Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GAP Projektiler
#41
@ Grand Lux

I min verden burde den slags tages direkte med Rex og så kunne du have skrevet om udfaldet af handelen bagefter, her i tråden.

Men det er måske bare mig der ikke kan li' at hænge nogen ud, for jeg synes Rex altid har været 112% fair i de handeler jeg kender til.

Er sikker på at det også sker her.

/Clax
K&B Claxel Wink




Svar
#42
@Claxel - nu kan jeg på ingen måde læse Hasses oplevelse og information som en form for kritik af en forhandler! Det kan det da kun være såfremt forhandleren har solgt ham de projektiler som var det creme af projektiler. Det er næppe tilfælde, da ingen jo ønsker/kan give et konkret svar på hvem der har produceret dem. De projektiler er jo tydeligvis billige fordi kvalitestkontrollen og ensartetheden lader noeget tilbage at ønske i forhold til BR-normer.

Det som bekymre mig i forhold til Hasses oplevelse er de 12 kaliber som ikke var i kaliber .308" det vil kunne give rigtig meget bøvl og gråd hos genladeren hvis han ikke er opmærksom på det?

D93
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Eneste minus ved GAP kuglerne er: at der i blandt de 130Gr (golden target) Jeg fik, er nogle 140Gr som er en smule mere buttede end 130Gr
Så ha øjnene godt med når i lader.
Specielt hvis I lader 130Gr i den høje ende. Jeg så det ved et tilfælde, fænghætten var helt flad [:0] underligt som den eneste, indtil jeg fandt miseren.
De jagtkugler der er med, er nemme at se. [Wink]

[Image: i65911535._szw1280h1280_.jpg]

Jeg prøvede for sjov at se, hvor mange kugler der var i posen med 500=475 ladede patroner blev det til. ca. 10 stykker smidt væk.
(så den jyskevægt trænger nok til en lille justering) [Big Grin]
Pose nr2 er der ikke kontrol på.

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk



Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#44
@ claxel:
Efter en dags måling og vejning af samtlige projektiler har jeg taget konsekvensen og smidt hele skidtet ud!
Da jeg mener at usikkerheds momentet er for stort, da planen var at de skulle bruges til at skyde vildt med.

Grandlux/Hasse Jakobsen

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by grandlux

@ claxel:
Efter en dags måling og vejning af samtlige projektiler har jeg taget konsekvensen og smidt hele skidtet ud!
Da jeg mener at usikkerheds momentet er for stort, da planen var at de skulle bruges til at skyde vildt med.

Grandlux/Hasse Jakobsen

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver



Jamen det er da fint. Nu har du afskåret dig selv fra at få dem byttet hos Rex.

Hvis du som uddannet genlader ikke er i stand til at identificere og sortere dine kugler er vildtet nok osse bedst tjent med at du bare køber noget færdigladet ammunition.

PS: Dit andet indlæg om GAP projektiler kan du selv flytte, så du behøver ikke besvære en moderator med det.

Kopier texten og slet dit indlæg. Reply på den tråd du mener det hører hjemm i og paste det ind der [8)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#46
Hvor meget jeg end har handlet med Rex og har følt mig fint behandlet og forventer at blive det fremover, så mener jeg ikke den ladning projektiler Grandlux har modtaget er OK.

Det tror jeg heller ikke Rex selv mener.

Grandlux burde selvfølgelig have kontaktet Rex og fundet en løsning. Det vil garantere for at Rex også gerne ville.

Men jeg mener faktisk stadig det er relevant info for andre.

Jeg gider i al fald ikke skulle sortere de produkter jeg køber.
For efterfølgende at have besvær med returnering/ombytning.

Jeg er ikke bange for at forveksle en mega med en golden target, men jeg er for doven til potentielt bøvl.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#47
Jeg tror faktisk vi alle er enige, de kugler er bare ikke gode nok, læs ordentligt sorterede.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#48
Fra min side er der ingen kritik af Rex, men jeg bebrejder mig selv at jeg faldt for fristelsen til at spare nogle håndører.
Jeg har handlet en del hos Rex og har ellers altid været tilfreds, så det vil jeg da fortsat gøre.

