Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny Baldersag :-(
#1
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...881546.ece

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#2
Ja hvis man læser kommentarerne, så er politikerne snart på sagen for at score stemmer.

Ingen tvivl om at det næppe var smart at skyde hunden, men mon ikke også hundelufteren pynter på historien til hans fordel. Håber seriøst ikke nogen jægere kunne finde på at skyde så tæt på mennesker.

Derudover bærer de fleste af kommentarerne tydeligt præg af folks uvidenhed og tåbelige fanatiske holdninger.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Jeg synes ikke at det tyder på en ny Balder sag. Det der er beskrevet er næppe indenfor hvad der er lovligt og dermed er her nærmere tale om en kriminel handling eller i bedste fald (groft) uagtsom skydning.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg synes ikke at det tyder på en ny Balder sag. Det der er beskrevet er næppe indenfor hvad der er lovligt og dermed er her nærmere tale om en kriminel handling eller i bedste fald (groft) uagtsom skydning.

Mvh.

Yeti



Ja, men så kan der jo falde dom i morgen[xx(]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg synes ikke at det tyder på en ny Balder sag. Det der er beskrevet er næppe indenfor hvad der er lovligt og dermed er her nærmere tale om en kriminel handling eller i bedste fald (groft) uagtsom skydning.

Mvh.

Yeti



Nu tænker jeg på det mere principielle i at der er skudt en hund og nu går pressen amok og skriver ikke om andet de næste 2 måneder.
Samtidig bliver jægerne lagt for had af de af EB's læsere der ikka har andet at tage sig til end at sidde og kommentere artiklerne. Vorherre for en gang ævl de lirer af.
Hver gang der er en lignende sag, lover jeg mig selv ikke at læse kommentererne neden under artiklen, men jeg kom alligevel til at læse de første par stykker.
Det fortrød jeg og gik i stedet ud for at kløve noget brænde. Det er bedre for sjælen..

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Zero

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg synes ikke at det tyder på en ny Balder sag. Det der er beskrevet er næppe indenfor hvad der er lovligt og dermed er her nærmere tale om en kriminel handling eller i bedste fald (groft) uagtsom skydning.

Mvh.

Yeti



Nu tænker jeg på det mere principielle i at der er skudt en hund og nu går pressen amok og skriver ikke om andet de næste 2 måneder.
Samtidig bliver jægerne lagt for had af de af EB's læsere der ikka har andet at tage sig til end at sidde og kommentere artiklerne. Vorherre for en gang ævl de lirer af.
Hver gang der er en lignende sag, lover jeg mig selv ikke at læse kommentererne neden under artiklen, men jeg kom alligevel til at læse de første par stykker.
Det fortrød jeg og gik i stedet ud for at kløve noget brænde. Det er bedre for sjælen..

--
(o)(o)
Tin Tin er racist



Det med ekstrabladet er jeg heldigvis fri for, de er blevet lagt på is efter den 'fantastiske' artikel om prins Henriks drab af uskyldigt dyr...

Hvis min antagelse om, at der ligger en kriminel handling bag, så skal den formastelige da bare have samme behandling som andre kriminelle. Og i givet fald skal vi jægere da tage afstand fra gerningen, uden at lade os lokke ud i en diskussion af andre regler om nedskydning af hunde. Diskussionen af sagen bliver hurtigt kedelig hvis der ikke er nogen til at tage skurkens parti.

