Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
754,- kr. for hvad ?
#1
Hjælp mig lige her, for jeg er svag i troen.

Jeg blev indmeldt i den lokale afdeling af Landsjagtforeningen af 1923 da jeg fik jagttegn i 1980. Det er så 33 år siden. Dengang var der selvfølgelig jagtbladet at se frem til, og så de meget hyggelige foreningsjagter i plantagen.

Da jeg flyttede til Nuuk, flyttede medlemskabet af DJ til Godthåb Jagtforening. De har en virkelig god lerduebane lige ud til fjorden, og det er også skønne mennesker man skyder sammen med der.

Nu er jeg medlem af Asgaard Jagtforening. I er selvfølgelig også meget hyggelige, men vi ses vel højst to-tre gange om året til noget skydning. Er det 754 kr. værd ? Jeg synes edderbrod%#mig det er dyrt.

Fortæl mig lige, hvad DJ ellers gør for mig for alle pengene ???

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Du får da en reklamepjece en gang om måneden.......

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej Lasse

Af samme årsag som du har jeg faktisk valgt ikke at betale mit medlemskontingent i år, jeg synes simpelthen det er blevet for dyrt i forhold til det jeg får for pengene.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

Ulven tilbage til Danmark..
Mvh.LANI



Svar
#4
Uden medlemmer intet DJ.
Uden DJ, ingen jagt, skydning eller tilladelse til lyddæmpere i Danmark.[Wink]
Så Lasse og Lani, vi skal nok huske jer når den tid kommer[:I]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Er der ikke noget med en forsikring involveret også??
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Er der ikke noget med en forsikring involveret også??



Jo. Jagttegnet dækker hvis du under en jagt skyder til en lav fugl og rammer sidemanden.
Hvis en i i samme såt kaster en hat op i luften og du skyder til den og rammer sidemanden dækker jagtegner IKKE, men det gør dit medlemsskab af DJ

Jagttegnet dækker kun under JAGT. DJ dækker også skydning.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Jeg har også meldt mig ud, syntes at det blev for dyrt, medlemsbladet er jo til dels 60 % reklame.
Jeg betaler i Sverige SEK 460,00 for det samme som jeg fik i Danmark.
Forstår ikke hvad pengene går til, måske for høje lønninger eller !!!
Jeg siger ikke at vi ikke skal et forbund, men måske skal men se lidt på den måde forbundet er opbygget på, og få nogle rimelige priser, i Sverige er det muligt at betale for 3 år af gangen og dermed få en meget klækkelig rabat.
Jeg melder mig ind igen hvis prisen for et medlemskab kommer ned på et rimeligt leje.
/ Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Dem som stadig er medlem, kan logge ind på jægerforbundets hjemmeside, og der se regnskaberne.
Om det er for dyrt, vil jeg ikke blande mig i......

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#9
Jamen jeg er fortsat medlem. Og jeg tror da også jeg betaler denne gang. Men det bliver sværere og sværere at overbevise lønkontoen om, at det skal være sådan i al evighed.

Jeg har forresten en familieforsikring. Den dækker også ansvarsforsikring i fritiden. Så hvis jeg bliver skyld i en ulykke med et skydevåben, og jagttegnsforsikringen ikke dækker, så gør familieforsikringen da. Eller den forsikring skydebanerne har, da jeg også er medlem af DDS. Er jeg ikke en smule overforsikret med DJ oveni ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
FOR DYRT !!!!!!!!!!!!![:0]
nej nu må I den unteme lynme holde op.........[}Smile]

Jagt og skydning ER dyrt.

Forleden sad jeg og regnede lidt på nogle tal med mig selv. Desværre alligevel så højt, at fruen hørte det[B)]
Mit regnestykke blev; at for hvert skud jeg havde affyret på jagt i år var regningen kr. 1.000.- pr. styk[:0] - og så var kørsel, fortæring vært- og værtindegaver ikke indregnet.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig CP's vise ord.[Smile] - og nåe ja, var der ikke "dovne Robert", "Carina" og nu måske "nasse-jægere"[8D] - og var der noget med "lydpotter", nye jagttider til næste år og.....

mvh
Korthår
Svar
#11
Hvad lydpotterne angår, kan I ikke give mig dårlig samvittighed ved en evt. udmelding. Når vi får lov at bruge dem, tror jeg det bliver svært at afgøre, om DJ eller jeg personligt har lagt mest arbejde i at få det til at ske !

" Nassejægere" ??? Nasse på hvad ??? Siden jeg flyttede til Danmark igen for 5 år siden har jeg ikke dyrket jagt i Danmark. Det er bare for dyrt og for begrænset af regler og forbud. Jeg synes ikke rigtig jeg kan få øje på, hvor DJ har haft succes med at sikre nogen form for frihed eller tilgængelighed af jagt for almindelige jægere.

Sig det ikke til nogen, men jeg er bange for, at hvert vildsvin jeg har skudt, har kostet rundt regnet 10.000 kr. Men sådan kan man ikke gøre det op. Ved at have jagt i Sverige har jeg hver dag bevidstheden om, at der er jagttid hver dag hele året, hele døgnet. Så hvis jeg overmandes af trangen til fred og frihed, sætter jeg mig bare ind i bilen og kører de tre timer det tager, så er jeg på plads. Den frihed er bare ubetalelig. Hvad skal jeg så med Danmarks Jægerforbund ? Kan man melde sig ind i det svenske jægerforbund når man bor i Danmark ? Jeg tror i grunden det var nemmere at argumentere for.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Tja, med de spørgsmål LS skriver til diverse modtagere mht lyddæmpere.... syntes jeg hellere DJ skulle donere en del af kontingenterne til ham.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Tja, med de spørgsmål LS skriver til diverse modtagere mht lyddæmpere.... syntes jeg hellere DJ skulle donere en del af kontingenterne til ham.

