Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lydbøger
#1
Efterfølgende forklaring bliver lidt langt - beklager.
Jeg holder meget af at lytte til lydbøger når jeg går og hygger mig med et projekt eller kører i bil - og har du ikke prøvet det så PRØV det - det er fedt! På jagt i f. eks. tårn kan jeg ikke bruge det, men kender flere, der holder meget af det.
Lydbøgerne lånes på biblioteket, men man kan også downloade dem på Netlydbog.dk.
Problemet er, at de ikke kan overføres til Apple produkter og kun til MP3 produkter, der understøtter WMA/DRM - og det er kun 'gamle' afspillere, der gør det.
Jeg har været i Fona, Elgiganten og Bilka - ingen af stederne sælger længer produkter, der kan klare det.
Man arbejder på en løsning på bibliotekerne, men tiden til en løsning er fundet er usagt.
WRA/DRM er et format man 'påklistrer' for at kopibeskytte og gøre at filerne destrueres efter en måned.

Når jeg søger på nettet, ser det ud til at man lovligt kan fjerne WMA/DRM formatet vha. nogle programmer, der gratis kan benyttes.
Er det korrekt - og i givet fald hvad bruger I med succes?
Svar
#2
Hvis du låner dem i mp3 format (eller andet) så du får en cd med hjem kan du næsten altid bruge en "grabber" til at flytte dem til din pc..
Jeg bruger selv rigtig meget audiograbber eller freemake til det..
Freemake laver også let video om så det kan flyttes over på vores ipads..

Men det er noget bøvl apple har lavet med at skulle bruge itunes til at flytte musik/lydbøger over på deres produkter..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#3
Jamen farT4, der er ingen problem, når man låner en DVD med MP3 med hjem - den kan let bruges på alle afspillere inkl. Apple.
Man kan også streame lydbøgerne på alle afspillere, men det kræver at man er i et WiFi område.
Problemet opstår, når man vil downloade lydbogen til afspilleren fra bibliotekets net, så man kan tage den med sig over alt.
På nogle DVD'er er der over et års ventetid på lån hvorimod der jo ikke vil være ventetid ved downloadning.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)