Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fjd afbryder samarbejde med Danmarks jægerforbund
#1
Formand Henrik Raae Andersen
Lunderødvej 82, Marup
4340 Tølløse
Tlf.: 59 18 66 65/25 78 66 65, Mail: elverdams@adslhome.dk
Orientering til FJDs medlemmer
FJD afbryder samarbejde med Danmarks Jægerforbund
Kære medlemmer,
Som det sikkert er jer bekendt har FJD og FJDs Markvildtudvalg de sidste par år arbejdet målrettet på at yde en indsats for naturen i det åbne land – for jægeren og medlemmerne.
Fra politisk hold har der været fokus på særligt agerhøne og hare, da disse har fået deres egne forvaltningsplaner.
På den baggrund har vi siden efteråret haft et godt og tæt samarbejde med DJ for at løfte de politiske intentioner i disse forvaltningsplaner.
I november inviterede DJ os (FJD) til et dialogmøde på Kalø. Den fælles opgave var i første omgang at etablere en række markvildtslav, der kunne løfte intentionerne i forvaltningsplanerne. På mødet var der fuldstændig enighed om form, mål og midler. Processen skulle skydes i gang med afholdelse af en række informationsmøder landet over.
På dialogmødet blev det besluttet i fællesskab at arrangere disse informationsmøder. Fra FJDs side har Markvildtudvalget med Flemming Østergaard i spidsen ydet en forbilledlig indsats for at leve op til vores aftaler med DJ ligesom lokale medlemmer af FJDs specialklubber har ydet en hurtig og særdeles velfunderet indsats for at etablere otte møder henover vinteren/foråret 2013.
Desværre har DJ siden d. 8. januar spændt ben for et ellers velfungerende samarbejde ved at bryde stort set samtlige indgåede aftaler fra dialogmødet i november, ligesom alle efterfølgende forsøg fra min side på at holde de gode intentioner for samarbejdet og dermed processen omkring etableringen af bl.a. informationsmøder, markvildtslav på sporet, er blevet mødt med det ene løfte-/aftalebrud efter det andet.
Jeg må på den baggrund konstatere, at for nuværende har DJ vist sig som en utroværdig samarbejdspartner uden styr på egne organisatoriske lag. Det er for mig særligt dette faktum, der desværre har spændt ben for det gode samarbejde og den etablerede fælles proces – og dermed for mulighederne for at nå de fælles mål.
Jeg har derfor i en mail til DJs formand Claus Lind Christensen 18. 1 2013 med vemod afbrudt samarbejdet med DJ og meddelt, at FJD ikke længere ser sig i stand påvirke medlemmer, netværk og lokale tovholdere til at deltage i det videre forløb.
Det er min indstilling, at vi i FJD ufortrødent forsætter det arbejde, vi har påbegyndt for det åbne lands natur– med eller uden DJ. Derfor vil FJDs Markvildtudvalg også i fremtiden stå til medlemmernes disposition med råd og dåd.
Henrik Raae Andersen Formand FJD
Svar
#2
måske ikk så ringe at jeg efter 33 år med ruhår skiftede til ligbærer [Sad]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Så hellere vælte på cykel [xx(]
Svar
#4
Hvad er FJD.

Jeg er egentligt utrolig træt af at alle disse selvhøjtidelige foreninger og hvad det nu ellers er, ikke kan finde ud af at de i det mindste 1 gang i hver skrivelse oplyser hvad deres mystiske forkortelser betyder[xx(]
Svar
#5
FJD = Fællesrepræsentationen for Specialklubber for Stående Jagthunde i Danmark......tror jeg.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#6
Helt korrekt Id...
Svar
#7
Hej Strom

Du ved jo godt at der står i jagtloven man skal medbrige en Labradore på hagljagt

Det er vel ikke for tidligt at begynde og jage lovligt #128512;

Mvh Bo
Svar
#8
[Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Samtidig med at man altid har pæne rene gummistøvler..[Wink]
Svar
#10
Hmmm...........måske FJD mister mig som medlem[B)]
Det var dog en utrolig selvforherligende svada at aflevere fra FJD's side - uden nærmere præcisering.

Men ingen tvivl om at Flemming Østergaard elsker at se (og høre) sig selv som oraklernes orakel[Wink]
Så selv om han ikke er afsender, er jeg ikke i tvivl om, hvorfra kuglerne er støbt[}Smile]

Dybt beklageligt, at vi ikke indenfor jæger- og jagthundekredsen kan finde fælles fodslag[V]

mvh
Korthår
Svar
#11
« TILBAGE TIL NYHEDSARKIV

DET PRAKTISKE ARBEJDE FOR
MARKVILDTET STARTER NU

17-01-2013 KL. 14:55

Torsdag den 17. januar 2013 kommer til at stå som en mærkedag i Jægerforbundets og markvildtindsatsens store historiebog, for meget tidligt på dagen tikkede der en mail ind fra Naturstyrelsen med besked om, at der nu er bevilget penge til første del af indsatsen til fordel for harer og agerhøns.

