Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GAP Projektiler
#61
Dårlig kvalitet kommer an på prisen i forhold til en normal vare.
Svar
#62
Men i dette tilfælde er der jo netop sammenhæng mellem pris og kvaliteten af sorteringen [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#63
For mig kan kvaliteten af et projektil ikke målet på den kvalitet metal det er lavet af, kvaliteten af poleringen, udformningen, flyveegenskaber, terminalegenskaber (hvis det er jagtprojektiler) eller hvad man nu ellers kunne finde på. Det er derimod alle parameterne og flere til. En af disse handler om min oplevelse af kvaliteten. Når SWIFT pakker A-frames i en æske hvor hvert enkelt projektil har sit eget lille rum, så mærker jeg kvalitet, det samme gør sig gældende når TBBC var pakket ind i en stofpose. Skyder projektilerne bedre - nej det gør de da ikke, men nogen har gjort sig umage og jeg mærker kvalitet. På samme måde da jeg købte nogle Remmington MC som godt nok skød fint, men de havde forskellige størrelse og så røg min fornemmelse for kvalitet. Rationelt - egentligt ikke, men sådan er der så meget omkring voresnopfattelse af kvalitet der ikke er - ellers ville Renault jo ikke sælge nogen biler.

Så havde jeg fået en pose projektiler af blandet herkomst så havde jeg heller ikke oplevet dem som værende af kvalitet. Jeg havde nok ikke smidt dem ud og jeg havde helt sikkert ikke bebrejdet Rex for jeg havde jo købt nogle projektiler der var væsentligt billigere end hvad jeg normalt køber. Jeg ville som Grandlux konstatere at GAPerne ikke var min kop the. Og nu har Grandlux endda sparet mig for skuffelsen sådan da for jeg havde allerede den der manglende fornemmelse for kvalitet (min fornemmelse for kvalitet).

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#64
GAP.
Jeg er blevet kontaktet af Rex og han fortæller at jeg ved en fejl havde fået af de usoriterede projektiler og han vil sende mig 200 nye uden beregning.
PS. M@X mit første indlæg om GAP blev ikke skrevet i håbet om at du ville være venner? og håber samtidig at du har fået pisset af, du skulle jø nødig sprænge blæren for min skyld [Big Grin]

Mvh. Hasse

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#65
Citat:quote:

Originally posted by grandlux

GAP.
Jeg er blevet kontaktet af Rex og han fortæller at jeg ved en fejl havde fået af de usoriterede projektiler og han vil sende mig 200 nye uden beregning.
PS. M@X mit første indlæg om GAP blev ikke skrevet i håbet om at du ville være venner? og håber samtidig at du har fået pisset af, du skulle jø nødig sprænge blæren for min skyld [Big Grin]

Mvh. Hasse

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver



Det er en ret imponerende kundeservice Rex yder. Jeg håber at du nu får en varer der svare til det du forventede.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by grandlux

GAP.
Jeg er blevet kontaktet af Rex og han fortæller at jeg ved en fejl havde fået af de usoriterede projektiler og han vil sende mig 200 nye uden beregning.
PS. M@X mit første indlæg om GAP blev ikke skrevet i håbet om at du ville være venner? og håber samtidig at du har fået pisset af, du skulle jø nødig sprænge blæren for min skyld [Big Grin]

Mvh. Hasse

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver



Endnu engang fik jeg ret, Rex er mand for sin hat [Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#67
Citat:quote:

Kan vi blive enig om at fordi de er dårligt sorteret er de ikke nødvendigvis af dårlig kvalitet???



Nej, det kan vi ikke. For mig er ensartethed det vigtigste når jeg køber et projektil. Hvis jeg køber projektiler i .277 og der er et .284 i mellem er det et pissedårligt .277 projektil... Projektilet er ubrugeligt til formålet (at lade nogle 270 win) og skulle det lykkedes for en genlader - naturligvis af den håbløse type, der ikke måler diameter på samtlige projektiler - at trykke kuglen i et hylster, er der højtryk på menuen. Jeg forstår godt at du mener at det enkelte projektil kan være ok, selv om det er i en sending med andre projektiler, men se lige på fiskers billede - det oser altså ikke af kvalitet.
Svar
#68
Men hvis der nu står på hjemmesiden at der kan være enkelte fejlsorterede med i pakken? Det er jo hele konceptet med gap projektiler. Kvalitet og pris. Hvis en normal kugle i papæske koster 3 kroner og den alternative i plasticpose koster 1 krone og der står at der kan være enkelte fejlfarvede imellem, fejlfarvede her er størrelse, type og korroderet. Ja så er der da rig mulighed for at til eller fravælge.
Først så tænkte jeg. Hov så skal jeg ikke bestille nogen, men så, nå så 70% af dem der skal kasseres kan bruges, ja så kunne en god pose jo godt være rigtig god kvalitet til prisen. Især efter de omtalte 200meter skydninger.
Svar
#69
@ Martin BN
Vrøvl! Selv ikke du kan få et 284 projektil i et 270 hylster og der ville heller ikke ske noget ved det. Forsøg har vist at Felt elite patroner afskudt i en pibe uden riffelgang, det vil sige at den er på den lille diameter inden der er skåret riffelgang, ikke gav anledning til overtryk. Ikke engang flade gænghætter. Den situation må svare nogenlunde til at skyde et 284 projektil af i en 277 pibe.
Og dette er ikke en opfordring til at prøve det....

