Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trainee i Skotland - noget for dig?
#1
Hej brave jægere.
Jeg er blevet bedt om en tjeneste fra min skotske ven. Som nogle af jer ved, så var jeg bosiddende i Skotland fra august-december i 2011. Hvad jeg lavede derovre? Jo, jeg havde skabt en kontakt herhjemme fra og skulle arbejde som trainee hos ham. Kost og logi var min betaling, og eventuelt drikkepenge fra de jægere jeg stalkede på skudhold af dyr (primært sikavildt, råvildt og kronvildt).
Det mere derovre handler om jagt, men ønsker man en pint i den lille lokale by, så er der mulighed for dette også. Jeg brugte dog tiden på jagt og det er helt klart at jeg ikke vil have undværet min tur til Skotland. Flot natur, venlige mennesker, fantastisk jagt og oplevelser for livet
- det er hvad man får! Han går meget op i Black grouse, og ellers vil du skulle fodre, gå med motorsav, gå med buskrydder, passe hunde, skyde dyr (sika og råvildt samt ræv og kaniner) osv osv.
Han har hele tiden unge drenge derovre til at hjælpe sig. Primært er det danske drenge da de synes vi kan vores kram og er flittige. Han har en kontakt i et dansk jagtrejsebureauer men har givet mig tørnen med at finde mulige kandidater til trainee-pladsen efter jul og så lang tid frem vedkommende gider.
Er du ikke kommet ind på dit drømmestudie eller holder du et sabbatår og gerne vil have en ordentlig én på opleveren, hvorfor så ikke lige overveje dette tilbud og skriv en mail om dig selv til mig.
Stedet er på vestkysten af Skotland.

"Job beskrivelsen" følger nedenunder:

The work a trainee would be expected to do varies depending on seasons, weather etc. Duties include:-

Wildlife Habitat Improvements
Feeding Deer
Predator Control
Skinning, Butchering & Trophy Preparation.
Accompanying guests stalking
Cutting, chopping firewood
Cutting grass
Housework
In general the trainee should be prepared to do anything that I'am is prepared to do himself.
Driving license is necessary.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Min fætter er meget intereeseret, han har snakket meget om at prøve sådan en tjans. Han er udlært tømrer og ved siden af har en minkfarm med sin far. Total jagt og naturinteresseret.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)