Grandlux/Hasse Jakobsen

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - grandlux on 21/02/2013 17:52:22

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#49
Halløj M@x.
Tror måske forskellen på dig og mig er, at jeg indrømmer når jeg har kvajet mig, og for mig er det bare det nemeste at bestille nogle nye projektiler som er ens, og tag det bare roligt for jeg behøver hverken gå fra hus og hjem fordi der ryger lidt projektiler i skrallespanden. Hvor der handles der spildes.

Grandlux/Hasse Jakobsen

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by grandlux

Halløj M@x.
Tror måske forskellen på dig og mig er, at jeg indrømmer når jeg har kvajet mig, og for mig er det bare det nemeste at bestille nogle nye projektiler som er ens, og tag det bare roligt for jeg behøver hverken gå fra hus og hjem fordi der ryger lidt projektiler i skrallespanden. Hvor der handles der spildes.

Grandlux/Hasse Jakobsen

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver



Nu beskylder du så mig for ikke at indrømme at jeg kvajer mig. Vil du lige være sød at komme med noget konkret tilfælde af det ????

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#51
Hvad betyder " måske " der hvor du kommer fra. Hasse

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by grandlux

Hvad betyder " måske " der hvor du kommer fra. Hasse

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver



Åbenlyst ikke det samme [Wink]

Ligesom din opfattelse af kvalitet er anderledes end min. Du fik nogle kugler der ikke var ordentligt sorteret, hvorefter de beskylder kuglerne for at være dårlige. Ikke sorteringen.

Derefter punker du Rex her, uden at kontakte ham først og give ham chancen for at rette op på fejlen.

Så smider du kuglerne ud - du kunne have tilbudt dem til en anden og mindre sensibel bruger.

Vi bliver vist aldrig gode venner [B)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#53
Skal vi nu ikke holde fokus på det som er emnet. Jeg fundere fx over om der ud over de risici der vil være forbundet med at lade fx et for tungt projektil også er risiko for at komme til at lade et projektil med forkert diameter? Kan man det eller vil hylsterhalsen revne ? Kunne 6,5/.270 være et eksempel hvor det ville være svært at se forskel eller 270/7mm? Og hvad vil det betyde for trykudviklingen?

Det synes jeg i hvertfald er mere interessant end hvordan 'måske' eventuelt nuanceres forskelligt i forskellige dele af landet.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#54
@Max - hvor er det Hasse har anklaget Rex for noget som helst?

Hasse har givet mig og andre brugere en rigtig god forklaring på hvorfor GAP kuglerne er så ekstremt billige, men også hvorfor ingen stor producent ønsker at lægge navn til kuglerne.

Pris og kvalitet hænger i min verden uadskilligt sammen.

GAP ser ud til at være et rigtig godt valg, for den som køber et ekstremt stort parti, og finder glæde og udfordring ved et sortere. Når nu eks. STROM har købt 2000, så skulle det da være mærkeligt om han ikke selv vil være i stand til at samle et ekstremt stort ensartet batch, og resten kan han jo så bruge som blylodder når han skal fiske.

Men for langt de fleste genladere så tager vi altså det som står på æsken for pålydende. Jeg ser åbenlyse faremomenter i at kugler leveres i forskellige kalibre, og det huer mig da heller ikke at Fisker har haft overtryk fordi han tog forgivet at han ladede med 130 grains.

Når man har med skydevåben at gøre har man selv ansvaret for at udstyret passer er og forsvarligt. For nogle kan det at sortere så tilsyneladende give et øge kryderi til genladning, det gør det bare ikke for mig!

D93
Svar
#55
Jeg fatter ikke at en kugle skal koste 3 kroner eller 5 kroner. Jeg fatter heller ikke at det skal være så svært at købe og sælge våben når det er så nemt at købe og sælge alle andre ting.
Men omkring gap kuglerne så er mit liv for kort til at spare 2 eller 5 kroner når jeg har betalt penge for en kvalitetspibe, brugt tid på at ordne hylstre, rengøre og trimme.
I det hele taget investere en masse tid i proceesen.
Køre på skydebanen en søndag for at finde ud af at det måske virker eller ikke virker.
Når jeg køber noget så skal der altid være en bagkant i forhold til pris og kvalitet og den kan man tage med sælger og så efterfølgende lægge informationer ud på nettet.
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Skal vi nu ikke holde fokus på det som er emnet. Jeg fundere fx over om der ud over de risici der vil være forbundet med at lade fx et for tungt projektil også er risiko for at komme til at lade et projektil med forkert diameter? Kan man det eller vil hylsterhalsen revne ? Kunne 6,5/.270 være et eksempel hvor det ville være svært at se forskel eller 270/7mm? Og hvad vil det betyde for trykudviklingen?

