Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny buskrydder - hvilken model?
#1
Da jeg i morges gik i skuret for at hente min buskrydder til en dejlig dag på med at lave spor, så kunne jeg jo desværre konstatere, at der havde været andre end mig i skuret [Sad!][Sad!]

Så jeg skal have en ny buskrydder, og ville lige høre om der er nogen der har nogle gode forslag?

Jeg har kig på denne her:

http://www.jonsered.com/dk/trimmers-brus...s/cc-2235/

Min gamle var i samme mærke, og den gjorde det aldeles glimrende. Det primære er brombær, diverse småtræer og buske, og sidst men ikke mindst siv. Dertil bliver den også brugt til til lidt græs, men det er ikke mere end en enkelt eller to dage om året.

Jeg har før jeg fik den gamle haft en texas, men den kunne holde til 2 ture, så blev den ombyttet til noget bedre og mere holdbart. Så det skal være noget der er driftsikkert.

På forhånd tak.

Mvh

Christian
Svar
#2
STIHL !
H
Hogmeister
Svar
#3
Jeg har samme model i ældre udgave. 2036 hedder den og den har jeg mishandlet i 10 år uden en eneste reparation. Kun et par klinger eller 5. Jeg har selvfølgelig skiftet fedt i vinkelgearet, ellers intet andet vedligehold.
Jeg vil til enhver tid købe samme maskine igen [Smile]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

STIHL !
H



yep!

det duer [:p]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#5
Stihl

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Da jeg ikke var verdens længste garder, så har jeg en stihl model kort - den man bruger til at fælde juletræer med. Den gør et fantastiske job og særligt det at jeg købte en så pas stor model at det proff harnis fulgte med har ofte glædet mig når jeg har gået med den en hel dag. Så jeg vil istemme Stihl koret, men jonsered er da ikke noget dårligt valg.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Jonsered [^]

Stihl er blot en Blaserbuskrydder......dem der har en ophøjer den til et af verdens vidundere.
Sandheden er nok at kvalitetsforskellen mellem Stihl, Jonsered, Husquarna og et par stykker mere er så lille at man ikke kan fremhæve noget konkret - blot udtrykke sit mærkepræference.

Hvilken riffel er bedst (ja, jeg ved godt at Blaser er i en klasse for sig selv [Wink]) Sako, Mauser, Merkel eller noget fjerde - der er ingen facitliste.

Så køb den du får en god pris på og lyt til din mavefornemmelse [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
En Echo model srm 265es. Der følger en rigtig god sele med.
Svar
#9
Jeg arbejder et sted hvor vi handler med jonsered og stihl og kan kun sige godt om dem begge, har dog selv en Jonsered 2036 [Smile]
Kan kun sige køb den du føler for , der er nok ikke nogen af dem der svigter. Bare lad være med at fælde træer med de små modeller.
Jonsered har ofte tilbud på en hvor man får en god trimmerhoved trekantklinge og savklinge med.
Det er sådan et tilbud du linker til, der er ikke nogen forskel på BC model og CC model udover at der er udstyr med til CC og at det er en tilbuds pris!

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#10
Stihl...[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Jeg takker for de gode inputs. Desværre kan jeg nogen gange blive lidt blive utålmodig, så jeg har allerede købt ny [:I]

Det blev en Jonsered CC2036, samme model som den gamle, som jeg har været yderst tilfreds med. Jeg ved godt at det ikke er nyeste model, men jeg så det som et sikkert valg. Jeg fik den til en fair pris, og så fik jeg støttet den lokale forhandler - endnu engang [B)]

Christian
Svar
#12
Jeg har også en Echo ligesom Egelund og den kører fremragende, larmer ikke særlig meget og er ergonomisk korrekt. Bruger den til kraftig rydning af skræpper, tidsler, brændenælder og den slags samt til at slå imellem hegnspælene på hestefoldene. Super værktøj.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#13
http://www.echo.dk/produkter/trimmerebus...skryddere/

Men alt kan jo køre!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Men alt kan jo køre!

Mvh.
Fair



Det har du jo så ret i, det er bare rigtig meget forskel på hvor længe [}Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Men alt kan jo køre!

Mvh.
Fair



Det har du jo så ret i, det er bare rigtig meget forskel på hvor længe [}Smile]

Mvh Bjarne



Vores uafhængie forhandler sværger til Stihl og Echo men forhandler lige hvad man vil have, køre jeg ned i maskinforetningen siger de Jonsered, køre jeg til en af de andre siger de Husquarna, og det sjove er at lige meget hvem du spørger, er det noget lort det de ikke forhandler![B)]
I gennem min tid har jeg været en del indblandet i skovdrift, og jeg kan se at uanset hvad de køre har de stadig lidt gamle maskiner tilbage uanset mærke![:0]

Holder man sig fra "villa" mærkerne går man nok ikke helt galt i byen, men vigtigt er det med en knald god sele - husk det.[Smile]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)