Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tre stykker fredet dåvildt nedlagt med hagl
#1
http://netnatur.dk/jagt-i-dk/jagt-danmar...t-med-hagl
Svar
#2
HOLD NU KÆFT altså.
Hvad skal jagt med fjender når vi jægere opfører os så tåbeligt???

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#3
Nu må det fandeme snart stoppe, 1 stk. kan være en fejl og skal selvfølgelig ikke hemmeligholdes. 3 stk. dåvildt af 3 forskellige jægere fra samme jagtselskab tyder på en usandsynlig dårlig jagtmoral eller et usandsynligt dårligt vildtkendskab og bør i begge tilfælde koste jagttegnet prompte - vi har simpelthen ikke råd til at have den type jægere til at optræde i den danske natur på vegne at heldigvis flertallet af jægere der gør hvad der skal til for at drive jagt på etisk og forsvarligvis.
Svar
#4
hvis den er tæt nok på til at den kan skydes med hagl, er det da relativt let at se forskel på råvildt og dåvildt, så der er da vist ingen undskyldning i den sag.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#5
Jeg mener helt klart at jægerforbundet skal på banen plus de blå mænd
Svar
#6
Verdenen er fyldt med tåber. Hvordan kan 2 fra udsætningsudvalget gå med til at holde kæft?!?!?! Konfisker våben og inddrag jagttegnet. Og giv så en klækkelig bøde til alle. Det er vel strafbart at skjule noget kriminelt...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Ja, og hæng dem, mens i er ved det.
h
Hogmeister
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Ja, og hæng dem, mens i er ved det.
h



Ja hvorfor ikke!Jeg skal nok leverer rebet!!!
De bliver sværere og sværere at dyrke sin passion.
Netop på grund af den offentlig mening og bevågenhed angående jagt
Så gør de tre knaldskaller de ikke ligefremt nemmer for os jæger.
De skal knaldes efter alle kunsten regler med alt hvad rettergangen kan byde så hård som overhoved muligt.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#9
Megen til retskaffenhed skal man sgu lede længe efter.
Nu er det min opfattelse (har været Gamewarden i over tyve aar) at der er to sider til historien. Her taler jeg altsaa om nedlægningen af daadyrene. Og In the heat of the moment er det sikkert muligt at tage fejl.
At holde det hemmeligt er saa en anden sag.
H
Hogmeister
Svar
#10
Hogmeister, tror du virkelig selv på at tre eller måske flere personer skulle begå den samme fejltagelse, at ikke kunne se forskel på en rå eller en då? det har jeg personligt svært ved at forstå, ja en person kan muligvis i sin iver se forkert men tre i samme såt på samme dag????[Sad] hemmelig holdelsen er en hel anden sag, og hvordan ville i/du i Canada forholde sig i en situation med ulovligt nedlagt vildt??
Svar
#11
At én tager fejl er fair nok. Det kan ske. Men hvis 3 personer gør det på samme jagt, så er det mere end alm. Uheld. Personligt menervjeg at jagtlederen skulle have bedt dem om at melde sig selv til politiet den først kommende hverdag, med besked om at hvis de ikke selv gjorde det, så ville jagtlederen gøre det. I dk hvor jagten alene er tilladt fordi et flertal i befolkningen endnu ikke er hoppet på antijægernes disneyficering, så har vi ikke "råd" til sådanne historier kommer frem på denne måde. Det understøtter bare påstanden om at jægere er nogle umoralske skydegale fulderikker som er til fare for alt omkring dem.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Det understøtter bare påstanden om at jægere er nogle umoralske skydegale fulderikker som er til fare for alt omkring dem.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Beklager, men jeg synes at have mødt mange farlige skydegale, dog ikke så mange fulderikker. Der er desværre mange gamle jægere, der stadig jager efter princippet om, at hvis der er forvildet et stykke råvildt ind på deres revir skal man satme også have det, for en hver pris[xx(]
Svar
#13
My 5 cent:
At 3 lyshårede skyder 3 dåer i samme såt er i sig selv lidt uldent (størrelses forholdet er 1:2 i vægt). Vi kan alle lave fejl, men så må man erkende sin fejl og tage konsekvensen heraf. Alt andet er fejt.

Hvis vi tager den enkelte person ud af sammenhæng:

1: Han kan ikke se forskel på rå og då. Så er han ikke kvalificeret til at gå på jagt efter klovvildt og burde måske ikke have jagttegn.