- Takket være bevillingen kan vi nu tage hul på det praktiske arbejde. Jeg er stolt og glad over, at vi nu efter mange ord og møder kan følge op med praktisk handling til glæde for markvildtet, siger Jægerforbundets formand Claus Lind Christensen.

Claus Lind Christensen er glad på vegne af naturen og vildtet, som indsatsen i første omgang skal komme til gode. Derudover er han med egne ord også meget tændt på, at jægerne på den helt praktiske måde kan bidrage til at sætte handling bag ordene i regeringsgrundlaget fra efteråret 2011 om, at der skal iværksættes en særlig indsats for markvildtet.

Målt i kroner og øre er det ikke et voldsomt stort beløb – 2,1 millioner kroner – der i dag er bevilliget til markvildtindsatsens første fase. Men med de 2.1 millioner kroner er der givet et signal, der efter formand Claus Linds opfattelse lover rigtig godt for fremtiden.

- Med bevillingen iværksætter vi straks den indledende fase, der skal løbe resten af året. Dermed har vi fået et solidt økonomisk fundament for det arbejde, der i første omgang skal føre til dannelsen af 20 lokale markvildtslav, og som senere skal danne grundlag for hovedprojektet, der efter planen skal løbe fra 2014 og frem til udgangen af 2016, fortæller Claus Lind.

Jægerforbundets formand glæder sig til at virkeliggøre ideen om, at et utraditionelt og frivilligt samarbejde på tværs af ejendomsskel kan sikre markvildtet bedre vilkår.

- Jeg håber og tror på, at der allerede i den første fase kan komme solstrålehistorier frem, om at den enkelte ved at gå sammen med naboer om fælles vildtforvaltning på frivilligt grundlag i den sidste ende vil kunne opnå mere for sig selv, end hvis han eller hun optræder alene. Det er netop dét, at den enkelte bliver bedre stillet i den sidste ende ved at samarbejde med andre, der er så vigtigt at få synliggjort, siger han.

I anledning af, at bevillingen til at komme i gang er hjemme, ønsker Claus Lind Christensen at takke alle, der har bidraget positivt til, at arbejdet nu langt om længe kan komme i gang.

- Mange har været med til at trække i den rigtige retning, og til dem vil jeg sige, at uden deres engagement, tålmodighed og vedholdenhed ville vi ikke i dag være kommet så langt, siger han.

Læs tidligere nyhed om markvildtprojektet.
Hbe
Svar
#12
Bruddet handler formentlig bla. om hvordan de 2,1 mil. Skal bruges...
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by støver

Bruddet handler formentlig bla. om hvordan de 2,1 mil. Skal bruges...



Mon dog - det er jo DJ, som har fået bevilget pengene, så dem kan FJD jo ikke bestemme over (selv om de måske gerne ville[:o)][:I])

mvh
Korthår
Svar
#14
måske ikk så ringe at jeg efter 33 år med ruhår skiftede til ligbærer

mvh
Strom, naturgænger

Kære Strom, naturgænger

Jeg tilbyder dig straks min hjælp til at tage din temperatur ( Du må have fået feber ).

mvh. Trolle
Svar
#15
Labrador er vel godt nok hvis man er blind.
Svar
#16
min kære Trolle.
mht temperaturtagning: har du ikke en yndig ung datter der kan klare det på mig i stedet for dig ? [Wink]

@ Freja. du ved da godt et jeg bruger briller [Wink]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Nå, det ser ud til at FJD kommer til fornuft[Smile]

21-01-13
Orientering til FJDs medlemmer
Dialogen genoprettet

Jeg har i eftermiddag haft en telefonsamtale med formanden for DJ, Claus Lind Christensen. Vi har aftalt et møde snarest for om muligt at genetablere samarbejdet mellem DJ og FJD med henblik på en fælles indsats for naturen i det åbne land.

Med venlig hilsen
Henrik Raae Andersen
Formand FJD

mvh
Korthår
Svar
#18
Til min kære gamle ven Strøm.

Jo , jeg har en rigtig yndig ung datter , men jeg syntes ikke hun skal udsættes for dette/dig ( Er forøvrigt gift/ gårdejer i det Sydjyske ) så derfor tilbød jeg dig min personlige assistance .
Hun har både Synet og fornuften i behold , så hun har netop lagt billet ind på en lille ny Rubasse .

Hilsen din knap så gamle ven Trolle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)