Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skift imellem sigtekikkerter
#1
Hvad er jeres erfaring med Leupold QRV montager?
Hvor præcis er skudbilledet ved en omskiftning? Har købt en anden riffel[Big Grin] med en Swarowski 1,5x6-42 og jeg har i forvejen en Zeiss 3x12-56 monteret på den gamle riffel med QRV, også tænker jeg med dem er jeg dækket godt ind ifht. alle typer riffeljagt.
Men kan der "bare" skiftes om (riflen vil være skudt ind med begge)også vil den stadigvæk ramme?
Vil altså sælge den gamle riffel og beholde Zeiss'en til min nye riffel.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#2
Hej . Hvis bare det er stålbaser af weavertype og de er monteret helt korrekt !, er det ingen problem .

Hilsen A-bolt
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Hilbilly

Hvad er jeres erfaring med Leupold QRV montager?
Hvor præcis er skudbilledet ved en omskiftning? Har købt en anden riffel[Big Grin] med en Swarowski 1,5x6-42 og jeg har i forvejen en Zeiss 3x12-56 monteret på den gamle riffel med QRV, også tænker jeg med dem er jeg dækket godt ind ifht. alle typer riffeljagt.
Men kan der "bare" skiftes om (riflen vil være skudt ind med begge)også vil den stadigvæk ramme?
Vil altså sælge den gamle riffel og beholde Zeiss'en til min nye riffel.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??



Jeg gjorde det i mange år uden at opdage det skulle være et problem.

Først senere hørte jeg at nogen mente det var et problem.

Vigtigst er at montagerne er skubbet helt frem i basernes riller, så rekylstoppet virker. Hver gang.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Har brugt Leupold QRW i mange år. Når man husker at skubbe kikkerten helt frem før man spænder, får man lige så god repeatability som ved f.eks. EAW svingmontage. Jeg prøvede for sjov at lave en skudgruppe på 6 skud med af- og påmontering af kikkert mellem hvert skud. Det gav en gruppe som var helt acceptabel til jagtbrug.

Alligevel foretrækker jeg da at prøveskyde når jeg har skiftet kikkert, men i en snæver vending fungerer det også uden.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Har brugt Leupold QRW i mange år. Når man husker at skubbe kikkerten helt frem før man spænder, får man lige så god repeatability som ved f.eks. EAW svingmontage. Jeg prøvede for sjov at lave en skudgruppe på 6 skud med af- og påmontering af kikkert mellem hvert skud. Det gav en gruppe som var helt acceptabel til jagtbrug.

Alligevel foretrækker jeg da at prøveskyde når jeg har skiftet kikkert, men i en snæver vending fungerer det også uden.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Hvor stor var spredningen ved denne test?
Svar
#6
Har rail på min riffel og 4 kikkerter, at bytte rundt med, 2 med QRW ringe, en med MAK ringe og en med Leapers ringe, de 2 QRW sæt og MAK'en kan jeg uden problemer flytte rundt med, og har aldrig oplevet træfpunkts ændring, når jeg kun bytter kikkert.
Leapers ringene er pt ej testet endnu.

Mvh.
Carsten
Svar
#7
Citat:quote:

Hvor stor var spredningen ved denne test?

Den var vel omkring 3-4 cm for 6 skud på 100 m. Altså ikke hul-i-hul, men helt forsvarligt til jagtbrug.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Har også rail på min riffel, og 2 kikkert.
En driv jagts kikkert i leupold qrw, og et kakkelovns rør i leupold mark 4 montage. Ingen ændring i træf punkt.[Smile]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)