Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drivjagt rem
#1
vi skal på vores årlige drivjagt i Polen d. 2/1-2013, i den forbindelse vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med en god drivjagt rem til riflen, problemet er at jeg efter et par dage begynder at døje med myoser i nakke og ryg, jeg har set dem i flere udgaver og prisklasser men hvad er bedst ??
(Har godt nok set at der er nogle steder i polen der er nogle massage klinikker som har åben om aftenen og natten men er lidt i tvivl om det hjælper på smerter i nakke og ryg [Big Grin])

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#2
lidt anderledes, men jeg synes det enkleste er et stykke liggeunderlag på ca 20x20 cm, og så støtte piben på det [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Nemlig, Strom.

Jeg plejer dig at bruge foderalet eller at skrue bipoden ud så de stikker længere end piben.

Og så strippe en fingertut på kolbehalsen så der er varme til pegefingeren.

Den anden hånd kan så godt være i lommen.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Et eller andet sted så jeg en gut der brugte, hvad der lignede en meget bred og velpolstret "rem" som gik fra venstre skulder og ned i en samling ca udfor og i højde med højre hofte. I "samlingen" ved hoften sad der en bred og velpolstret "krog" eller bøjle om man vil.. Riflen lå så med bagskæftet i krogen/bøjlen og piben hvilede på kanten af tårnet. Når der var ro stod han bare med hænderne i lommerne og når der kom vildt for løftede han bare riflen op og fri af krogen/bøjlen og direkte i anslag.. Det så MEGET komfortabelt ud [Wink]
Svar
#5
Jeg har altid men høje trebenede jagtstol med, men jeg sidder aldrig på den men har riflen til at stå lænet op af mig selv (med piben over hovedet) så skal den bare støttes og det kan klares med hænderne i lommen hvis det er koldt, og den er i en god position når den skal i brug
Svar
#6
Hvad med noget som denne??

http://sie-hunting.com/produkter/5-udsty...evaer-rem/

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Tror det er denne gamle tråd du husker:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=12344

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Tusind tak for de gode råd [Smile] Quick shooter remmen ser rigtig fin ud
den tror jeg jeg vil prøve, det er rigtig fint at man kan have riflen til at hænge så løbet peger op, det er jo ikke særligt rart for naboposten at skulle stå og glo ind i piben på min riffel [xx(]
Alternativt vil jeg tage et stykke liggeunderlag med og bruge Strom´s model, skulle man så havne i en skydestige er den jo også god at plante måsen på [Big Grin]

Så mangler jeg sådan set kun den store keiler [Big Grin][Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)