Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hallalatomat
#21
Citat:quote:

Originally posted by maleren

@zep
se det kan jeg li at se [:p]
jeg troede ikke du kendte noget til hallalatomater riffeler, kun til haglspreder[:o)]

jeg har kig på en remmington 7400, men det virker mig noget let [V] ddet tror jeg ikke min skulder kan li. Sad så den må jo veje lidt mere end en remmington. har osse kigget på en Browning, den har en god balance og en god vægt, men ikke til min muldvap. :/



Ikke meget, men lidt har man da lært [Wink]

Hvis 7400 er økonomisk inden for rækkevidde men du er bekymret for vægten(rekyle) så har den jo et hul i skæftet der lige er til at smide en blystang i. Er det ikke nok er der materiale nok i skæftet til at man kan lave yderligere 2 huller.
Jeg er lidt usikker på hvor meget materiale der er i forskæftet, men som jeg husker det, så er der nok til at man der også kan fjerne lidt træ og tilføje en blyplade.
Sæt så et originalt 10 skuds magasin på og en rigtig god blød bagkappe og så burde den efterhånden være klart håndterbar - selv med en ømfindig skulder. Plus det koster ikke mange kroner at lave.

Skal det være endnu mere poppet (læs: brug flere penge) kan man jo købe forskellige rail-systemer som der kan hænges mere vægt på [8D]
Så er der også muligheden med en mundingsbremse, hvis det er.
Svar
#22
Skal der så ikke snart hjul under også hold da helt op det er jo ikke en artelleri pjæse, men en alm. riffel, og enda ikke en let riffel og i taler om at gøre den tungere med bly?[}Smile][Wink] der er vist noget jeg ikke forstår, vi taler da om 30 06 ikke??
Svar
#23
MM-Har du egentligt nogensinde prøvet at brænde sådan en OND 30-06'er af???? HVIS du har,så burde du vide hvor brutal den er...!!!!!!!!!!!![Big Grin][Big Grin][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Skal der så ikke snart hjul under også hold da helt op det er jo ikke en artelleri pjæse, men en alm. riffel, og enda ikke en let riffel og i taler om at gøre den tungere med bly?[}Smile][Wink] der er vist noget jeg ikke forstår, vi taler da om 30 06 ikke??



Jo jo bly og gerne masser af det [8D][Wink] Det var da bare fordi manden nævnte at han havde en lidt dum skulder og så var bly en nem og billig løsning til at tilføje lidt vægt og dermed reducere den følte rekyle [8D]
Svar
#25
Rekyllinger[Big Grin] min søn var 15 da han håndterede en Weatherby MK V i cal. 340 Weatherby

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#26
Malerhjerne - ret mig gerne, men var der ikke noget med et motorcykeluheld og en smadret skulder engang?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#27
@ cp du har så ganske ret. [}Smile] en rekyllinge er jeg nu ikke, jeg gider bare ikke at sætte min skulder på plads for et vært skud jeg skyder. [Sad]

jeg har tænkt på på en mundingsbremse, meeen så skal jeg jo extra høreværn og det gider jeg sq ik.

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)