Det synes jeg i hvertfald er mere interessant end hvordan 'måske' eventuelt nuanceres forskelligt i forskellige dele af landet.

Mvh.

Yeti



Du kan jo prøve at sætte en 270 kugle i er 6½ hylster. Sandsynligvis krøller halsen idet der er flere tiendedel mm i forskel. Det samme gælder 270/7mm.

Og hvis du vil sætte den lille kugle i det store hylster vil den slet ikke kunne sidde fast, så jeg ser ingen fare for forveksling overhovedet.

Og 2 kugler i samme kaliber med forskellig vægt har forskellig længde. Hvis man lige stiller alle de kugler man vil lade i en æske med spidsen opad, kan man starka se forskellen i længde. En ubetydelig arbejdsbyrde hvia man har sparet fler 100 kroner.

Jeg har fået 2 partier kugler fra Rex, begge GAP leveret i plastpose. Ingen afvigende kugler overhovedet. Rex giver jo netop lidt extra kugler med i posen fordi han godt ved at der kan være smuttere. Nogen har så uheldigvis fået for få xtra, men de købte jo osse billigt.
Så vil man spare, må man leve med et par ubetydelige ulemper.

Fordelene er i hvert fald større end ulemperne. For mig, altså [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#57
Det ku være man skulle prøve alligevel
Svar
#58
GAP ser ud til at være et rigtig godt valg, for den som køber et ekstremt stort parti, og finder glæde og udfordring ved et sortere. Når nu eks. STROM har købt 2000, så skulle det da være mærkeligt om han ikke selv vil være i stand til at samle et ekstremt stort ensartet batch, og resten kan han jo så bruge som blylodder når han skal fiske.

må tilstå at det var 2000 af slags og 500 af en anden (med vilje [Big Grin])
tjekkede i går aftes: ingen smuttere [:p]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#59
Som Kampdværgen skriver, så kan det for nogle være besværet værd, for at spare lidt håndøre. MEN, det er vel heller ikke helt urelevant at granlux nøgtern og neutral beskriver, hvad han har fundet af varianter i sin bornholmersending.
Fordelen kan være at potentielle kunder på forhånd, har gjort sig klar over at man potentielt skal gennemgå sendingen, før man starter med at lade dem i messingen.
Det kan sikkert også rede Rex fra at skulle betale for fragt både frem og tilbagt, til kunder som måske ikke vil/tør chance lidt med ladningen.
Rex vil helt sikkert bytte/refundere for de kunder som bliver negativt overraskede. Men denne site er vel for at der bredes så relevante informationer som tilgængelige.

Jeg ser heller ikke at Rex er blevet omtalt negativt
Svar
#60
@ n/a
Lærte du ikke på dit ladekursus at kontrollere ALLE komponenter inden du går igang - not

Det kan da godt være at det ikke direkte er Rex der er i skudlinien, men det pisser mig af at grandlux beskriver kuglerne som værende af dårlig kvalitet.
Kan vi blive enig om at fordi de er dårligt sorteret er de ikke nødvendigvis af dårlig kvalitet???

De kugler jeg har modtaget minder utolig meget om dem jeg så en kontainer af på en større nordisk ammunitionsfabrik. I den container blev smidt alle patroner med ridser eller fingeraftryk, alle kalibre i samme container.
På spørgsmålet om hvad der skulle ske med dem, var svaret at de skulle skilles ad fordi de ikke kunne destruere dem så længe der var krudt i patronerne. Vi fik lov til at fylde lommerne inden resten skulle demonteres. De fejlede ikke andet en matte pletter, småridser og fingeraftryk.
Kunne man forestille sig at komponenter fra denne demontering ad uransagelige veje har fundet vej til GAP og at denne større nordiske amunitionsfabrik ikke ønsker at se kasserede produkter markedsført i deres navn.
Blot en smule filosoferen over en iagtagelse gjort for flere år siden....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)