Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krondyr i Vendsyssel
#1
Hej alle.

Nu hvor alle nerver er faldet til ro kommer her en lille historie fra Vendsyssel.[Smile]

Som flere af jer ved døde min far for ca. 3 uger siden [Sad] så nu hvor bisættelse og alt andet i forbindelse med dødsfald i familien er overstået ville jeg tage et par fridage og dette skulle foregå hos min gode ven Tommy i Vendsyssel, som ofte kommer på jagt hos mig i det Svenske.[8D]

Tommy mødte jeg på nettet som med de fleste af jer der kommer hos mig, Tommy ville gerne at jeg kom over og skød et stykke kronvildt, så i torsdags var jeg på vej. Som altid når turen går til Danmark er det ikke bare selskabet man glæder sig til med alt det der følger med, mad, drikke og ikke mindst jagten.[Big Grin][Wink]

Nå men tilbage til det det der skulle ske i dag, efter at have været ude hver morgen og aften side torsdag og ikke set noget kronvildt skulle forløsningen komme her til morgen.[^] Vel ude i stigen kl. 0800 er det jo bare at vente. Der er lidt aktivitet i mosen der ligger til venstre for hvor jeg sidder. Får en sms fra Tommy om at han har set 2 stykker råvildt som kommer med fuld fart ud af mosen, så jeg er klar.[8D] Der går 10 min., solsortene larmer, så noget er der gang i. Efter 20 min. er der stadig intet kommet ud[V]. Pludselig ser jeg ud af øjenkrogen en bevægelse i skovkanten til højre for mig.[:0] Et stykke kronvildt er på vej ud på marken der tilhører naboen så der er bare at vente. Nu glider der yderligere 15-20 stykker kronvildt ud fra skoven.[Smile] Der er en meget fin stanghjort og en noget større hjort med sammen med en blanding af hinder og kalve.[Big Grin] Det er tydelig at de er blevet skræmt, de har nu retning ned mod marken bag mig hvor Tommy sidder, men de kan ikke bestemme sig. Der er uro i rudlen. Pludselig vender stanghjorten rundt og tager retningen lige forbi mig. De andre dyr følger efter, den store hjort kommer i midten at alle dyrene, så det er nu eller aldrig tænker jeg, slipper kuglen og ser at hjorten tegner, men ikke overvældende,[B)][:0] så der ryger et par kugler mere af sted.[}Smile] Hjorten standser lige ud for min stige, så for at være sikker, sætter jeg en kugle mere i den, hjorten vrider rundt og falder sammen[xx(][8D]. Jeg falder også lidt sammen, tankerne om min far ikke kan være med og jeg ej heller kan ringe til ham og fortælle dette, får følelserne til at få frit løb.[:I]

[Image: flemming1.jpg]

[Image: flemming.jpg]

Og lige kuglen: En Deep Curl
[Image: foto-1.jpg]

Nå med livet skal gå videre, hvilket det også gør, med tak til alle jer derude.[Smile]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Rigtig flot - tak for historien og stort tillykke [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
Rørende historie, men stort tillykke her fra!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Fantastisk fortælling, og STORT tillykke med din fine hjort.[Smile]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
stort tillykke med hjorten
Svar
#6
Hej Flemming
Der skal da også lige lyde et stort tillykke her fra det himmerlandske, den kommer til at pynte på væggen i din fine jagtstue... Tak for sidst forøvrigt
Venligst
Klokkeren

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#7
Stærkt.
Den er dig vel undt.(Håber du forstår)

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#8
Tillykke med hjorten, og tak for beretningen.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Stort tillykke med hjorten/oplevelsen og tak for historien. Klap på skulderen herfra.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#10
Tillykke med hjorten. Hvordan sad kuglerne?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Tillykke med hjorten. Hvordan sad kuglerne?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Jeg troede egentlig at du var dyrlæge.
Så burde du vide hvor de hænger. ;-)

[Image: asgaard.gif]
Svar
#12
Stort tillykke med den flotte hjort. Glæder mig til at skulle op til dig :-) så skal vi fejre det med lidt godt til ganen ;-)

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by høker

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Tillykke med hjorten. Hvordan sad kuglerne?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Jeg troede egentlig at du var dyrlæge.
Så burde du vide hvor de hænger. ;-)


[Big Grin]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Tillykke med hjorten,og den store oplevelse.[Smile]

[quoteJeg troede egentlig at du var dyrlæge.
Så burde du vide hvor de hænger. ][/quote]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#15
Hej lillebror

Tilykke med den flotte hjort.
Sikken en oplevelse, det må være oven på den triste tid du/I har været i gennem.

Glæder mig til at se dig igen.

Hilsen Storebror [Smile]

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars
Nu også med 45/70


Svar
#16
Tillykke med den flotte hjort, og for at dele historien med os. Alt godt!

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#17
Den fantastiske oplevelse skal være dig vel undt! Tillykke med det smukke trofæ!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)