Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Data let kugle 6,5X55
#1
Hej Genladere

Da jeg her forleden ville indkøbe en frisk dåse Viht. N160 krudt var det deværre udsolgt.
Den rare Rex foreslog mig en dåse N165 i stedet, som jeg så købte.

Nu er jeg imidlertid kommet hjem, og kan ingen steder finde nogen ladedata med N165 til et 130Gr Norma Golden Target projektil.

Er der nogen som kunne komme med ladedata til denne kombination (6,5X55).

Jeg ved godt at N165 er lige langsom nok til de lette kugler, men det var nu engang, hvad jeg lige fik købt med hjem.

Sonny
Svar
#2
Umiddelbart er 165 mere velegnet end 160. Udfra forbrænding og fyldning osv. Men jeg ville da sige at 150 er mere velegnet.
Jeg beregner gerne noget for dig, men så skal du have projektil nummeret og længden, col. hylstervolumen og længde, pibelængde osv...
Svar
#3
Hvis du kigger i Lapuas data er det til 130 grain Norma HPBT N140 - 150 & 160 [Smile] http://www.lapua.com/en/products/reloadi...odata/5/56

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#4
Jeg kiggede bare i ql. og anvendte samme forudsætninger, men ændrede krudtet. 165 gav væsentlig bedre forbrænding, måske pga. fyldningsgraden.
Svar
#5
Hej

Kuglen hedder Norma Golden Target og har Produkt #10665091, 8,4 g / 130 gr, 0,548 (b.c).
COL, vil jeg lave 80 eller 79mm, det kommer an på hvad der går bedst i riflen.
Hylstervolumen er: 52,258Gr H2O.
Piben er 62 cm.

@Explorer, jeg har set Lapuas hjemmeside, men der står ikke data med lige netop N165 til Norma Golden Target, og det er jo det jeg skal bruge.
Jeg har kun N165, så det skal være med dette krudt.
Normalt bruger jeg N160, men det kan simpelt hen ikke skaffes lige nu.

@Højen, det ville være pænt af dig hvis du vil lave en beregning, så jeg ved hvor jeg står.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#6
kigger på det imorgen, der har jeg tid nok..så skal jeg nok komme med et bud:0)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)