Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemtagelse af trofæer - Søger erfaringer
#1
Kære jæger,

Mine trofæer (3 skulls, 1 shoulder mount og 1 dip&ship) ligger klar til hjemsendelse fra det store udland. Jeg har netop set, at den danske deklarering via fragtmand omtrent vil fordoble prisen på fragten, der står i ca. 4200 DKR.

Hvis du har erfaringer med selv at deklarere og hente dine trofæer i Kastrup, må du meget gerne enten skrive privat til mig eller smide en kommentar herinde. Jeg er med på, at dyrlæge og told spiser nogle hundrede kroner, men det må simpelthen kunne gøres billigere på egen hånd.

Hvis det er helt umuligt at omgå den danske ekstraudgift, må man jo bare bide i det økonomisk bitre æble :-)

Bedste hilsener
Svar
#2
Hej

Nu skriver du intet om hvorfra og hvilke dyr der er tale om, men du kan få dine trofæer hjem på flere måder.

1. du får et transportfirma til at forestå transporten og alt papir arbejde, med hjemsendelse sammen med andre trofæer i en container.

2. lige som punkt 1 dog sammen med andet gods. (maskindele tøj, møbler ect)

3. du løber rundt og laver dit papirarbejde selv og får trofæerne hjem som i punkt 1.

Jeg vil dog stærkt anbefale at betale den sum, det nu koster for at få trofæerne hjem af et selskab, der ved hvad de har med at gøre, i punkt 2 og 3 kan du risikere at du får skadet trofæerne (risikoen er ihvertfald større) end i punkt 1. Du skal også tage med at ved de 2 sidste kan risikere at containeren lander i et andet EU land og du så kan gå i kontrol og du ikke har styr på alle papirer, så bliver dine trofæer destrueret.

Så find en god og pålidelig transportør der kan lave alt for dig og glæd dig over trofæerne når de kommer hjem engang.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Hej Santo. Tak og undskyld den måske lidt for upræcise beskrivelse.

Transporten fra Sydafrika til København er jeg med på koster nogle skejser. De 4200,- kroner betaler jeg gladeligt. Det er håndteringen fra Kastrup Lufthavn til min adresse på Frederiksverg, som fordobler prisen. Bevares det koster at få dyrlægen til at se på dip&ship-dyret, men at det skal koste det dobbelte for transporten de sidste 10 kilometer provokerer mig bare.

Indtil nu har jeg luret, at jeg skal have en importtilladelse fra Fødevaremyndighederne for at kunne tage imod de ikke-færdigbehandlede skind.
Svar
#4
Hej BlackJack

Hvis du er ligeglad med at miste dine trofæer, som helt sikkert har kostet dig mange penge - tænker på flybillet, jagtophold, konservator, trofæafgifter mv. så bare prøv selv at tage dem hjem !
Men hvis de bliver fundet i tolden, uden at de er importeret af godkendt importør bliver de konfiskeret.

Det kan aldrig gå for dig, at begynde på at blive godkendt importør, blot for dine egne trofæer - det kræver tilladelse af FVST, altså egenkontrolprogram og godkendte lagerbygninger mv. - derudover en CVR nummer og meget mere.

Jeg har et firma, som importere jagttrofæer fra 3. lande, som hedder Wildskins.

Jeg vil gerne give dig en total pris på transporten af dine trofæer fra Afrika til din privatadresse og er sikker på, at jeg kan gøre det til en helt anden pris end du har set tidligere.

Hvis du er interesseret, så fortæl mig hvilket trofæer du har og du får en total pris inkl. alt.

Wildskins
Klaus Thusgaard
Svar
#5
Hej BlackJack

Jeg vil mene at din transport fra SAA til DK burde være incl vet papirer og til transportørs lager, men kræver de 4200 kr for de sidste km så hent dem selv i Kastrup.

Men vil du selv lave papirer så glem alt om dette, da du skal være godkendt af EU for at kunne importere trofæer, men igen få forsikret dine troæer under transporten, betal og glæd dig til du får dem hjem.

Husk lige at når man vælger at forsikre trofæer så skal man vælge at forsikre til købsværdien ellers for du kun en brøkdel af det du har betalt for dem.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Hej Santo og Wildskin (og forumbrugere, jeg kender udenfor den elektroniske verden).

Jeg takker mange gange for kommentarer, hjælp og vejledning og kan smide erfaringerne vedr. hjemtagelse op på siden, når mine trofæer en dag er landet i DK.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)