Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Truoil efter Schaftol?
#1
Ærede formænd.

Efter flere søgninger er jeg ikke blevet klogere på om man kan/bør behandle med truoil efter en grundig behandling med Schaftol.

Jeg vil jo gerne gøre kanonen både fin og vejrbestandig.

Morten - manden med verdens ringeste jagtlykke..... :-(

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Hej Prezzy . Det tror jeg ikke du for noget ud af , det er nok mest fornuftigt at blive ved Schaftöl , så kan du efterbehandle senere som du lyster .

Med Truoil ovenpå bliver det bare blankt som forskel . Hilsen A-bolt
Svar
#3
Tru-oil lægger en god solid coating på skæftet - og hvis du giver flere behandlinger efter hinanden kan du opnå en fin finish, der lidt ligner en lakering.
Hvis du ønsker at behandle med andre olier først - linolie eller schaftol kan du sagtens gøre det. Min opfattelse er at det giver en flot dybdevirkning og tildels også justeret farve under tru-oil.

Nu har du givet schaftol, så du skal kun give tru-oil, hvis du ønsker en lak-aktig finish. Den giver naturligvis også ekstra beskyttelse mod ridser og slag og er nem at reparere i modsætning til lak.

mvh Søren
Svar
#4
Kunne det i stedet være en ide at bruge rå linolie? Det giver jo også god beskyttelse mod det massive regnvejr jeg oplever når jeg er på jagt.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#5
Rå linolie skal hærde op ellers bliver det noget fedtet stads. Det tager meget lang tid og mange lag.

Jeg bruger schaftol til det meste.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Jeg bruger linolie og terpentin der er blandet fifty/fifty. Det virker fint. Husk at putte kluden i et syltetøjsglas eller en pose ellers skulle den angiveligt kunne selvantænde.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Rå linolie skal hærde op ellers bliver det noget fedtet stads. Det tager meget lang tid og mange lag.



Ja. Men blandet med terpentin og 4-6% seccativ så kortes det ned til kun et par dage. Se f.eks.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=21624

eller søg efter seccativ/sekativ herinde. [Smile]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#8
Nydeligt resultat 338. Det er lidt i den stil jeg håber på at ramme. Lugter lidt af et sommerferie projekt, da konen nok ikke vil have terpentin oppe i lejligheden.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Prezzy

Nydeligt resultat 338. Det er lidt i den stil jeg håber på at ramme. Lugter lidt af et sommerferie projekt, da konen nok ikke vil have terpentin oppe i lejligheden.



Så må hun da bare holde ferie på altanen så længe. Det er jo kun 2-3 dage. [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#10
Tror det bliver mig, der skal sove på altanen. Man skal jo ikke blive uvenner med finansministeren når jagtsæsonen stadig er pågående. Der kunne jo opstå et behov for at handle lidt småsager.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#11
Har netop testet med Flüggers flydende bivoks ovenpå Schaftol, og det ser slet ikke så dumt ud. Nu er spørgsmålet så, hvordan kanonen reagerer på vand? Men det finder jeg nok ud af på lørdag.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)