Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal bockbüchsflinte
#1
Er der nogen der har erfaring med denne type riffel/haglbøsse ? Generelt synes jeg godt om baikal produkter. Har skudt med en del af dem og de virker som om de er ret solide må man sige. Finish er jeg ligeglad med. Denne er en almindelig 12´er hagl og 6.5x55 riffel. Efter sigende er aftrækket noget hårdt og så vidt muligt vil jeg gerne have det justeret til at være rigtig godt. Er det noget der er til at få gjort ?

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Jeg har ved en enkelt lejlighed skudt med en.
Den var meget hård i aftrækket, et større problem for mig er at aftrækkeren sad alt for langt fremme til at jeg kunne komme til at syntes om den.

Riffelløbet (7X57R) kunne faktisk godt lave fine skudgrupper, hvis ellers man kunne komme overens med det underlige aftræk.

Sonny
Svar
#3
Jeg har lige købt en brugt med 7x57r

Bevares aftrækket er lidt hårdt men det er i mine øjne heller ikke et 100+ våben. Det. Er mere til en tur med hunden eller en post hvor der både kan komme fugl og løbende vildt - sidstnævnte kan man så tage lidt længere ude end med en ren haglbøsse.

Vægten er til gengæld fin - de andre baikal jeg har set og haft har været meget tunge og dårligt balancerede.

Det er hvad det er, men til prisen syntes jeg det er en fin pakke.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Hej

Jeg har en i 12/308 med et doktor red dot, jeg bruger den af gode grunde meget og et våben som jeg er meget glad for, der er støbt glasfiber oven på skæftet så den passer 100% når jeg tager den op.
Fint våben til prisen og den skyder faktiskt ret godt selv om riffelpiben krummer som en banan.
Hvis jeg sætter en lerdue på 40m rammer den både med hagl og kugle, og den er indskudt på 80m hvor den samler indenfor ca 10cm.
Mht. aftrækket syntes jeg at min er ok, man får jo ikke et matchaftræk i en "haglbøsse" for det er jo sådan det er..
Svar
#5
Hej.
Jeg har en 12/75 med 6,5x55 riffelpibe. Den er slem til at hæve skud nr 2 og 3 med 5 cm (varme) for hvert skud på ca 80 m. !. skud sidder fint.
Det er dog til at leve med da man sjældent på jagt får skudt mere end 1 skud med rifelløbet. Aftrækket er ikke til finskydning det føles som om der skal adskellige kilo til at trykke den af. Dog et "okay" våben til de penge den står mig i.
Mvh Henrik.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)