Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vejle kommune vil sælge skov
#1
Vejle kommune vil sælge skov

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Rigtig god idé!

Kommunen slipper for grundskyld, vedligehold og Skovloven hjemler alligevel borgerne adgang fra kl.7 til solnedgang.
Der står ingen steder skrevet at kommuner partout skal eje skov!

I min kommune, Varde, kunne man sælge skove for ca 60-80 mill.kr og måske slippe for at afskedige skolelærere, pedeller etc...ergo "varme hænder".

At den lokale jagtforening så mister jagten er selvfølgeligt ærgerligt for dem. Samme jagtforening fik på den anden side jagten til en fordelagtig pris ved politisk at presse et gammelt konsortium ud af Varde Søndre Plantage - for mig at se en usolidarisk handling.
Svar
#3
Det er nu ellers et fint område med rigtig meget vildt. Har været medlem i jagten i et par år tidligere... ærgerligt for Haraldskær Jagtklub... :-(

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
kka er det ikke lidt kort synet? Salg af skoven vil være en engangs indkomst som ikke gentager sig. Derfor vil det kun hjælpe i år, men ikke for fremtiden.

Skov drevet forstmæssigt giver overskud og bidrager til at betale lønnen for skolelærer og andet.

Der står ingen steder at kommunen skal eje skov, men kommunen kan ud fra deres politik se det som en mulighed for at give rekreative tilbud til borgerne. Fx. kan spejderne få mulighed for at have en spejder hytte, mountainbike router, vandre router og andet, der ikke er mulighed for i en privat ejet skov.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#5
Skov er en god investering langsigtet - har personligt noget nyplantning i min plantage, som jeg påregner giver overskud om 80år ;-)Varde Kommunes skove giver næppe overskud - driften er lagt i HedeDanmarks hænder, så det løber i bedste fald rundt.
Hvad angår øvrige brugere, eg mountainbikere, må de jo selv betale for deres skovaktiviteter(som jægerne) eller opsøge statskovene, hvor der er anlagt masser af mountainbikeruter.
Svar
#6
En kommune skal ikke drive forretning, men holde sig til at drive kommunen. Hvis det at eje en skov er en naturlig del af det så fint men ellers skal de holde sig fra skovdrift. Kommunen skal heller ikke producerer øl, der jo eller også kunne give overskud til kommunens drift. Vi har i DK ikke "statslige" virksomheder, men overlader dette til private som så betaler skat til bl.a. kommunerne. Vi skal ikke have sådant et halvkommunistisk planøkonomisk regime, nej lad og holde tingene adskilt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)