Men inden vi fælder endelig dom, så vil jeg gerne have lidt mere fakta på bordet. Det kan jo faktist være en ulykke på grund af uheldige omstændigheder. Tænk hvis det er noget i stil med pigen der skød en skiløber i Sverige - igennem en elgkalv og et par hundrede meter skov...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Synes det er svært at kommentere på en EB historie eller for den sag andre hvor man ikke kender alle detaljer jeg har ALDRIG selv skudt en andens hund jeg har flere gang haft strefere på min ejendom men har haft held til at fange dem og få en fornuftig snak med ejer det har virket .I et tilfælde valgte jeg dog at aflevere hundene til politiet en week -end på pension med vac inden ejer kan hente sin hund virker ofte [Wink] jeg er godt klar over det kan være over ordentlig svært at indfange hunde ,men det er jo EJEREN[xx(] der er problemet ikke HUNDEN[Wink] , det er EJEREN der skal passe på sin hund.
Jeg må tage afstand fra en sådan handling som i artiklen (Hvis det er forsætlig)vedkommen som har skudt har jo også anskudt og dermed påført hunden unødig lidelser [V][Sad!] jeg er jæger og jagthunde instruktør/hundeejer så elsker både jagt og hunde.og kender dermed begge sider jæger kontra hundeejer.
Svar
#8
http://ekstrabladet.dk/112/article1895176.ece
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#9
Citat:quote:

"Efterfølgende er der blevet oprettet en mindegruppe for hunden og afholdt fakkeloptog med omkring 60 deltagende."

....og minister ind i sag om hundrdrab

Jesus [Image: 27.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

"Efterfølgende er der blevet oprettet en mindegruppe for hunden og afholdt fakkeloptog med omkring 60 deltagende."

....og minister ind i sag om hundrdrab

Jesus [Image: 27.gif]

[Image: bueskytte.png]



@ ID - Det er bare for at vi ikke glemmer, at vi bor i Danmark [B)]
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

"Efterfølgende er der blevet oprettet en mindegruppe for hunden og afholdt fakkeloptog med omkring 60 deltagende."

....og minister ind i sag om hundrdrab

Jesus [Image: 27.gif]

[Image: bueskytte.png]



Nede i Somalia sidder der 2 danske gidsler + resten af besætningen fra det danske skib ”Leopard”. De har været holdt gidsler i 2 år under forhold der er fuldstændigt umenneskelige. Der er ingen danske politikere der gider gøre noget ved dem, de kan bare rådne op dernede. Der er heller ikke nogen fakkeoptog eller nogen anden nævneværdig pression fra den offentlige opinion. Rederiet har fået deres skib frigivet, så det kan fortsat tjene penge ind til dem, de mangler bare lige gidslerne……[xx(]

Og så skal man forholde sig til en hund der er død [:0]

Jeg tror jeg vil tilføje, Vorherre bevares!

Christian
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by CFR

Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

"Efterfølgende er der blevet oprettet en mindegruppe for hunden og afholdt fakkeloptog med omkring 60 deltagende."

....og minister ind i sag om hundrdrab

Jesus [Image: 27.gif]

[Image: bueskytte.png]



Nede i Somalia sidder der 2 danske gidsler + resten af besætningen fra det danske skib ”Leopard”. De har været holdt gidsler i 2 år under forhold der er fuldstændigt umenneskelige. Der er ingen danske politikere der gider gøre noget ved dem, de kan bare rådne op dernede. Der er heller ikke nogen fakkeoptog eller nogen anden nævneværdig pression fra den offentlige opinion. Rederiet har fået deres skib frigivet, så det kan fortsat tjene penge ind til dem, de mangler bare lige gidslerne……[xx(]

Og så skal man forholde sig til en hund der er død [:0]

Jeg tror jeg vil tilføje, Vorherre bevares!

Christian



Den får sku lige en thumps up herfra. Sad but true [xx(]

Mvh. Loft
Svar
#13
Arrh, ret skal være ret. Søren og Eddy får en demonstration på fredag:

http://www.fyens.dk/article/2225805:AEroe--Demonstration--Derfor-deltager-vi

Jeg tror kun der blev gennemført en enkelt kapring i Aden bugten sidste år. Det skyldes angiveligt at skibene nu har bevæbnede vagter, og her har den danske regering da gjort hvad den skulle for at gøre dette muligt. Det kommer Søren og Eddy ikke hjem af, men jeg synes der er reageret fornuftigt på pirateriet fra myndighedernes side.

