Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lime baser på Marlin 45-70?
#1
Hej.Jeg har investeret i denne kikkert,skinne og ringe men fået at vide at den skinne skal limes,da den ellers kan rykke skruerne ud af låsestolen.Hvad skal man bruge og kan det skilles ad igen?

[Image: SAM_1103.jpg]
Svar
#2
Afrens både skinne og oversiden af låsen grundigt (affedtes med f.eks acetone) og lim med 2-komponent Epoxy (Araldit) sørg for ikke at få noget i skruehuller op på skruerne, de kan blive rimeligt vanskelige at få ud igen.

Når det eventuelt skal adskilles, så skal man bare forsigtigt opvarme delene til ca 120 grader (f.eks. varm olie) så bliver Epoxy'en blød og delene kan skilles ad.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Hej og tak for svaret.Kan den rykke skruerne ud hvis den ikke bliver limet?
Svar
#4
Nej - hvis du bare skruer den ordentligt fast skal du ikke bruge alskens kemikalier. Det smadrer jo skyderen hvis man en dag ikke vil have en grim skinne på en flot cowboy skyder :-)

Jeg har aldrig brugt locktite eller epoxy og i kalibre fra 22lr til 375 HH har jeg aldrig oplevet løsrivning. Det er et spørgsmål om at montere med rette moment og på kryds, så man ikke stripper gevindet. Hvis man spænder lidt ad gangen kan man stramme meget uden at ødelægge noget.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Hej.Det var meget gode nyheder for det har jeg selvfølgelig også tænkt på.Det er jo ikke sikkert at hvis den skal sælges at køber så er vild med sådan en skinne.Tak for svaret.
Svar
#6
Hvis din Marlin er i 45-70 og du regner med at skyde med fuld ladning, så er det en rigtig god ide at give den skinne noget Epoxy også... trust me ... been there ...[:I]

Forudsat at man er forsigtig kan man sagtens fjerne skinnen igen OG epoxyen uden at skade finish på våbnet.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Ok.Det må jeg så hellere gøre og kan den fjernes ud spor er det jo også lige meget.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)