Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GAP Projektiler
#21
Glemte at skrive at set var i 9,3 modellen :-)

Godt nytår :-)

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by fdl

Glemte at skrive at set var i 9,3 modellen :-)

Godt nytår :-)

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar



Jeg har sendt dig en mail [Smile]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#23
Er der mulighed for at REX kunne oplyse hvilken fabrik der fremstiller de forskellige projektiler i GAP serien... under alle omstændigheder er det jo påfaldende at I-bonded projektilet i 6,5 mm. sælges i 156 gr. som det eneste projektil udover ORYX, som det ligner mistænkeligt meget :0)
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by højen

Er der mulighed for at REX kunne oplyse hvilken fabrik der fremstiller de forskellige projektiler i GAP serien... under alle omstændigheder er det jo påfaldende at I-bonded projektilet i 6,5 mm. sælges i 156 gr. som det eneste projektil udover ORYX, som det ligner mistænkeligt meget :0)



Beklager at skulle ødelægge din logik, men både Vulkan, Oryx, Alaska og lupua Mega sælges i 156 grains i .264 [:o)]

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by højen

Er der mulighed for at REX kunne oplyse hvilken fabrik der fremstiller de forskellige projektiler i GAP serien... under alle omstændigheder er det jo påfaldende at I-bonded projektilet i 6,5 mm. sælges i 156 gr. som det eneste projektil udover ORYX, som det ligner mistænkeligt meget :0)



Beklager at skulle ødelægge din logik, men både Vulkan, Oryx, Alaska og lupua Mega sælges i 156 grains i .264 [:o)]

Mvh
Christensen



Hvoraf ORYX er den eneste bonded, som der nævnes...
[Image: catfilesnailsavatar.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by højen

Er der mulighed for at REX kunne oplyse hvilken fabrik der fremstiller de forskellige projektiler i GAP serien... under alle omstændigheder er det jo påfaldende at I-bonded projektilet i 6,5 mm. sælges i 156 gr. som det eneste projektil udover ORYX, som det ligner mistænkeligt meget :0)



Beklager at skulle ødelægge din logik, men både Vulkan, Oryx, Alaska og lupua Mega sælges i 156 grains i .264 [:o)]

Mvh

Jaja, det er jeg såmænd nok klar over, bare ikke som bonded kugle og slet ikke med den udformning. Så forvekslingsmulighederne er umiddelbart få!
Christensen


Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by højen

Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by højen

Er der mulighed for at REX kunne oplyse hvilken fabrik der fremstiller de forskellige projektiler i GAP serien... under alle omstændigheder er det jo påfaldende at I-bonded projektilet i 6,5 mm. sælges i 156 gr. som det eneste projektil udover ORYX, som det ligner mistænkeligt meget :0)



Beklager at skulle ødelægge din logik, men både Vulkan, Oryx, Alaska og lupua Mega sælges i 156 grains i .264 [:o)]

Mvh

Jaja, det er jeg såmænd nok klar over, bare ikke som bonded kugle og slet ikke med den udformning. Så forvekslingsmulighederne er umiddelbart få!
Christensen





Købte min egen "Bonding maskine" i en S & M shop [Big Grin]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#28
Hvor hvor hvor????[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
Har købt en masse GAP projektiler i 243W 100gr. 6,5g.

De virker 100% perfekt og det eneste lille fejl er at nogle af dem er lidt oxyderet som også Rex påskrive. Nemt at fjerne hvis man vil.

Har testet dem med en samling på 20mm på 100m. Brugt 45gr MRP med 900 m/s.
Test-vejet dem med et gennemsnit på 6,5g. Så der fejler de heller ikke noget.

Skudt et stk. råvildt med denne kugle og gik ned i knaldet.

Så i 243w kan jeg kun sige ok til denne.

Guns & Powder yder en 100% service overfor mig.
Rex har hver gang jeg bestiller sagt hvad han har og ikke har på lager og om han skal eftersende varen når det kommer frem.

