Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer Tell 6,5x58R
#1
En sådan har jeg kik på og finder den overordentlig skøn[Big Grin] Men det strider vel mod almindelig fornuft at købe kipplauf i et sådan aparte kaliber - eller hva?

Jeg lader selv og har uden held søgt på nettet efter dies.

Jeg har nogle spørgsmål til jer dygtige mennesker [Smile] :

- hvad må riflen koste? (bare sådan ca.) - den er i god stand og med montage. Der sidder en nickelkikkert på af ældre model.

Den har været omkring en bøssemager og er blevet shinet op - fremstår flot.

Kan man forme nye hylstre? jeg fandt noget på nettet, hvor man vist formede dem via 30-30 hylstre??!!

Hvad vil det koste, hvis man får den linet om - altså lagt en ny pibe ind i den originale, så den f.eks blev ændret til kaliber 5,6x50R?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej [Smile]

PS: kaliberet er vel så særegn, at bøssen vel ikke er den første, som bliver pillet ned fra hylden, og jeg har absolut ikke brug for den (siger min kone og min fornuft[^][^][^]) - så jeg har tid at vente til sælger bliver mør!!!!!

Mvh.

Lars
Svar
#2
Venter stadig i spænding[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#3
Prøv Thorup Genladning. WWW://eksplosiv.dk . Jeg kan se de har 6,5x58r i deres sortiment.

MVH jagtbonden
Svar
#4
Jeg har fået lavet en ældre kiplauf om ovre hos N.P. Nielsen i vildbjerg. Det kostede 3500,-. Det er flot arbejde og jeg fik lavet den i kal. 6x70R. Jeg har også en gammel tell i skabet og den er i kal 32-20 win. Den skal laves om til en kal 357 mag når der engang igen er goodwill hos finansministeren[Smile]. Jeg har lige købt ny haglbøsse, så kassen er lukket for en tid[V]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#5
Ok. Jeg ville egentlig også gerne have riflen i kaliber 6x70 men mon ikke man kan få sammensat en fornuftig patron til lidt bukkejagt i 6,5x58r. Jeg mangler bare en ca. Pris for riflen. Vil gerne have et forhandlingsgrundlag [Wink][Wink]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Lars

Ok. Jeg ville egentlig også gerne have riflen i kaliber 6x70 men mon ikke man kan få sammensat en fornuftig patron til lidt bukkejagt i 6,5x58r. Jeg mangler bare en ca. Pris for riflen. Vil gerne have et forhandlingsgrundlag [Wink][Wink]



Hvordan er præcisionen i din 6x70'er?

Mvh.

Lars
Svar
#7
Jeg har bare skudt få skud over korn og kærv, da jeg ikke har fået monteret kikkert endnu. Desuden skyder jeg som en blind konfirmand uden arme, så det er svært for mig at sige noget om præcisionen. Men jeg formoder den er i orden og rigelig præcis til mig og mit behov.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#8
Hej Lars

Du skal vide at 6,5x58R ikke bruger alm. 6,5 projektiler, men køre med Cal. .261.
Hylstre og projektiler kan skaffes fra ham tyskeren her: http://stifters-gunflints.de/shop/index.htm
Det er et mærkeligt konisk hylster, som mange former af 9,3X72, der laves af RWS eller S&B.
Kaliberet egner sig fortrineligt til råvildt.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#9
Hej Bobo

Det var en god og bestemt ikke uvæsentlig information. Jeg må lige søge på kugleudvalget i den kaliber.

mvh.

Lars
Svar
#10
Hmmmm mine fede fingre kan via tastaturet ikke Google projektiler frem i .261!!!!

Sikkert mig som er fejlen - eller er der ikke kugler til g.ladning i denne hedgangne kaliber?

Mvh.

Lars
Svar
#11
Ups - så først nu linket. Måske jeg så kan lære at nærlæse[:I][:I][:I]
Svar
#12
Du kan faktisk godt bruge .257 kugler, hvis der skulle være problemer med at skaffe .261.
Om ikke andet får du et rigtigt godt udvalg af projektiler med .257.

Sonny
Svar
#13
Hejsan !
Jeg lader til det omtalte kaliber (drilling) på gamle hyls som er fundet i små portioner , Reimer Johannsen har hyls på listen til hvis jeg husker rigtigt 35,- pr. stk. !!!!!! projektilerne har Østjysk skaffet fra U.S.A. til 5,- pr. stk. og die-sættet bestilt v RCBS , men Nosler Kurt har osse rodet med kaliberet og lavet en matrice som han driver en .264 igennem så den bliver til .260 som jeg mener det er .......

Smeden
Svar
#14
Hvis man bruger kugler i .257 - vil det så ikke gå ud over præcisionen, når diameteren er mindre? Eller er det så lidt, at det ikke har betydning rent praktisk?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)