[Big Grin][Big Grin] Synes godt om [Wink]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

Ulven tilbage til Danmark..
Mvh.LANI



Svar
#14
Sad i præcis samme situation her for nogle uger siden....

Den eneste grund til at jeg betalte éet år mere var at man ellers udelukkes fra 99% af jagtfeltskydningerne.
Men hvad fanden, nu har man sammen med andre ligesindede lavet sin egen skydning en gang om året[Wink].

Jeg er heller ikke helt sikker på at jeg gider være medlem næste år.
Har lidt samme holdning som bla. M@X og mener at det er et lidt dyrt blad når det nu lidt ensporet er blevet til en pitestal for "outlet" for de 2-3 største jagtbutikker[xx(] vi skal have banket "Izny" produkter ned i halsen til vi brækker os det er sku lidt kvalmt.
Denne type reklame er inddirekte medvirkende til at nyjægere tror at de er nødt til at have disse produkter for overhovedet at kunne gå på jagt.
Har de sidste par år set ret mange nyjægere der er ekviperet med præcis de artikler som jagtbladet tæppebombes med[xx(]
Lidt bekymrende udvikling at der fra DJ´s side accepteres denne manipulative form for reklame for ussell mammon[B)]

Fra sidste år har jeg stadig et par udgaver liggende i plastfolien endnu, de er ganske enkelt ikke blevet læst.

Safariklubben meldte jeg mig også ud af, da jeg kun var der for skydningerne.

Jeg er dog stadig medlem af hele 3 skýtteforeninger.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Jamen for sa... da. Op i rø... medh bladet, det er sgu da kun et suplement til medlemsskabet.
DJ er grundlaget for at der findes mulighed for jagt og skydning i Danmark.
I vil gerne gå til skydning, men skidt med jagten i Danmark[:0] jamen hvor mange skydebaner tror i der er tilbage uden DJ ? Nåe, i kan måske nøjes med 15 meter indendørs[xx(]

DE DER HAR JAGTTEGN ( og våbentilladelse) UDEN AT VÆRE MEDLEM AF DANMARKS JÆGERFORBUND, ER NOGLE NASSEJÆGERE.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by CP

DE DER HAR JAGTTEGN ( og våbentilladelse) UDEN AT VÆRE MEDLEM AF DANMARKS JÆGERFORBUND, ER NOGLE NASSEJÆGERE.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Klap nu lige hesten, Claus! Man skulle tro du var fagforeningsmand i 3F...[Wink]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by CP
[DE DER HAR JAGTTEGN ( og våbentilladelse) UDEN AT VÆRE MEDLEM AF DANMARKS JÆGERFORBUND, ER NOGLE NASSEJÆGERE.



Nassejægere er et [xx(] udtryk, jeg ser lidt mere sådan på det at DJ og DLS er jægernes "fagforening" og mon ikke de fleste af os er enige om det er lidt usmart ikke at stå i en fagforening, om man så kan lide bladet eller ej er en anden sag, men man kan jo skrive til DJ og foreslå en løsning med et medlemsskab uden blad hvis man gerne vil spare lidt[Wink], jeg bliver da glad hver gang jeg ser bladet i postkassen[:I],okay, en halv time senere tænker jeg : var det det[:0], men jeg vil ikke undvære det[^].

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#18
Jeg er stadig og forbliver medlem, dels Asgaard og så Storkøbenhavn (skydebanen). Grunden er såre enkel, at jeg ikke kan overskuet konsekvensen af at ikke være medlem af den eneste organisation/forening, der varetager min alt overskydende interesse for jagt/våben/genladning.

Hvordan de varetager interessen er en helt anden sag. Nu har I/vi jo fået en ny formand, der forstår at os fuldt ud og vores behov for dialog, samarbejde, udvalgsarbejde og syltekrukker. Mine egne behov og mål for DJ er tros alt meget simple: Brunst jagt på buk, due jagt fra 16. august, en stor bestand af vildsvin på Sydsjælland og halvautomat våben til regulering[Big Grin].

Spøg til side: Man har ihvert tilfælde ingen indflydelse hvis man står udenfor. Uanset observans og interresse burde DJ, som organisation, kunne rumme os alle.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#19
Og, alt for meget fokus på bladet, som om det er det eneste man får for pengene.
De der er medlem af en fagforening/a-kasse.... Er bladet der også det eneste i mener i får for det beløb i indbetaler?

Og ML- gå ind og skær, der er nok der venter.
CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Nu udråbt som nassejæger...jojo så skynder jeg mig da at betale en horribel overpris for det er da ligegyldigt hvad det koster, for det er jo DYRT at gå på jagt. Jeg tror vi alle har forskellige grænser for hvad vi synes er en rimelig betaling. Jeg er kommet dertil at jeg ikke føler jeg får nok for pengene, sådan er DET [xx(]

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)