Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akkubond NKT 250g
#1
Er det komplet spild at prøve at bruge MPR2 til en 250g NKT?
Svar
#2
Jeg bruger Norma 202, med godt resultat til en 250 grains Accobond.

Mvh.

Jørgen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Sander Schott

Er det komplet spild at prøve at bruge MPR2 til en 250g NKT?



Ja. Mere forkert og for langsom krudt kan du næste ikke finde.
Søg ladedata på nettet, f.eks Norma.cc eller robsoft.

N202 eller N203B er meget bedre.
Jeg tjekkede lige med QL og med MRP2 vil trykket være for lavt til at hylsteret slutter tæt til kammeret

PS: Du mener vel MRP2 [Wink]
PPS: Hvornår tog du ladekurset?

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Jeg bruger 57 gr norma 202 i min NKT med en 250 accubond. Virker helt kanon.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#5
Takker for svar.

Det peget i entydig retning.

@Max ps har kigget på Normas hjemmeside og MRP2 er udgået http://www.norma.cc/sv/Produkter/Komponenter/Krut/ men deres MRP kunne bruges, så derfor mit sprg.

@Max pps hvorfor antager du at jeg har taget ladekursus?
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Sander Schott

Takker for svar.

Det peget i entydig retning.

@Max ps har kigget på Normas hjemmeside og MRP2 er udgået http://www.norma.cc/sv/Produkter/Komponenter/Krut/ men deres MRP kunne bruges, så derfor mit sprg.

@Max pps hvorfor antager du at jeg har taget ladekursus?



Hej Sander.
MRP dutter heller ikke.
Hvis du kigger på
http://www.norma.cc/sv/Ammunitionsskolan/Laddata/93x62/
kan du se at det er de hurtige krudter der skal bruges til NKT

Jeg spørger til dit ladekursus netop fordi dit spørgsmål indikerer at du netop ikke har ladekurset og derfor heller ikke må lade.
At du bryder loven er dit eget problem, men manglende kendskab til elementær ladeteknik er farligt og som genlader bryder jeg mig ikke om at ukyndige er årsag til ulykker som igen på den lange bane pålægger mig yderligere restriktioner.
Jeg nævner bare at siden jeg tog ladekurset er mit lovlige krudtoplag faldet fra 3 kg til 2 kilo og tidligere måtte jeg lade alle lovlige jagt og skyttekalibre.
Nu må jeg kun lade de kalibre jeg selv har gyldig våbentilladelse til[xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Det er jo normalt ikke muligt/tilladt at koebe/saelge genladningskomponenter uden en tilladelse. Saa hvis du ikke har en saadan, kunne det da vaere interessant at vide hvor du skaffer delene fra?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#8
:-) I ersku sjove.....

Nu blir der både antaget at jeg ikke har ladetilladelse og at jeg både køber og lader i et væk.

I ser gule, grønne og blå spørgelser.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Sander Schott

:-) I ersku sjove.....

Nu blir der både antaget at jeg ikke har ladetilladelse og at jeg både køber og lader i et væk.

I ser gule, grønne og blå spørgelser.



Hej Sander.

Hvis du lige læser dit eget svar til mig, så er det dig selv der er ophavsmand til at jeg ikke tror du har ladetilladelse.

quote SanderAngryMax pps hvorfor antager du at jeg har taget ladekursus?

Dit spørgsmål om MRP2 (som oven i købet var stavet forkert) underbygger at hvis du har taget ladekurset, så var du ude at ryge lige da I havde det om hvilken krudtsort der er velegnet til hvilken kaliber og hvorfor.
Norma har kun ladadata med N201, N202 og N203B. Jeg er af den opfattelse at HVIS MRP(2) kunne bruges til 9,3 så havde disse data osse været synlige på hjemmesiden.
Så du giver alle den opfattelse at enten har du intet ladekursus eller osse er du ret uerfaren - tager jeg fejl ???

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Rolig M@x

han er ved at opnå sit mål, at få en eller anden(i dette tilfælde dig) til at bruge en masse tid på, at indgå i en håbløs diskussion uden formål.

Spørgsmålet var ganske enkelt ikke alvorligt ment.

Der er ingen mennesker med ladetilladelse, der seriøst overvejer MRP2 til denne kaliber.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#11
Aha en 375 mere?
Svar
#12
..Hvis i selv har ladekurset, ved i da også at der ikke undervises i hvilket krudt der er bedst egnet til hvilket kaliber og kugle osv.. der henvises blot til autoriseret ladedata!
Er jeg i grunden den eneste der ikk ved hvilken kaliber der omtales?
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by højen

..Hvis i selv har ladekurset, ved i da også at der ikke undervises i hvilket krudt der er bedst egnet til hvilket kaliber og kugle osv.. der henvises blot til autoriseret ladedata!
Er jeg i grunden den eneste der ikk ved hvilken kaliber der omtales?



JA!![Big Grin][Big Grin][Wink]

NKT = ni komma tre = 9,3 x62

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by højen

..Hvis i selv har ladekurset, ved i da også at der ikke undervises i hvilket krudt der er bedst egnet til hvilket kaliber og kugle osv..


Nå, det brugte vi da meget tid på for 23 år siden [Smile]

Men krudter er kommet og forsvundet igen. Mit ladebevis er underskrevet af "Ole i hundehuset"

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Citat:quote:

"Mit ladebevis er underskrevet af "Ole i hundehuset"


Se det forklarer jo mangt og meget[:o)]

Hav en god weekend, jeg skal bare på jagt og slå fasaner ihjel.

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
Mit ladekursus på Hanebjerg var ikke papiret værd kursusbeviset er skrevet på...absolut INTET har jeg kunne bruge...alt hvad jeg har lært og kan vedrørende genladning har jeg fra venner, bekendte og literatur... J
Svar
#17
Mit kursus var også mest formelt. Vi så dog nogle spændende film om hvor dårligt røgsvagt krudt brænder ved atmosfærisk tryk. Så man kan sige at i dag hverken bruger viden eller bevis fra det kursus - her i Sverige er røgsvagt krudt i samme klasse som sprit og benzin - drivmiddel - og kræver ikke særlig tilladelse ud over den almindelige tilladelse til at opbevare ammo.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Mit kursus var også mest formelt. Vi så dog nogle spændende film om hvor dårligt røgsvagt krudt brænder ved atmosfærisk tryk. Så man kan sige at i dag hverken bruger viden eller bevis fra det kursus - her i Sverige er røgsvagt krudt i samme klasse som sprit og benzin - drivmiddel - og kræver ikke særlig tilladelse ud over den almindelige tilladelse til at opbevare ammo.

Mvh.

Yeti



Var der ikke noget med at vi kaldte det "forbuds Sverige" ?

Må snart omskrives til fornufts Sverige

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#19
Da jeg fik mit bevis var det egentlig også bare en tilladelse. Men det er jo som at køre bil. Man har ingen erfaring lige når man har fået pappet. Man har bare fået lov til at køre.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#20
Hvorfor hører vi ikke fra Sander?? ang. han ladetilladelse.[?]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)