Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er de '3store' ved at ødelægge deres eget marked ?
#1
Afledt af tråde om garanti, har jeg tænkt over nedenstående...

Er de 3 store mærker stille og roligt ved at ødelægge deres marked?

1) Der er ikke længere så stor forskel på de optiske kvaliteter, sammenlignet med andre gode mærker
2) Prisen er det halve på fx. leupold(har ikke tjekket det i detaljer, men det er deromkring).
3) Og nu er garantien så langt bedre hos Leupold(jeg må indrømme at jeg ellers ikke så den store forskel på fx. 30 år, og livsvarig garanti).

Hvad tror I ?

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Nej?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Der er mange der sværger til de store Europæiske, priser og kvalitet til trods.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Med den udvikling der sker tror jeg at kvaliteten i de forskellige mærker vil udjævnes. Nogle mærker vil formå at fastholde en trofast skare fans og en væsentlig del af fastholdelsen vil stamme fra kundeoplevelser. Så ja hvis de ikke passer på så vil de kunne opleve det Mercedes oplevede for nogle år siden hvor kunderne fik nogle dårlige oplevelser og glansen gik af stjernen. Og det er ikke alt der kan klares med et stort markedsføringsbudget.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
De 3 store har kun det luksus problem, at holde omsætningen oppe og dermed produktionen. Når man i princippet sælger noget der er uforgængeligt og kundeunderlaget stort set er konstant må man find på nyheder hele tiden, som vi ikke kan leve foruden – klik tårne med dedikeret ammo balistik til ”selv søgende” infrarøde afstandsmålere med drop kompensering.

Medens det eneste vi gerne vil have er 99 % lysgennemgang og vand frie linser[Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Hej Kenneth

Jeg havde her i weekenden den fornøjelse at stå en mørk aften med 5 forskellige rifler, og dermed 5 forskellige kikkerter, i en mørk polsk skov.

Bushnell Elite 6500 2,5-16X50
Leupold VX-2 3-9X50 (min egen)
Leupold VX-3 3,5-10X50
Burris 3-9X50
Swarovski 2,5-10X56

Der er rigtig stor forskel på disse kikkerter, når man står i den mørke skov, den sidste er en helt klar vinder. Jeg prøvede med forskellige forstørrelser, og resultatet var det samme, Swarovski´en blev vinder hver gang (det er den så også på prisen)
Faktisk er der så meget forskel når du ser i dem lige efter hinanden, at de på ingen måde kan sammenlignes i den mørke skov.

Sonny
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by bobo

Hej Kenneth

Jeg havde her i weekenden den fornøjelse at stå en mørk aften med 5 forskellige rifler, og dermed 5 forskellige kikkerter, i en mørk polsk skov.

Bushnell Elite 6500 2,5-16X50
Leupold VX-2 3-9X50 (min egen)
Leupold VX-3 3,5-10X50
Burris 3-9X50
Swarovski 2,5-10X56

Der er rigtig stor forskel på disse kikkerter, når man står i den mørke skov, den sidste er en helt klar vinder. Jeg prøvede med forskellige forstørrelser, og resultatet var det samme, Swarovski´en blev vinder hver gang (det er den så også på prisen)
Faktisk er der så meget forskel når du ser i dem lige efter hinanden, at de på ingen måde kan sammenlignes i den mørke skov.

Sonny



Jeg har ikke lavet den samme test som Sonny, men mange andre andre "ikke-jagtfrokost-teoretiker-felt-test" [Big Grin] og jeg er klar til at betale lidt ekstra de gange (hvert 20. år) når jeg skal hev en ny topkikkert. Jeg skød i oktober en "reguleringsrå" i totalt mørke (Swarowski Z6i 2,5-15 x 56) det kunne jeg ikke have gjort med de andre kikkerter (ikke europæiske) som sidder på mine råvildt/ræv riffel.

Men det betyder ikke at mine bushnell, leupold, meopta mv ikke duer, men optisk når de ikke de tysk/østrigske - men de er bestmt gode [Wink]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#8
Formoder at de 3 store er: 1. Carl Zeiss 2. Leica 3. Swarovski

Er i x med min anden Z6i(2,5-15x56); men det lader da til Zeiss med sin nye HT serie har løftet sig fri af de 2 øvrige, og det er vel kun gavnligt for konkurrencen fremadrettet.

Hvorvidt andre mærker skulle matche ovennævnte, har jeg kun en kommentar: "Du får, hvad du betaler for!"...som alt andet her i tilværelsen.

At sætte sit behov realistisk er en anden sag, Mod besættelse hjælper kun besiddelse[Wink]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by kka

Formoder at de 3 store er: 1. Carl Zeiss 2. Leica 3. Swarovski

Er i x med min anden Z6i(2,5-15x56); men det lader da til Zeiss med sin nye HT serie har løftet sig fri af de 2 øvrige, og det er vel kun gavnligt for konkurrencen fremadrettet.

Hvorvidt andre mærker skulle matche ovennævnte, har jeg kun en kommentar: "Du får, hvad du betaler for!"...som alt andet her i tilværelsen.

At sætte sit behov realistisk er en anden sag, Mod besættelse hjælper kun besiddelse[Wink]



Spændte du EAWen for hårdt ?? eller hvad skete der?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#10
Mon ikke de 3 store er Zeiss - Schmidt & Bender - Swarowski?

En kikkerttest her hvor Leupold slås med de store og små: http://axel.christophersen.dk/wp-content...kerter.pdf

Det skal måske lige indskydes, at testen er bragt af Brock & Michelsen A/S, som er importører af Zeiss i DK, men syntes stadig at testen virker reel.

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#11
En af de seneste tests jeg har set vist Kahles som vinder på lystransmition. Så de skal vist ikke afskrives som en seriøs kandidat på en god kikkert,

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Dem havde jeg helt glemt, de hører jo også til blandt de store

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Mon ikke de 3 store er Zeiss - Schmidt & Bender - Swarowski?

En kikkerttest her hvor Leupold slås med de store og små: http://axel.christophersen.dk/wp-content...kerter.pdf

Det skal måske lige indskydes, at testen er bragt af Brock & Michelsen A/S, som er importører af Zeiss i DK, men syntes stadig at testen virker reel.

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"



Nogle der ved hvor man kan finde denne test igen, linket virker nemlig ikke[V]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#14
Har mailet den til dig....

Mvh

Otterup
Svar
#15
Super, tak

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#16
Såvidt jeg husker, er testen 10 år gammel, og samtlige produkter har udskiftet/forbedret, så testen er nok ikke det du skal bruge som primær beslutningsgrundlag
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by n a

Såvidt jeg husker, er testen 10 år gammel, og samtlige produkter har udskiftet/forbedret, så testen er nok ikke det du skal bruge som primær beslutningsgrundlag



Det er rigtigt. I testen er årstallet 2004 angivet...
Svar
#18
Kan en af Jer ikke sende en nyere test så kan jeg ligge den på min side[:o)]
Af en eller anden grund har min søn slettet den fra 2004.....

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#19
Jeg har bemærket at den er fra 2004 men det er en brugt kikkert jeg roder i, så testen må være brugbar i mit tilfælde!
Men tak for i sagde det.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#20
Er du hurtig så...........

http://egun.de/market/item.php?id=4352314

K&B

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)