Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buchsflinte .222R/12-70
#1
Kære alle,
Jeg leder efter en Buchsflinte, helst side-ved-side og lidt klassisk, og allerhelst i kalibrene .222 remington og 12-70 - da jeg har de kalibre i forvejen i hhv. riffel og hagl. Den kunne jo være rar at have hvis man så en Mårhund osv.
Kan nogen hjælpe med at finde sådan én? Der er ikke så mange i den kombination, f.eks. er det tit cal. 20 i hagl, når riffelkaliberet er så lille osv. Den må meget gerne være brugt, en tidligere model osv. - men det er svært at finde ud af hvilken mærke og model man leder efter? Andre kalibre kan accepteres (hvis nogen ligger inde med noget de vil sælge) men udgangspunktet er de to kalibre, og S/S.
Nogen eksperter her, som kan hjælpe med at finde en model?
Svar
#2
skal det være s-s ??..kender på stående fod ikke nogen

har en tikka m70 BBF i den kombination du ønsker, som jeg kunne skille mig af med (er mit reserve våben, har en anden m70 hvor 222-> 6x50R)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
En del våbenhandlere har mindst én Tikka bbf 12/70 -222 rem stående.

9,3*57
9,3*57
Svar
#4
Hej wolf_skate - send et par billeder af den Tikka hvis du har lyst? De billeder jeg kan google, ser lidt forskellige ud. Er der seperate hane til riffelløbet? Åbne sigtemidler? Jeg foretrækker nok åbne, men de skal jo være egnede også...
patton_dk@hotmail.com

Jeg ville helst have en side ved side - men ikke sådan af andre grunde end bare en fiks idé! ;-)

-Niels
Svar
#5
ok skal lave billeder, men her et der ligner
[Image: 124.jpg]

der er én hane + løbsvælger .. den udvendige hane gør den ret sikker at 'tumlr rundt' med..var/er meget popuilært skovjakts (fugl etc) våben hos vores nordiske naboer. Åben siktemidler .. 'folde kærv' der klappes op..der kan sættes rødpunkt/kikkert etc på

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)