Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning Maral
#1
En rigtig træk og slip riffel [Smile]

http://www.youtube.com/watch?v=fxat2Cq1JS0

MVH Bjarne

Flyttet af Kima
MVH Bjarne
Svar
#2
Ah, hahh en ÆGTE træk og slip riffel [Big Grin]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#3
Fornemmer man en patentstridighed med Merkel på vej? Den lugter da meget af Helix..

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Det er da bare en halvautomat , Browning Bar , ombygget til manuel betjening . Det kan jeg ikke se den store ide og nyudvikling i !

De skulle da hellere have vidreudviklet BPR eller BLR modellerne [Smile]. Hilsen A-bolt
Svar
#5
Den ligner en Helix, men der er da også et par forskelle. Helix har et "gear", så bundstykket vandrer længere end du trækker håndtaget. På en Helix skal du også føre håndtaget frem for at lukke bundstykket, det klarer Browningen selv.

Når det er sagt, så tror jeg ikke rigtig den riffel kommer til at revolutionere noget. Det er ikke repeteringshastigheden der begrænser succesen på jagt, heller ikke på drivjagt.

Den ligner mest en (Sauer) halvautomat til danskerbrug. Det bliver spændende hvad den kan præstere præcisionsmæssigt. Hvis man værdsætter præcision og kompakthed, tror jeg stadig en Blaser er det bedste bud på en rettrækker. Like it or not.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
den eneste rigtige rettrækker der findes er en LYNX riffel [Big Grin][Big Grin]

http://www.lynxrifles.fi/

[Image: lynx_a_5017_Fin.jpg]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
@ Hatting ja det er en fin riffel og smart konstruktion....men det ændrer ikke på at den ligner min motorsav med det håndtag[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
, tror jeg stadig en Blaser er det bedste bud på en rettrækker. Like it or not.

Hvorfor? - jeg er mest til merkel'en bla. pga. montagen og udvekslingen i låsen!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#9
Er denne Maral med vekselpibe?

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#10
Niks K31 virker bare. Gad godt systemet blev produceret fra ny i en lidt mere kiggertvenlig version

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by FAIR

Er denne Maral med vekselpibe?

Mvh.
Fair



Ikke umiddelbart som det ser ud på hjemmesiden.
De reklamerer ihvertfald ikke med det.

Sheriffen skal have den i hænderne på tirsdag så skal jeg nok sige hun skal spørge sælgeren.

Og det var Maral'en hun skulle have i hænderne[Big Grin][}Smile]

http://browning.eu/products/mresult.php?...od=A-MARAL

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
den er ikke med veksel system.
den kommer i en 308 win, 30.06, 9,3x62 og 300 win.
den vejl. pris er 18.600 kr
du vil i starten kunne købe et 10 skuds magasin til 30.06, derefter vil der komme et 8 skuds til 9,3 også må vi se med de andre.
der vil så inden for ca. et år komme en syntetisk udgave.
måske der med tiden vil komme et veksel system til den, og sikkert også en links udgave.

Peter B
Peter B
Svar
#13
Jeg venter på den kommer med vekselsystem. Så bliver blaseren udskiftet... Var egentlig fuldstændig pjattet med merkel rx-helix, men den magter jo ikke at genlade og så går fidusen jo lidt af den.. :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Jeg venter på den kommer med vekselsystem. Så bliver blaseren udskiftet... Var egentlig fuldstændig pjattet med merkel rx-helix, men den magter jo ikke at genlade og så går fidusen jo lidt af den.. :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Lige mine ord!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#15
Hvorfor er Maral ikke en revolution, jeg tror der mange der godt kunne tænke sig en halvautomat med fravælger det pga. af max 2 skud i magasinet.

