Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylstre i 45-70
#1
Hej,

Tog endelig springet, efter 2-3 års tilløb, og købte mig en Marlin 1895 SBL [Big Grin]. Dog har jeg ikke kunnet støve op, hvor man kan købe hylstre. Er der nogen, der ved hvor de kan skaffes?

Mvh,
PJ
Svar
#2
k o skov i bording har temmelig sikkert både hylstre og færdige patroner.

[Image: asgaard.gif]
Svar
#3
http://webshop.huntinglife.net/groupprod...23069.aspx
Svar
#4
Www://vapex.se har dem også.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Jeg købte mine hos Korsholm og projektiler hos østjysk
Svar
#6
Hylstrene står til 8kr/stk - man kan få Leverevolution hos Skov til ca. 10kr/stk. og det er gode hylstre at lade på bagefter (dog bedst med lange kugler, da hylstrene er lidt kortere end std).

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Fantastisk!
H
Hogmeister
Svar
#8
Jeg har købt her: http://www.karlslundesport.dk/

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars
Nu også med 45/70


Svar
#9
til min SBL købte jeg netop hos K.O. Skov. Ved køb af en kasse med 200stk Leverevolution 325 grain, koster de 12,5kr stykket, så har faktisk ikke orket at få hjemmeladet nogle til den når prisen er så forholdsvis lav. Det er ca. halv pris i forhold til hvad jeg gir for RWS Evolution til min 308 og 30.06. Har du fået en wild west trigger på den ? Den er milevidt bedre end det aftræk den er født med og er rasende nem at montere [Wink]

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#10
se her http://egun.de/market/item.php?id=4193131
Svar
#11
Super!

Mange tak for de mange gode råd. Har bestilt hylstre og projektiler hjem (Hornady 325 gr FTX og kobberplatede H&N), så nu venter jeg bare på komme i gang Big Grin

Er der nogen, der har gode erfaringer med at lade Hornady 325 gr FTX med Vithavouri N130?

MVH,
PJ
Svar
#12
@barebow

Jeg har ikke moteret andet end min Aimpoint 9000L indtil videre. Har faktisk ikke engang været ude at skyde med den endnu, men det skulle gerne blive ændret i løet af weekenden Big Grin

Har du et link til den trigger?

I øvrigt så har sådan en Marlin godt nok mange skarpe kanter! Skar mig to gange på 5 min, så gik den efter med en nålefil. Nu burde det ikke ske igen!

Mvh,
PJ
Svar
#13
Hej PJ

Jeg har 60 stk. splinternye Winchester hylstre. De ligger stadig i org.æsker.

Jeg købte dem sammen med 1500 andre hylster fra et dødsbo.

Du kan købe dem for 300,- + forsendelse.

HYLSTRE SOLGT 17/1 KL. 00,25 !!!

Mvh. Ole
Svar
#14
Der er en helt speciel teknik til at lade den, for den fjeder påvirkede plade er fanme godt nok skarp og klippede mig i fingeren til at starte med indtil jeg fandt ud af hvordan man ku gøre.

Mht. Hornady Leverevolution har jeg lidt praktisk jagterfaring:
Både min kammerat og jeg skød hver en gris på ca. 60kg på ca. 70m. Han har standard Guide Gun og jeg havde SBL. I begge tilfælde måtte vi gi grisene en bønne mere. Det viste sig at der var et udgangshul på præcis samme diameter som kuglen, så der var ingen expansion overhovedet. Præcisionen er helt fin, men man skal måske overveje om der er for meget hammer på Leverevolution og evt. prøve med noget andet.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#15
@OKHansen

Tak for tilbudet, en skam de blev solgt til en anden, inden jeg nåede at læse dit indlæg Sad

@barebow
Det var præcis der, jeg skar mig! Det er ikke kun pladen, der er skarp som et barberblad, men også selve udfræsningen ind i låsestolen. Det var som at stikken finderen ind i en fjederpåvirket saks...

Mvh,
PJ
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by P.Jensen

@OKHansen

Tak for tilbudet, en skam de blev solgt til en anden, inden jeg nåede at læse dit indlæg Sad

Mvh,
PJ



Hylsterhandlen gik i vasken, så PJ du har nu førstebud på dem. Har sendt en mail til dig.

Mvh. Ole
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)