Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vaabentilladelse ved export
#1
Hej formaend,

Jeg koebte for et par aar siden en ny riffel i Danmark. Jeg fik naturligvis behoeig vaabentilladelse og fik den indfoert i vaabenpasset. Da jeg boede i Kenya exportererede (altsaa paa en permanent tilladelse fra JM) jeg riffelen dertil. Efter endt gerning flyttede jeg hjem til Danmark i nogle maaneder og genimporterede riflen. Jeg havde natuligvis stadig gyldig vaabentilladelse m.v. Nu er adressen saa Zambia og jeg har atter exporteret samme riffel paa samme maade. Nu var der dog den ikke ubetydelige forskel at den ellers rare politi mand ringede og sagde, at de nu ville slette alle oplysninger om den stadig gyldige vaabentilladelse og vaabenpas. Det indebaerer jo en hel del mere administration og ekstraomkostninger naar riflen skal med hjem igen eller hvis jeg skulle faa lyst til at tage riflen med til Danmark eller Sverige paa ferie/jagt.

Derfor: kan det virkeligt vaere korrekt, at de skal slette min stadig gyldige tilladelse blot fordi riflen er udenfor Danmark i mere end 3 maanedet?? Det var maaske en fejl, at de ikke slettede oplysningerne foerste gang, da jeg var i Kenya?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Hej Hjemmelader,

Da jeg i sin tid flyttede til England, exporterede jeg også mine våben (skytteforenings) Jeg opretholdt også mine danske tilladelser i SKV og hos "Etaten", men da jeg kom tilbage blev jeg gjort opmærksom på at det var en fejl at jeg havde kunnet beholde mine danske tilladelser.
I mit tilfælde var der ikke gebyrer at tage hensyn til, men havde det været "blå tilladelser" ville jeg være blevet afkrævet ny afgift!!!

Så ... sådan er det åbenbart. der SKAL penge i kassen [Wink][xx(]

I øvrigt synes jeg det er helt hul i hovedet at der er en udløbsdato på vores tilladelser... Hvorfor? Jeg spørger stadig efter en rigtig god grund?? Hvis man laver noget l*rt og ikke er berettiget til tilladelsen, kan man vel bare "lukke den"?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Da jeg flyttede til Sverige, skulle jeg aflevere mine våbentilladelser og mit våbenpas. Da jeg to år senere flyttede hjem, måtte jeg igen ansøge om (og betale for) nye våbentilladelser.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Samme her.

Den danske våbenlovgivning kan jo kun gælde i Danmark, så hvis man flytter til udlandet, må man følge reglerne der, og så besøge Danmark som gæst, under de regler der gælder for det. Flytter man så til Danmark igen, er det forfra.

Til gengæld kostede jagttegnet kun 30 kr. og jeg kunne i al den tid jeg boede i Grønland, leje tax free bil på ferierne i Danmark. Det er sku en god ordning. Jeg sparede langt flere penge på det, end jeg gav for et par våbentilladelser da jeg flyttede tilbage igen.

Jeg synes det var nemt at tage riflen med til Danmark på (jagt)ferier mm. Jeg udfyldte bare denne deklaration, det er lidt ligesom at skrive sin egen våbentilladelse [:p] https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/E5E9A...4_0196.pdf

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Tak for tilbagemeldingerne. Saa nytter det nok ikke at brokke sig. Det er bare at starte forfra igen..[Sad!]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)