" der er nedarvet i familien. Hun siger at hun har serveret den til både jægere og ikke-jægere med stor succes. Dog uden at sige hvad det var før det var fortæret. Jeg presser hende hårdt for at få den ud af hende. Indtil videre er jeg blevet lovet en invitation på specialiteten.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Min kone har prøvet at servere både ederfuglebryster og skarvbryster ved samme måltid, hvor kun hun og jeg vidste hvad der var hvad. Gæsterne blev adspurgt hvad der smagte bedst,- ALLE stemte på skarven.

PS: ALT fedt skal fjernes før tilberedning,- ellers er de uspiselige (Gælder begge fugle.)

mvh. Stær
Svar
#12
Skød forleden en stor grå ung måge. Hjemkommet med dette imponerende stykke vildt,skar jeg brysterne af den,og ristede dem i smør (Rigeligt),så de var rosa i midten. Tynde skiver og så op på ungernes rugbrød til frokost. Min datter (12 år) spørger nu om jeg ikke snart skal skyde nogle flere måger....[Smile]
Også her gælder det(ligesom på skarven) at fjerne alt fedt inden tilberedning.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Skød forleden en stor grå ung måge. Hjemkommet med dette imponerende stykke vildt,skar jeg brysterne af den,og ristede dem i smør (Rigeligt),så de var rosa i midten. Tynde skiver og så op på ungernes rugbrød til frokost. Min datter (12 år) spørger nu om jeg ikke snart skal skyde nogle flere måger....[Smile]
Også her gælder det(ligesom på skarven) at fjerne alt fedt inden tilberedning.

Hilsen Ulrik



Med tanke på mågers omgang med diverse efterladenskaber, som ikke normalt hører ind under menneskeføde, ville jeg nok vælge at gennemstege. Eller give ungerne en ormekur [Wink][Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Du skal nok ikke tænke for meget over hvad fugle i det hele taget spiser. Ej heller hvad mange af de dyr der ligger i køledisken..

Bare spis dem og nyd smagen :-)

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#15
Holder øje med,om de begynder at klø sig unormalt meget bag i.....[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
Det første stykke vildt min kone skød, efter at jeg havde foræret hende et haglgevær, var en måge.

Jeg skar også brystfiléterne af mågen med henblik på tilberedning, men fy for satan hvor det stank. Mågerne havde nemlig festet på det harske kadaver af en hval. Jeg skar alt fedt og hinder af, men selve kødet stank bare videre. Så lige præcist det stykke vildt blev ikke spist.

Bortset fra det har jeg da tilberedt masser af havfugle, men jeg må indrømme, at der ikke er noget der slår edderfugl i min bog. Det er en gudespise !

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Skød forleden en stor grå ung måge. Hjemkommet med dette imponerende stykke vildt,skar jeg brysterne af den,og ristede dem i smør (Rigeligt),så de var rosa i midten. Tynde skiver og så op på ungernes rugbrød til frokost. Min datter (12 år) spørger nu om jeg ikke snart skal skyde nogle flere måger....[Smile]
Også her gælder det(ligesom på skarven) at fjerne alt fedt inden tilberedning.

Hilsen Ulrik



[:0][:0][:0][:0][:0] GODT DU IKKE HAR ANSVARET FOR MIN FAMILIE [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#18
Ja,det er ikke sjovt at være barn i en fattig udkantsdanmarks-familie!!!!![Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#19
@ M@x

hvordan gik det med de der skarv bryster ?

Mvh LWL
Svar
#20
Citat:quote:

EDIT: jeg har nu nærstuderet billederne og det er 2 forskellige ræve. Den der er sort/hvid er ikke samme ræv som den der er i farver (150 billeder ialt)



Hmmmm....Ok...M@x det forstår jeg sgu ikke helt,skal det så forståes sådan,at den der er i farver,heller ikke er den samme som den i sort/hvid....[?][?][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)