Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
375 H&H ZKK 602
#1
Hvilken præcission må man forvente af sådan en 375 H&H,er bunden af en ølflaske noget særligt på 100 Meter,
er der nogen der har en god ladning eller særlige tips ? til den gamle Zkk 602.
jeg har de bedste grupper med 300 gr accubond, men er egentligt ikke særligt imponeret.
Det kunne være sjovt at prøve at skyde med en hvilken som helst 375 H&H som virkelig kunne skyde, så man ligesom havde en ide om hvad den kan...
235 gr hornady kugler skyder den rigtigt dårligt med.

who dares wins
who dares wins
Svar
#2
ved ik med H&H .. men min kortpipede Ruger har jeg m 250gr TTSX end 5-6cm (3 skuds) på 200m!..og det er vel ølflaske (med mindre du mener de store 'vinflaske' øl fra Carlsberg med prop på?)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hej

Jeg har en, der lige er kommet hjem fra sydafrika[8D], min skyder fint, ihvertfald bedre end jeg[B)] jeg var i tvivl om præcissionen, men PH'en viste hvad den kunne 5 skud inden for 5cm, alle 5 skudt på under 2 min[^], jeg havde Hornady 270grains interlock med og de er ikke gode på antiloper.[xx(] Red hartebess og black wildebest uden gennem skud på ca 130-150 meter[xx(] begge skudt i toppen af hjertet og havde kun ramt lidt knogle undervejs[8D] jeg tager anden kugle næste gang[Sad!]

Ved du hvor meget din evt har skudt[?]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Hejsa.

Jeg har set god præcision (helt ned til egenspredning på ca 2 cm) af adskillige forskellige rifler i kaliber .375 H&H, men har ikke selv eksperimenteret ret meget med den, kun lavet 2 "standard-ladninger" med hhv 250 og 300 grains kugler, som min kammerat var rigeligt tilfreds med.

Jeg har selv en SAKO 75 (model V) i kaliber .375 Remington Ultra Magnum, og med den har jeg 3 cm grupper på 100 meters afstand med Norma Oryx, Hornady RN og Hornady RNFMJ alle i 300 grains.
Samme træfpunkt for alle 3 kugler, men dét krævede også adskillige testladninger, og hastighederne (V0) for de 3 ligger mellem 850 og 895 m/s.

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#5
Poacher

Jeg har brugt/bruger Barnes-X Tripple i 300 grain, m. Rhino 15 70 grain. Federales Magnum primer, Remmington hylster, sat til 91 mm og krympet. Dito på Barnes Solid som sidder ca. 1" højere på 100 meter og en spredning på 35-40 mm på 100 meter i en gammel Winchester 70 med en 1-4x22 Leupold Euro på ryggen.

Set i bakspejlet ville min 1,7-10x42 nok havde gjort grupperne mindre og i hvert tilfælde skydningen lettere til små vildt og på længere hold.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Min cz 550 skyder 28- 30 mm med 3 skuds grupe, med hornady sp. 270grains og siera 300 grains er dog tilbøjlig til at det er 3 skud der aviger lidt,om det så er riflen eller manden ved jeg ikke.og hånden på hjertet så er jeg ret sikker på at riflen kan gøre det bedre.
Har også prøvet med Hornady 225 grains dem kan den ikke styre, men det var vel heller ikke at forvente med en 10" stigning.
Har lige købt nogle 250 grains kobber søm skal afprøves spændene at se om den kan styre dem

MVH.
Svar
#7
Nåh OK det lyder som om jeg lige skal teste lidt, alle roser Brno og zkk i cal 375 H&H , jeg har tænkt mig at prøve enten 300 gr Nosler Partition eller en Barnes. Min kan slet ikke styre 225 gr hornady.
Jeg vil bare have en god kugle som jeg kan stole på, på 100 - 200 og 300 Meter til Feks. brunbjørn og Moose.

who dares wins
who dares wins
Svar
#8
Jeg har ladet en del 375H&H til en ZKK ...

Jeg kunne sagtens få 2-3 cm spredning med Barnes TSX 300 grains og Hornady 300 grains solids... med lidt fiflen med V(0) fik jeg dem også til at træffe ret tæt sammen ud til ca 150 m

Det eneste jeg havde at udsætte på ZKK'en var kikkertmontagen (den blev skiftet) og "ejektoren" som sidder i bunden, og i den riffel jeg havde fat i var blev den nede hvis man hev for hårdt op i håndtaget under en forceret repetering.. det blev dog vistnok klaret af Nystrøm og Krabbe...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)