2: Han kan se forskel på rå og då, men er flintrende lige glad bare han får skudt. Så skal han ikke have jagttegn eller ej heller våben, overhovedet.

De 2 fra udsætningsudvalget er uden for rækkevide og burde ikke have den tillidspost.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#14
Thedarkside; jeg har også mødt dem. Desværre i begge kategorier. Men hvordan slipper vi af med dem når folk ikke gør noget. Jeg kender folk som har været med på jagt som gæst, hvor de har sagt til jagtlederen at enten knækker en bestemt person bøssen og går med uden våben eller tager hjem og ellers vil de sige tak for jagt og forlade den omgående selv. Det er at tage et standpunkt overfor de der er lidt for tørstige eller lidt for skydegale, men hvor mange siger fra? Synes selv det er svært...

Thorlak; helt enig.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#15
Jeg ved det [8D]
Jagten ligger i nærheden af hvor TheDunkelSide har sin jagt. Her er kropstørrelsen på råvildt jo oppe på eller over den for normalt dåvildt.[Wink] Derfor er det umuligt at skelne i kampens hede.

Ironi kan forekomme i ovenstående...

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#16
Zero; Nu har jeg jo også selv haft jagt i den del af landet og vi var jævnligt i tvivl om det var en rå, eller bare naboens jerseyko der kom... :-)

Spøg til side, råvildet er i hvert fald væsentligt større deroppe i området end det er her i sønderjylland hvor jeg bor nu.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Thedarkside; jeg har også mødt dem. Desværre i begge kategorier. Men hvordan slipper vi af med dem når folk ikke gør noget. Jeg kender folk som har været med på jagt som gæst, hvor de har sagt til jagtlederen at enten knækker en bestemt person bøssen og går med uden våben eller tager hjem og ellers vil de sige tak for jagt og forlade den omgående selv. Det er at tage et standpunkt overfor de der er lidt for tørstige eller lidt for skydegale, men hvor mange siger fra? Synes selv det er svært...

Thorlak; helt enig.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Jeg inviterer dem ikke på jagt. Er de med på en jagt hvor jeg er med som gædt holder jeg bare på så lang afstand som mulig og melder mig som bagpost hvis muligt.. De gør ikke nødvendigvis noget ulovligt, men at plaffe alt råvildt gavner ikke jægernes omdømme. Jeg tager slev råvildt forvaltning alvorligt og det giver pote, som zero nævner[8D]
Kan man ikke kende forskel på dåvildt og råvildt skal man have pudset sine briller eller aflevere pappet. Jagtleder skal træde i karakter, selvom det er hans bedste jagtkammersjukker..
Svar
#18
Hov, Hov Darkside nu skal vel een jægers alder ikke ha betydelse for andre jægere, er selv en ældre jæger og jeg skyder ikke vildt omkring mig og ønsker ikke at blive sat ibås som dårlig jæger pga. min alder, derimod har vi GAMLE noget som hedder erfaring, som ikke kan købes for penge. Så personligt er jeg ikke villig at lade nogen som ikke kender MIG sætte MIG ibås med andre jægere bare på grund af datoen på min dåbsattest, du må derimod meget gerne kritisere de jægere som vi her taler om og deres handlinger og der er vi nok MEGET enige i det skete. men indtil du har været på jagt med mig så vil jeg ikke diskrimineres pga. min alder.[Sad]
Svar
#19
Nu sker det vel jævnligt at dåvildt skydes som råvildt. Var der ikke en dansk jæger der i Sverige skød en stanghjort for at være en råbuk. Men 3 X 3 er da mistænksomt og burde efter min mening undersøges nærmere. Derfor håber jeg at politiet vil gå ind i sagen.

Jeg mener dog også at vi bør holde os for gode til lynche folk der endnu ikke engang er rejst tiltale imod. Det er en adfærd som minder bekymrende om det som finder sted i stammeområderne i fx Pakistan. Vi lever i et retssamfund og her er man uskyldig indtil andet er bevist.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#20
yeti,

"Nu sker det vel jævnligt at dåvildt skydes som råvildt".

Der er bestemt ikke undskyldning for noget som helst og hvis du ikke ved hvad du skyder på, så skal du enten ikke have jagttegn eller du skal lade være med at skyde, og det uanset alder, køn eller etnisk herkomst.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)