Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Dømt for at lokke vildt
#1
Dømt for at lokke vildt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Dømt for at lokke vildt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Den dom kunne jeg godt tænke mig at se i detaljer.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Jeg tror det er 300meter reglen han har brudt.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Jeg er ikke bekendt med en fast 300 meter regel. Jeg tror at det er det generelle forbud mod at lokke vildt fra naboer. Men det er ikke en regel der bliver brugt ofte. Derfor vil jeg tro at der har været tale om dokumenteret meget høj afskydning ifht areal. Men det er blot et gæt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
alle som spreder majs ud til vildsvinene LOKKER vel på en måde, også dem fra naboen, jeg er overbevist om at MINE vildsvin også bliver FODRET af hos mine naboer,[Big Grin][}Smile]
Svar
#6
@Yeti: Du kan have ganske ret i det du siger, men mig bekendt skal der være 300meter til naboen inden du må etabelere en fodermark eller foder plads - dvs. du må gerne lave den men du må ikke jage på den!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#7
Jeg har som sagt ikke set nogen 300 meter regel og hælder til at det er en tommelfingerregl du er stødt på. Kigger man på hvad der hidtil er skrevet om reglen (af hvad jeg har læst) så antages det at man selv på meget små områder må etablere en åtelplads og skyde vildsvin der. Så en enkelt Åtel med moderat jagt har i hvertfald hidtil ikke været en overtrædelse. Så hvis det ikke er ændret praksis med dommen så må det have været mere lokken (flere åtler eller udfodring fra skel og ind på området) eller overdreven brug af åtelpladsen.

Derfor vil jeg meget gerne have detaljerne så jeg kan blive klogere på hvad der gælder.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Kan det være en "lokal regl" for i det område jeg gik på jagt kendte alle den? Og jeg skal dermed også sige at jeg ikke har set den på skrift så vidt jeg husker!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#9
Her er lidt mere om dommen.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt...t-1.38407/

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)