Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gummistøvler, der holder?
#1
Uden på nogen måde at misbruge mit fodtøj er jeg nu igen nødt til at købe nye gummistøvler pga utætheder. Mit seneste par, Seeland, holdt ifølge kvitteringen 2 år og 3 måneder. Parret inden, LaCrosse Alphaburly, holdt endnu kortere, men da jeg ikke havde en kvittering, måtte jeg købe nye. Begge par revnede i en samling.

Er der nogen, som kan anbefale et par fornuftige gummistøvler, som rent faktisk tåler at blive brugt?

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Har netop kasseret mine Le Chameau denne sommer. De var ca 15 år. Det skal siges at de indimellem har været afløst af et par neopren støvler og af et par snørrestøvler.

De holder rigtig længe hvis du skyller mudder af hver gang de har været brugt - jævnligt vasker med børste og sæbevand, og herefter sprayer dem med silicone. Mine har været opbevaret i støvlegafler i et tørt fyrrum, det har vel også styrket holdbarheden. Siliconen var bare en billig Harald Nyborgspray.

Lige nu bruger jeg et par neoprenstøvler af et tvivlsomt mærke - de bliver helt sikkert ikke lige så gamle. Og dertil har de et irriterende "spændebånd på ydersiden af skaftet - det skal mine næste støvler ikke have - det griber fat i sløringsnet, hegn, sløringstøj og langt græs og brombær.

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#3
Kan helt klart også anbefale "kamel-støvlerne" Jeg har haft 2 par,og de har begge holdt mange år[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Jeg har haft mange forskellige mærker i gummistøvler og der er ingen der holder så godt som Le Chameau jeg foretrækker dem med neopren, da jeg anvender dem hele året.
Modellen hedder Vierzon Nord.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
HAr haft le chameau i skridtstøvler. Naturgummi er et rimelig holdbart materiale - men mine holdt nu kun 3 år, så revnede gummiet de steder, hvor det "vulkede" under lægmusklerne, da støvlerne er så smalle over anklerne, at kun tyndbenede franskmænd og mænd med dameben kan trække dem ordentlig på.... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
jeg har et par aigle der er over 10 år og stadig tætte . de bliver vasket i rent vand når de er mudret til , men langt fra efter hver gang de har været i brug .de bliver opbevaret i et uopvarmet redskabsrum . jeg tro ikke det er godt at ha`dem stående inde på gulvvarmen , det må udtørre dem . det ser ind til videre ud til at jeg er inde på noget af det rigtige .

Mvh LWL
Svar
#7
Jeg har et par "kameler" og da jeg købte dem sagde sælgeren det samme som mini, nemlig vask efter brug og silicone, det skal han have ret i - de er blevet vasket og sprøjtet én gang på 12-14 år men de er ved at være udtjente, men udskiftning bliver en 2014 investering!

Tror det er dem her: http://lisen.dk/product.asp?product=19316

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#8
Synes kamelerne er for tunge. Tænke på, hvis du en jagtdag tager 20.000 skridt og støvlerne vejer 0,5 kg mere end "nødvendigt" løfter du 10 tons mere.[:0]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Hej .Jeg bruger også mine støvler meget og Le Chameau er også dem der holder længst ved mig ! Hilsen A-bolt
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by CP

Synes kamelerne er for tunge. Tænke på, hvis du en jagtdag tager 20.000 skridt og støvlerne vejer 0,5 kg mere end "nødvendigt" løfter du 10 tons mere.[:0]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Det kan du have helt ret i Claus, men jeg tror dog ikke det drejer sig om 0,5kg for andre varme støvler er også tunge!
En anden ulæmpe ved dem er at den er lidt høj i hælen, men hvis konen kan gå i højhæle kan jeg jo også![Big Grin]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#11
Mine "kameler" er nu 12-13 år gamle. De er begyndt at revne i gummiet, men de har så heller aldrig set silicone og står på gulvvarme i et varmt bryggers (så er de også altid dejligt varme at tage på [Big Grin]).

Jeg køber Le Chameau igen.

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#12
Vierzon Nord. Købt oktober 1995. Tror de lever til de fylder 20?? [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#13
Le Chameau. har aldrig set andet det vand jeg har jogget i, og silikone hvad er det...?? 16 - 17 år. still going strong

Skotten


Svar
#14
Jeg anbafaler også Le Camel Vierzon Nord, er igang med par nr.2
fik mit føste par engang i 80èrne. Har aldrig vasket eller brugt silekone.

Syntes bare de er blevet lidt dyre[xx(]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#15
Blackbird har 2 par kan jeg se[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#16
Jeg er også med på den med Le Cameau i Vierzon Nord udgaven, mine første gode støvler som holdt i mere end 12 år, så aldrig hverken børste eller rengøringsmiddel.
Efter nogle år med snørestøvler, og jævnligt våde sokker er jeg tilbage til et par med kamelen på.
Købte dem for flere år siden i et ophørsudsalg til 700kr[Big Grin].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Blackbird har 2 par kan jeg se[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas


Hvad snakker du om.. møjhund..[8D][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#18
Det er almindelig kendt at Lacrosse går hurtigt i stykker i svejsningerne. Der er blevet lavet flere serier der har været behæftet med fejl. De er vældig behagelige at have på, men holder for dårligt.

Om du køber Le Chameau Vierzon Nord eller Aigle Parcour ISO er en smagssag, de er begge super kvalitet.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#19
Tak for de mange gode råd. Heldigvis peger jeres råd i samme retning. Tror, at jeg ud at shoppe lidt hos den nærmeste kludekræmmer...

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#20
Hej Lars.
Inden du handler, så gå lige på nettet, der er en prisforskel på op til 500,00 på et par gummistøvler, det er også muligt at "prutte" prisen ned, jeg betaler aldrig selv den pris butikken forlanger, du kan altid bare vende rundt og gå der er altid en butik der vil sænke prisen.
Husk at det er kunden der har magten, hvis de ikke vil sælge så står der flere i kulissen der er villige til at handle.
Hvorfor skal du betale fuld pris, lad de andre gøre det, og kræv dit ret til en lavere pris.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)