Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington SPS tactical vs. LTR
#1
Har efterhånden brugt nogen tid på at kigge på plusser og minusser ved de to rifler. Og er nået frem til at den generelle opfattelse er at de i det store hele er ens, dog er skæftet bedre(stivere) på LTR, og så har jeg læst et par gange at finish på LTR er bedre.

Men er der nogen der har praktisk erfaring med om det bløde skæfte på SPS TAC rent faktisk har indvirkning på spredning? eller om det mere er et teoretisk minus? herunder både med og ude støtte på forskæftet.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by FrederikR

Har efterhånden brugt nogen tid på at kigge på plusser og minusser ved de to rifler. Og er nået frem til at den generelle opfattelse er at de i det store hele er ens, dog er skæftet bedre(stivere) på LTR, og så har jeg læst et par gange at finish på LTR er bedre.

Men er der nogen der har praktisk erfaring med om det bløde skæfte på SPS TAC rent faktisk har indvirkning på spredning? eller om det mere er et teoretisk minus? herunder både med og ude støtte på forskæftet.



Det er min og andres opfattelse , at der er forskel

http://www.snipercentral.com/spstactical.htm

Her kan du læse om forskellen i en praktisk test og der er linket til yderligere en test på samme forum.

Begge rifler tikker om at der bruges bipod, ellers havde der ikke været 2 studser på forskæftet.

om kombinationen af tyk pibe og tyndt/blødt forskæfte bliver aldrig god sammen med bipod.

Det er også min erfaring at problemet er større med 308 end 223.

Hvor mærkeligt det end kan lyde vil jeg alligevel anbefale den billige sps løsning af 3 grunde.

1. økonomi

2. når du engang skifter pibe vil du sikkert gerne have lidt længere pibe, i al fald hvis det er en 223 du overvejer. Længere piber ser bare forkert ud i det korte LTR skæfte.

3. 1 medfører at du har bedre råd til at vælge lige præcis det skæfte du helst vil have.

Ovennævnte er erfaret over de sidste 10 år med flere forskellige rem 700 modeller ig alle mulige skæfter.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Omend jeg var nået frem til at den højere pris på LTR var OK, skæftet taget i betragtning, kan jeg god se din pointe, og skal jeg alligevel have nyt skæfte så givet det meget god mening at spare et par tusinde.

Som jeg forstår det, skal jeg principielt ikke forvente nogen præcisionsforskel på de to, (vil have den i 308) når det kommer til reciever og pibe. Forskellen ligger kun i skæftet?

Tak for hjælpen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by FrederikR

Omend jeg var nået frem til at den højere pris på LTR var OK, skæftet taget i betragtning, kan jeg god se din pointe, og skal jeg alligevel have nyt skæfte så givet det meget god mening at spare et par tusinde.

Som jeg forstår det, skal jeg principielt ikke forvente nogen præcisionsforskel på de to, (vil have den i 308) når det kommer til reciever og pibe. Forskellen ligger kun i skæftet?

Tak for hjælpen.



Helt korrekt

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
super, tak for hjælpen. Og nu den lange ventetid...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)