Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
salgs kontrakt
#1
jeg er ved at sælge min riffel til en privat person er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan man skriver en salgs kontrakt
MVH. KJI@
Svar
#2
D:M:Å sted by navn
Sælges ........ nr ....... til ............ husk navn adresse
sælges uden garenti reklamationsret af nogen art.
Køber viser gyldigt billede legitimation samt våbentiladelse på pågældene våben før udlevering.

sælger........
Svar
#3
Hvis han har billed-ID, så notér evt ID-nummeret (Ikke CPRnummer!)

Det kan være med til at bevise at du har set ID, og gjort lidt mere end de fleste.
At notere sig billed-ID # er fint, idet dét er med til at pege på alle de andre info på dette unikke ID.

CPR-nummeret skal ikke ud og flagre - hvis en sælger vil notere sig eller have mit CPR-#, så bliver der bare ingen handel.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Når man er to private, der handler brugt med hinanden, har køber "undersøgelsespligt" dvs. skal sikre sig, at genstanden er i en forfatning, som modsvarer prisen - inden der handles.
Hvis køber forsømmer sig at undersøge varen, kan han ikke hæve købet....

Omvendt - så må sælger ikke skjule fejl og mangler bevidst. Så hvis man vil gardere sig mod den situation, at en køber senere hen påstår, at sælger handlede svigagtigt ved at fortie fejl og mangler - så må I en tur på skydebanen, og køber må skrive under på, at han har haft mulighed for at undersøge riflen for funktionsdygtighed og fejl m.m. ved at prøve riflen på skydebanen...

Læs evt. mere i købeloven på retsinformation.dk

I bør nok sørge for der er en instruktør til stede på skydebanen - ellers risikerer at bryde våbenlovgivningen på området (ved at overlade en riffel til en anden)... og starter man med at bryde våbenloven, kan det være svært at få en køber til at skrive under på noget som helst... [Wink]

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Jeg har flere gange solgt rifler privat.

Hidtil har jeg bare set købers våbentilladelse og kørekort, og så noteret mig hans navn og adresse. Fremover vil jeg også notere kørekortnummer og journalnummeret på våbentilladelsen, for det kan blive nødvendigt efterfølgende at dokumentere, at man vitterligt har set disse ting.

Hvis køberen går med til det, kan man selvfølgelig også bare smide kørekort og våbentilladelse i scanneren og tage et scan til arkivet, men så har du hans cpr. nummer, og der er nogle som ikke bryder sig om det. Det bør man efter min mening acceptere.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)