@rekylling

God post [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#70
Som samlet svar på mange af indlæggene.

Jeg havde fået lavet et "sorteringsanlæg" hvor der blev laserskåret riller i et stykke stålplade, som så efterfølgende blev valset til en tromle, hvor projektilerne faldt igennem afhængig af størrelsen på rillerne på de forskellige tromler.
Det har efterfølgende vist sig at enkelte steder i de tromler har været steder, hvor større projektiler har kunnet "klemme" sig igennem.
Derfor er den sorteringsmaskine nu skrottet og en ny er under udarbejdelse.

M.h.t. kun 475 projektiler ud af 500 købte.
Er der nogen der har fået mindre en det bestilte antal, så lad mig det vide og I kan få dem med næste ordre, eller I kan få beløbet på de manglende projektiler retur.

Der er nu bestilt to nye "tælle vægte" med opløsning på 0.1 gram for den ene (til tunge projektiler) og 0.01 gram for den anden (til lette projektiler).

De tællevægte er hundedyre, så prisen på GAP projektilerne bør stige mindst 30-35% [Big Grin]

Jeg har lavet en aftale med Hasse, da jeg fik sendt ham nogle forkerte.

Og som .308 (Søren) skriver, så er en sådanne kvalitet bare ikke godt, det er jeg 100% enig i.

Om sådanne ting ville kunne ske hos andre producenter.
Jo det kan det faktisk.
Jeg solgte sidste sommer en æske RWS Evolution .284 til en kunde.
I den æske var der 17 stk. .308 Evolution.

Er der nogen der har yderligere spørgsmål så bare send mig en PM.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#71
Er der nogen der har spekuleret over hvad årsagen er til sammenblandingen af projektilerne ??

For mig lyder det som noget der er taget fra skrotkassen [?]

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Er der nogen der har spekuleret over hvad årsagen er til sammenblandingen af projektilerne ??

For mig lyder det som noget der er taget fra skrotkassen [?]

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger



Når producenter laver store serier, somn f.eks. lader ammunition, så det der er tilbage i magasinerne, når der skiftes til en ny kaliber, det ender som oftes i en fælles container.
Den slags kan vel næppe kaldes skrot ?

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#73
Genopliver lige en ældre tråd...
Ladede en serie GAP Interbond 156 grains i .264
Der var 102 projektiler i posen:
98 stk 156 gr
3 stk 140 gr
1 stk 7 mm, ukendt vægt

Resultatet af testskydningen følger...

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#74
Har ladet og skudt en del af min spandfuld .264 GAP Match 130 gr.
Præcisionen er fin, men jeg sorterer 2-5 % fra, som er deforme eller helt andre projektiler/vægte/kalibre.
Hvad er jeres erfaringer?
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Genopliver lige en ældre tråd...
Ladede en serie GAP Interbond 156 grains i .264

Resultatet af testskydningen følger...

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Præcisionen er tilfresstillende [^].
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#76
Jeg bruger 9,3 15g FMJ GAP, og har intet at klage over.
Har afskudt ca. 70 og kontrolmålt og vejet 150 uden anmærkninger.

Har haft 2 med noget der lignede sorte limrester, men det forsvandt let med en spritklud.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#77
Enig med @Zoli. Har også selv brugt 9,3 15gr, dog ikke FMJ med en "blødnæset" som i betænkelig grad ligner en Norma Vulkan. Skyder fremragende, håber bare snart jeg kan købe nogen flere hos G&P.. ingen pt.
Svar
#78
Jeg personligt er dybt bekymret for at bruge de GAP kugler til jagt. Dem jeg hidtil har købt hos Rex (i dyre domme) har normalt været med hvide plast spidser, både 7mm og .277 (Og det kan godt være lidt forvirrende sådan en gang imellem og det er vist nok også lidt farligt, sådan for stort i lidt for småt, eller er det omvendt).

På den anden side, og man skal altid se det fra flere retninger, min kone synes, at det jo også er godt at sparre lidt håndøre, så jeg overvejer stadig de GAP kugler, som en mulighed til en eventuel reducering af de overvældende omkostninger til træning for at være kapabel til at skyde een 15 kilo buk den 16, maj.

Pas nu rigtig godt på jer selv, Thorlak.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#79
Jeg har haft fingrene i 100 stk GAP "Bonded", kaliber .30 180 gr. . Kvaliteten var tilsyneladende god og ensartet (sorterede alle efter vægt og mål)

I et anfald af nysgerrighed savede jeg enkelt igennem og fandt, at den på ingen måde var bonded, blyet faldt nærmest ud af kappen.

Prøvede med et par stykker yderligere og resultatet var det samme.

Hele pakken er efterfølgende ombyttet uden problemer.

Dette blot til orientering inden kuglen bruges på vildt.
Svar
#80
Det skal jeg da også prøve at skære et par stykker op.
Det er måske lidt synd for Rex.

Men de første 1000 eller 950 [:I] jeg fik levede ikke op til den standart jeg forventer af et produkt.
De er skudt af og jeg køber den slags kugler, hvor jeg altid købte den slagt kugler før.

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)