Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Whitetailhjort
#1
Hej formænd!

Jeg er så småt begyndt at undersøge markedet for en god jagtrejse i 2014.
I 1997 var jeg på whitetailjagt i Canada uden jeg dog kom til skud. Det har naget mig lige siden.
Jeg overvejer derfor at forsøge mig på ny. Jagten skal forgå uden hegn. Jagt er som bekendt jagt, men der skal være en god sandsynlighed for at skyde en pæn otteenderhjort eller større.

Spørgsmålet er, om jeg skal satse på Finland, Canada eller USA?
Er der nogen, som har praktiske erfaringer eller sågar kontakter?

Jeg kan se, at Per Kaufmann har whitetailjagt på programmet på http://www.jagtiusa.dk. Er det nogen herinde, som har rejst med ham?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Lars,

Jeg har været i Finland og fik een hjort. Det er min opfattelse at finnerne er inkarnerede kødjægere (ingen fejl på det), men det gør at de er bedøvende om du skyder kalv, hind eller hjort, og det skal helst være på minimum tid og arbejde. At sidde i et tårn i 3 dage, morgen og aften, og passe på en stribe æbler, og yderligere betale penge for det - som at se maling tørre.
For at bløde lidt på såret - så laver de muligvis tryk/driv jagt for dig, mod yderligere betaling selvfølgelig[Smile]

Derfor, tag den dyrere tur over dammen til en god outfitter og skyd en ordenlig hjort.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Jeg vil umiddelbart tro, at chancerne er størst i USA... Illinois eller Wisconsin måske...
Prøv at checke bowhunting.com - der ligger en masse film om buejagt på whitetails. Måske du kan finde noget inspiration der?? Mener de ligger og jager i de to nævnte stater...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg har gået på jagt i mange år i staten Maine, og det tog mig flere år før jeg skød en god tung 8 ender, har skudt mange unge hjorte og hinder.

Til gengæld er det rigtig jagt, det er ti gange så svært at jage store whitetail hjorte, end Sortbjørn og Moose, men det ved du sikkert allerede, Hvis du vil jage store whitetails fri vildtbane og have en rimelig succes mulighed ville jeg vælge Sascathewan (Canada) her er der store hjorte 250 + pund brækket vægt, og stærke stænger. Jeg har en kammerat som guider På Sortbjør Moose Whitetail. I Maine og du skal være velkommen til at kontakte ham, Men der er bestemt ingen Garanti, det koster ganske vidst heller ikke så meget, som i canada men muligheden er der.
Jagten foregår i November.
Jeg har set utallige smagløse film fra Texas, hvor de vælter sig i Whitetails under hegn, hvor en stor hjort max vejer 150 pund. I mine øjne er det ikke rigtig jagt. der er også andre stater i USA hvor der er god jagt på whitetails, men hold dig længst muligt mod NORD.

who dares wins
who dares wins
Svar
#5
Jeg har to gange været hos en outfitter i B.C. Canada. Det var dog efter moose og sortbjørn, men han havde billeder og trofæer i huset der vidnede om et jagtområde med særdeles stærke whitetails. Det er et lille familiefirma, men meget professionelt og nogle rasende flinke mennesker. Skriv til mig hvis jeg skal finde papirer og kontaktinfo frem fra gemmerne.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#6
Oprindeligt havde jeg tænkt at vende tilbage til min gode ven, Weldon, som var outfitter i Alberta, Canada. Imidlertid døde han i august. Så nu er jeg tilbage ved udgangspunktet.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Fandt denne outfitter på nettet. Det ser spændende ud: http://www.willowcreekoutfitters.com/wil...videos.asp

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)