Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
308w
#1
hvem har erfaring med svin og 308w jeg tænker på hvad der er bedst? jeg har nogle interbond 165gn ladet til 820 ms og mega 180gn på 730ms
Svar
#2
Bruger selv en Vulcan ladet til ca 720 ms - det virker ganske fortræffeligt :-)
fordelen ved den lidt langsommere kugle er desden at den ikke er så voldssom ved råvildt, hvis man skulle vælge at bruge den på dette
Svar
#3
Vulcan - Mega er vel lidt same same og i 308Win går det vel nok, men generelt er jeg skeptisk overfor konventionelle kugler når afstanden kommer væsentligt ned under 50 meter. Interbond'en har lidt bedre forudsætninger for at holde sammen, men skal jo så også klarer en del højere hastighed, så det bliver nok det samme.

Skulle jeg vælge iblandt de to ville jeg hvis jeg ikke selv skulle spise kødet vælge Mega'en og ellers Interbonden.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Har ikke prøvet Mega men men har skudt lidt grise med 165gr Interbond ladet til 820ms, og de har lagt pænt dæk efter den medicin [8D]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#5
Har skudt gris med CoreLokt Ultra Bonded, Oryx, Mega, Accubond og TSX i en 308W - alle 165-185 grain og alle grise døde (max 72 kg brækket).

Så længe det ikke er en kæmpe stor keiler med brystkyras og kevlarbørster så vil stort set alle kugler fra 150 grains i en 308 W klare jobbet rigtig fint, og oftest såmænd også på ham kæmpekeileren - kugleplacering er meget, meget vigtigere.

Når vi så alligevel er en masse, der har investeret i f.eks. 9,3x62 og såkaldte premium kugler, så er det vel af samme årsag som når vi køber biler, der kan dobbelt så meget som nødvendigt og til tre gange prisen - det er kort sagt pisse sjovt og "man skal jo kunne accellerere sig ud af situationen..."
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)