Med Maral riflen kommer du så tæt på en halvautomat, som overhovedet muligt og du kan have 10 skud i magasinet (30.06). Yderst effektivt, når du står på drivjagt i Polen op af en skov og ud på åbent mark kommer en rotte vildsvin på f.eks. 40 stk, så har du 10 skud i Maral riflen, men kun 3 eller 4 skud i Blaseren eller Helixen (og genlade når du ikke). Dette sker måske kun engang i sit liv, men der vil jeg også gerne have udstyret i orden :-)

Desuden har du en ting mindre at holde styr på end f.eks. med Blaser og Helix. Bare træk og slip!!! Kender desuden en del, som har været ude for at bukken står perfekt med bredsiden til og da der trykkes på aftrækkeren, falder skydet ikke, men klikket høres og bukker er væk (skyldet bundstykket ikke er korrekt lukket). Dette problem er du også foruden med Maral riflen.

Så kommer vi til vekselsystem problematikken, hvis man nu vælger en ordentlig kaliber fra starten, behøver man ikke have flere kaliber :-) Kunne selvfølgelig være en lækkert med vekselsystem og kommer sikker på generation 2. De fleste som ønsker at købe sådan en riffel er hovedsageligt til drivjagter eller trykjagter og så en kaliber tilstrækkeligt!
Svar
#16
Hvorfor er Maral ikke en revolution, jeg tror der mange der godt kunne tænke sig en halvautomat med fravælger det pga. af max 2 skud i magasinet.

i min opfattelse er det ikke en revolution at man har taget en halalauto, deaktiveret mekanismen og sat en prisseddel på 20 K på .
en browning bar koster 10-13 K og en remington det halve.
og at få en bøssemager til at forstørre bundstykkehåndtaget kan ikke tage mange minutter

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Til samme pris kan man få en manuel AR-15 eller 10 med bedre præcision, ergonomi og tilpasningsmuligheder. Vekselsæt skiftes ved at trække i to splitter bytte top og skubbe splinter ind igen :-)

20 og 30 enda 100 skudsmagasiner er intet problem - har dog lidt svært ved at se behovet for mere end 5-10 stykker. Rammer man med hvert andet skud, så er der ski ingen der har så stor fryser alligevel :-)

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#18
Hvis man er ude efter en repeterriffel med høj skudkadance og sikker funktionalitet, var det så ikke mere fornuftigt med en remington pumperiffel? For mig at se er der næsten kun fordele ved remingtonen i forhold til de andre hvis den skal med på drivjagt og det skal gå lidt "gadagung" som man siger[Big Grin].

Jeg har en almindelig repeterriffel og på de få drivjagter jeg har været på, har det altid været fordi jeg skyder som de blinde de slås og ikke pga. skudhastigheden, at jeg ikke har fået mere på tasken[:o)]

En rettrækker køber man vel pga. lir, udseende, religion, jegmåhasyge og at man syntes den er fed. Ikke pga. skudhastighed eller bombesikker funktionalitet.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#19
Lidt teoretisk: Med pump rifler bevæger du venstrehånden og holder riffelen til skulderen med højre hånd, dette er lidt mere ustabilt end med en rettrækker hvor du holder riffelen med venstre (omvendt for vist man er til venstre).

I mine øjne er det skyttens evne til at "komme sig" efter første skud (dvs rutine og træning, samt mere træning), der er det altafgørende for andet skud's precision og afgivelse - uanset konstruktion af riffelen.

Merkel vs Browning, der er kommet hul på bylden, nu kan det være at priserne kommer ned på overteknologien[Smile]

STROM's indgangvinkel til BAR vs Maral er meget intessant[Big Grin]

Er der nogen der vil købe en Browning dobbeltriffel i 8x57IRS?

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by superlion
hvis man nu vælger en ordentlig kaliber fra starten, behøver man ikke have flere kaliber


1 indlæg og du har allerede begået helligbrøde[Smile], men alligevel velkommen til[Big Grin]
Her er lidt fra vores ordbog.
Citat:quote:

All-round kaliber = Ultimativ kaliber = Myte


http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=12501

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)