Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huller i trilletønde?
#1
Hej Svenne (og Lotta)
Er der nogle her, der har erfaring med hvor mange huller, og hvor store, der skal bores i en trilletønde?
Det er majs til vildsvinene.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#2
For hver 10x10cm ca. og 12-16mm huller

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#3
Jeg tror altså at 16 mm bliver for stort. Tønden skal jo helst forblive interessant i lang tid, ikke tømmes første nat grisene triller rundt med den.

Du kan da starte med at bore forholdsvis få og små huller, og så tilføje flere og større hvis du synes det alligevel bliver for lidt. Det er nemt at have en accuboremaskine med ud til tønden og lave flere og større huller, men det er svært at gøre hullerne mindre når først de er boret.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
De er ret store i min, jeg startede også med små og der blev den ikke interesant!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#5
Jeg har brugt en 11kg. gasflaske, og boret 6stk. 14mm huller i den. De tre huller kan lukkes med en 3/8rg. prop. Jeg tror jeg starter med alle 6 huller åbne så svinene kan lære den at kende. Så får vi se.Der bliver også fodret med en spreder.Jeg kommer der op ca. en gang om måneden, så får vi se om pengene passer.
Det var også for at de havde noget at skramle rundt med, når jeg sidder, som på billedet neden for[Big Grin]

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)