Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelse ½ automatisk salonriffel, mulig?
#1
Hej
Har været heldig at kunne købe en fin brugt Krico ½ automatisk salonriffel (22lr ) med rørmagasin til overkommelig penge.

Jeg venter PT. På våbentilladelsen ved Østjyllands Politi i Århus, men er blevet i tvivl om hvorvidt det overhovedet er muligt, få våbentilladelsen som almindelig jæger?

Jeg læste i Jæger-bladet, at der i 2012 var kommet ny praksis om tolkning af loven i forhold til ½ automatiske salonrifler. Derfor er mit spørgsmål, hvad det vil kræve for at få en tilladelse til salonriflen?

Skal jeg have en rågereguleringstilladelse, være medlem af en skytteklub, eller er det nok bare at forvente at ville søge om tilladelse til rågeregulering en dag?

Håber at der er nogle der kender til konkret praksis om våbentilladelser til ½ automatisk salonrifler fra 2012/ evt. kan komme med lidt hints til hvad der er afgørende?

Er der i øvrigt nogle der kender til lidt historie om Krico mærket og evt. salonriflen jeg har købt (produktionsår, kvalitet, præcision, erfaringer med lignende Krico salonrifler)?

På forhånd tak

vh
Bygork

Elgen
Elgen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by bygork

Hej
Har været heldig at kunne købe en fin brugt Krico ½ automatisk salonriffel (22lr ) med rørmagasin til overkommelig penge.

Jeg venter PT. På våbentilladelsen ved Østjyllands Politi i Århus, men er blevet i tvivl om hvorvidt det overhovedet er muligt, få våbentilladelsen som almindelig jæger?

Jeg læste i Jæger-bladet, at der i 2012 var kommet ny praksis om tolkning af loven i forhold til ½ automatiske salonrifler. Derfor er mit spørgsmål, hvad det vil kræve for at få en tilladelse til salonriflen?



Hvordan gik det egentlig? [Smile]
Sørgede de i Århus for at dine penge var smidt i lokummet?

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#3
I såfald så kontakt jægerforbundet øjeblikkeligt.
Det har de selv ved gentagne lejligheder opfordret til hvis våbenkontorerne begynder at digte.....
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=2327&q=halvautomatisk

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Jeg troppede op med en udskrevet e-post der var udformet som en invitation til regulering i Sverige.
Den spiste de pænt i Hillerød hvor de tidligere har været meget stride mht. motorbøsser.
Svar
#5
jeg har haft én i mange år: vældig præcis og fornuftigt aftræk. virker med al ammo.
solgte den i 2012. hos den nye ejer blev den stjålet på Odderkanten i aug/sep.
sidder der en miroku 3-9 på din lille ny ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Jeg har netop fået tilladelse hjem på en 1/2 automat salonriffel. Anførte regulering i søgefeltet. Politiet har i min tilladelse skrevet jagt! Der gik to dage fra den blev afleveret til den lå i postkassen.

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#7
Samme her, rigtig positiv oplevelse ved Aarhus politi. Afleveret ansøgning med anført medlemsnummer til den jagtforening jeg er med i hvor vi har rågeregulering. Tilladelsen er udstedt dagen efter mit besøg, og var i min postkasse et par dage senere.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#8
Det var satme da nogle dejlige nyheder! [8D]

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)