Så det med GUNS & .......... kan jeg slet ikke se nogle steder

Så næste gang man skrive den slags, så prøv at holde en sober tone i stedet for at angribe med det samme.

Schrøder [Big Grin]
Svar
#30
Igår var jeg også forbi Guns and Powder. Jeg købte en god portion projektiler og fik en fin spand med i handlen, så jeg er godt tilfreds [^]

God weekend

Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#31
Hej.
Jeg tror godt jeg tør sige at de projektiler som GAP sælger er projektiler som Norma lader Deres eget ammo med (færdig ladet ammo).
Det kan være Normas egne, som Oryx, Alaska mm. og andre fabrikater som Nosler Patition, hornady RN, Hornady Inder Bonded, Swift-Aframe og mange mange flere.
Hedder projektilet I-Bonded er det en Hornady Inder Bonded, hedder den Rund Nose er det en Hornady RN, hedder den NP er det en Nosler Patition, det der er til forskel er kassen som de leveres i.
Hvis i følger med på GAP hjemmeside vil der komme flere projektiler til salg på siden, så folk kan gøre en super handel efter min mening.

PS. Jeg har intet med GAP at gøre, har kun handlet der få gange.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#32
@Maubla - jeg skal ikke sige at du ikke har ret, men hvad skulle være forretningsideen bag det?

Jeg kan forstå at Norma skulle lave et kugle brand, hvor tolerancer og ensartethed havde en ringere standard end dem som sælges under Norma brand. Men hvorfor skulle store amerikanske producenter med store markedsføringsbudgetter hoppe med på den vogn?

D93
Svar
#33
Er der flere der har testet dem og er der nogle der har nogle billeder af 'svampen'

Hilsen
Dennis
Svar
#34
Eneste minus ved GAP kuglerne er: at der i blandt de 130Gr (golden target) Jeg fik, er nogle 140Gr som er en smule mere buttede end 130Gr
Så ha øjnene godt med når i lader.
Specielt hvis I lader 130Gr i den høje ende.
De jagtkugler der er med, er nemme at se. [Wink]

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Maubla - jeg skal ikke sige at du ikke har ret, men hvad skulle være forretningsideen bag det?

Jeg kan forstå at Norma skulle lave et kugle brand, hvor tolerancer og ensartethed havde en ringere standard end dem som sælges under Norma brand. Men hvorfor skulle store amerikanske producenter med store markedsføringsbudgetter hoppe med på den vogn?

D93



Det kan jo godt være dem som ikke lever op niveau 1 standard. Måske de sidste par tusinde inden maskinen kalibreres.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#36
GAP.

Kan godt være at GAP projektiler er billige men at kalde dem kvalitet er nok lige lidt overdrevet, jeg bestilte 200 stk. 11,7 gr i cal.30 og modtog 217 stk ikke noget at klage på, men i posen lå der,
119 stk kugler af en slags på 11,7 gram
71 stk kugler af en anden slags på 11,7 gram
7 stk kugler af en slags på 13 gram
4 stk kugler af en anden slags på 13 gram
4 stk kugler på 10,7 gram
12 stk kugler i forskellige calibre.
Ikke noget jeg kan anbefale men måske det var en speciel Bornholmer pakke.

Grandlux/Hasse Jakobsen

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#37
Så fik jeg prøvet nogen 62 grs GAP projektiler i cal.224 [Smile]

Jeg vil bruge denne standard kugle til rævene resten af reguleringsperioden. 62 grs med moderat hastighed i min .223 med 8" stigning, så jeg ladede en sjat og skød dem af på 200 meter som er min normale indskydningsafstand.

Resultatat er godkendt [Big Grin]

[Image: DSC_2659_zps8ea6ae49.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#38
Hvor er det 5. skud?[Big Grin]
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hvor er det 5. skud?[Big Grin]



Det har jeg gemt til ræven [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#40
Ja ja du kunne mærke det ville blive en flyver og undlod. Selv kampdværge kan mærke rekylen fra The Mighty .224

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)