Jeg tror såmænd også det er rimeligt at se på de gamle bestemmelser i loven om mark- og vejfred. De er fra en anden tid, og kan godt tåle at revideres en smule.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Jeg forstår ikke hvorfor der diskuteres loven om mark og vejfred i denne sag.
1. Der er ingen der har villet vedgå sig at have skudt hunden.
2. Hunden blev skudt indenfor 5 meters afstand af føreren.
3.Der har ikke været anonceret eller skrevet anbefalet brev til ejeren om påtænkt nedskydning.

så jeg har svært ved at se at denne sag har nogen relevans til nævnte lov.
Derimod er der efter det foreliggende tale om en tåbes hovedløse handling

Det forekommer ligeledes ikke specielt kompetent at en minister bruger et sådant tilfælde til at promovere sin egen forfængelighed.
Hun burde som man kan se have rigeligt at gøre med at tygge sig igennem samtlige aspekter af de produkter der omfattes af fødevareministeriet[:I][B)]
Svar
#15
Citat:quote:

- Han har haft en snak med hundeejeren omkring den i marts måned, og han har sagt, at han ikke vil have, at den strejfer rundt på marken. Han har også sagt, at han godt kunne finde på at skyde den, siger vicepolitikommissær Ole Rasmussen fra Næstved politi.


Det er ikke nødvendigt at annoncere hvis man kender ejeren af hunden. Det er heller ikke nødvendigt at sende et anbefalet brev, det er bare en god ide af bevismæssige årsager. Men i dette tilfælde har ejeren af hunden selv oplyst, at han var advaret om, at hunden ville blive skudt, hvis den igen løb løs, så den ende er på plads.

Jeg er ikke helt klar over hvem der ejer jorden hvor hunden er skudt, men hvis det er den sigtede, så er selve nedskydningen af hunden lovlig efter mark- og vejfredsloven. Derfor er den lov vigtig i denne sammenhæng.

Hvor langt hunden var fra ejerens far, der luftede den da den blev skudt, er kun oplyst af den ene part, men det efterforskes af politiet. At hunden så kun blev såret kan være dyrplageri, og hvis hunden har været tæt på mennesker kan der have været fare for dem, men det er en anden sag.

Derudover er jeg enig med dig i, at det var tåbeligt at skyde. Og det er jo ikke let at forsvare reglerne, hvis tåbeligheden viser sig at være fuldt lovlig.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Citat:quote:

Osvalds ’drabsmand’ er ikke fundet endnu, men den sorte labradors familie tror, at det er en person fra området, som tidligere har fortalt, at han godt kunne finde på at skyde deres hunde.

Lausten fortæller, at denne person er den eneste i nærheden, der har skydevåben og interesserer sig for jagt, hvorfor hans mistanke falder på netop ham. Personen er tidligere blevet anholdt for at true nogle jægere med et ladt jagtgevær.

Næstved lokalpoliti har sat en efterforskning i gang, og foreløbigt har de ikke andre i søgelyset for skuddet, der førte til Osvalds død.

- Han har haft en snak med hundeejeren omkring den i marts måned, og han har sagt, at han ikke vil have, at den strejfer rundt på marken. Han har også sagt, at han godt kunne finde på at skyde den, siger vicepolitikommissær Ole Rasmussen fra Næstved politi.

Dog kan Rasmussen oplyse, at den mistænkte person nægter at have skudt Osvald.


Med alt muligt forbehold for sandhedsværdien af det siterede fra ekstrabladet, mener jeg ikke at det høre under mark og vejfredsloven.

Der er ikke direkte blevet sagt at den bliver skudt.
Manden der har udtalt at han godt kunne finde på at skyde, har nægtet at have skudt hunden.
Derfor må der efter det for os foreliggende ikke være basis for mark og vejfredsloven.

Igen kan jeg kun sige at handlingen er "uden for pædagogisk rækkevidde"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)