Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rensning af pibe ved brug af barnes tsx
#1
Skal til at forsøge at skyde med tsx 130 grain i 6,5x55 og 250 grain i 9,3x62 Har bestilt nogle prøve ladninger ved riffelpatroner.dk
han mener man bør rense pibe efter 8 til 10 skud det kan vel være. Men hvad siger alle i som bruger bruger tsx hvad er jeres praksis (interval midler og fremgangs måde) og hvad erfaringer har i med precesion med oven nævnte i mm skudvirkning er sikkert fin med al den positive omtale og lægger også til grund for mit valg .Grunden til skift til tsx er lovkrav i det område jeg jager i fra 1/4 2013 i Tyskland.
Svar
#2
Jeg har en bekendt som kun gider skyde med TSX i hans 9,3x62. Jeg har ikke prøvet og lade nogle endnu. Men han siger at der kommer 57grain norma 202 i, så har han samtidig moly belagt dem også. Ved ikke om det burde være nødvændig og rense efter 8-10 skud. Hans mening er at de fungere super i hans sauer.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#3
Jeg har skudt med TSX i mange år nu i min 35 Whelen. Jeg renser 1 gang om året og jeg har siden jeg er gået over til TSX ikke haft behov for at rense mere end før.

Det er korrekt at de gamle glatte kobberkugler klistrede til piben, men rillerne gør netop at der ikke er samme friktion som tidligere.

Skyd og begynder den at sprede efter 10, 20 eller 100 skud så renser du den.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg har skudt med TSX i mange år nu i min 35 Whelen. Jeg renser 1 gang om året og jeg har siden jeg er gået over til TSX ikke haft behov for at rense mere end før.

Det er korrekt at de gamle glatte kobberkugler klistrede til piben, men rillerne gør netop at der ikke er samme friktion som tidligere.

Skyd og begynder den at sprede efter 10, 20 eller 100 skud så renser du den.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Hvor tung en kugle spytter den ud din 35 whelen? Er det også omkring 250gr

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
225 grs med 820 m/s

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Jeg har nu 40 TSX igennem min 7mmRM uden andet end boresnake og olie. De sidder stadig i 3 kløvere..

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Renser ikke mere fordi det er Barnes.
Bruger den selv i min 8 mm RM. Synes ikke den giver mere kobber i piben, end andet ammu.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#8
Enig. Det med at kobberkuglerne sviner mere, er gammel strøm fra de oprindelige X kugler.

Men det er åbenbart et rygte, der er umulig at slippe af med!!

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)