Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemtagelse af trofæer - Søger erfaringer
#1
Kære jæger,

Mine trofæer (3 skulls, 1 shoulder mount og 1 dip&ship) ligger klar til hjemsendelse fra det store udland. Jeg har netop set, at den danske deklarering via fragtmand omtrent vil fordoble prisen på fragten, der står i ca. 4200 DKR.

Hvis du har erfaringer med selv at deklarere og hente dine trofæer i Kastrup, må du meget gerne enten skrive privat til mig eller smide en kommentar herinde. Jeg er med på, at dyrlæge og told spiser nogle hundrede kroner, men det må simpelthen kunne gøres billigere på egen hånd.

Hvis det er helt umuligt at omgå den danske ekstraudgift, må man jo bare bide i det økonomisk bitre æble :-)

Bedste hilsener
Svar
#2
Hej

Nu skriver du intet om hvorfra og hvilke dyr der er tale om, men du kan få dine trofæer hjem på flere måder.

1. du får et transportfirma til at forestå transporten og alt papir arbejde, med hjemsendelse sammen med andre trofæer i en container.

2. lige som punkt 1 dog sammen med andet gods. (maskindele tøj, møbler ect)

3. du løber rundt og laver dit papirarbejde selv og får trofæerne hjem som i punkt 1.

Jeg vil dog stærkt anbefale at betale den sum, det nu koster for at få trofæerne hjem af et selskab, der ved hvad de har med at gøre, i punkt 2 og 3 kan du risikere at du får skadet trofæerne (risikoen er ihvertfald større) end i punkt 1. Du skal også tage med at ved de 2 sidste kan risikere at containeren lander i et andet EU land og du så kan gå i kontrol og du ikke har styr på alle papirer, så bliver dine trofæer destrueret.

Så find en god og pålidelig transportør der kan lave alt for dig og glæd dig over trofæerne når de kommer hjem engang.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#3
Hej Santo. Tak og undskyld den måske lidt for upræcise beskrivelse.